مقالات و پایان نامه ها

نمونه های عملی وفادار سازی مشتریان در بانک های مطرح دنیا

نمونه های عملی وفادار سازی مشتریان در بانک های مطرح دنیا

بانک فرست یونیون[1] که از مشتریان وفادار بانک در جشن تأسیس بانک از آن ها دعوت شده و می توانند برای یکی از نزدیکان خود به صورت رایگان حساب بانکی افتتاح نمایند که این فرد از خدمات ویژه ای از سوی بانک برخوردار خواهد شد.

بانک فرست یو.اس.ای[2]، این بانک با «برنامه ی به محض تقاضای شما» برای مشتریان پرسشنامه ای ارسال می نماید. در پرسشنامه نام و تاریخ تولد افراد نزدیک شما، در مورد سردرگمی های شما، مجلات، فعالیت های فرهنگی و ورزشی و چیزهای مورد علاقه ی شما سؤال می شود.

هم چنین برنامه های مربوط به بانک های یو.ا.بی بانک[3] با شعار «بانک در نوک انگشتان شماست» و قرار دادن تصویر اشخاص حقیقی بر روی کارت های الکترونیکی و یا گذاشتن آرم مشتریان حقوقی ویژه ی خود بر روی دسته چک و یا کارت های الکترونیک کارکنان آن سازمان است.

بانک آمریکا[4] با استفاده از بانکداری بدون کاغذ[5] و پشتیبانی و حمایت از بازفرآوری زباله ها(کاغذ و …) یکی از مهم ترین اصول اخلاقی را در نزد مردم آمریکا به اجرا گذاشته به طوری که از این طریق توانست شهرت و اعتبار خود و مشتریانش را در جامعه ی آمریکا دو چندان سازد.

بانک میامی[6] با اتاق های ویژه با مبلمان راحت و پذیرایی با قهوه و میوه از مشتریان و ارائه خدمات در خانه و محل کار آنان سعی در حفظ وفاداری مشتریان دارد.

دی.بی.اس بانک[7] از طریق ارائه ی خدمتی با عنوان هشت[8] مشتریان خود را بسیار خشنود ساخت و موجب جذب مشتریان بسیاری به این بانک گردید. عدد 8 لاتین بیانگر اتصال بانک و شرکت مشاوره ای به عنوان دو حلقه متصل به هم هستند.

یونیون بانک[9] با تشکیل باشگاه مشتری در این بانک و ارائه ی کارت باشگاه به مشتریان ویژه ی این بانک توانست در اذهان عمومی موقعیت ویژه ای را به دست آورد. بانک ولس فارگو[10] یک تابلو با عنوان (5 دقیقه یا 5 دلار) آویخته است، بدان معنی که اگر مشتریان برای دریافت خدمات بانکی بیش از پنج دقیقه در شعب این بانک معطل شوند و در صف بمانند بانک پنج دلار به حساب آنها منظور خواهد کرد[11].

این مطلب مشابه را هم بخوانید :   عوامل مؤثر بر جو سازمانی

بانک مونترال[12]، این بانک به عنوان اولین بانک کانادا در سال 1817 تأسیس شد. امروزه این بانک تمایل بیشتری دارد تا خود را به عنوان یکی از بزرگترین بانک ها در انجمن تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا[13]) معرفی نماید. بانک مونترال 1100 شعبه در سرتاسر کانادا دارد که باید بر این تعداد، 140 شعبه از بانک وابسته ی آن یعنی بانک هریس در شیکاگو و بیش از هزار شعبه از مجموعه ی بانک های مکزیک[14]را که مونترال در آن سهام دارد نیز اضافه کنیم. در نتیجه، بانک مونترال می‌تواند قابلیت های بانکداری در سطح معاملات خرد را در هر سه کشور عضو نفتا[15] ارائه دهد. هم چنین، این بانک دارای دفاتری در مراکز مهم مالی در سرتاسر جهان است. بانک مونترال همراه با بانک هریس، ام بنکس[16] را که اولین مؤسسه ی بانکی در آمریکای شمالی است، به وجود آورد. این مؤسسه از طریق اینترنت، دورنگار یا تلفن رایگان و ماشین های داد و ستد خودکار «عابر بانک»، طیف کاملی از خدمات و فرآورده های بانکداری را به طور شبانه روزی و در هفت روز هفته به میلیون ها مشتری عرضه می کند، افزون براین، خدمات پستی و نامه رسانی این مؤسسه در بیش تر ساعات اداری در جریان است. اگر کارمندان قدیمی این وضع را مشاهده می کردند، باور نمی کردند که این همه بانک مونترال سابق است[17].

[1]. BANK FIRST UNION

[2]. USA FIRST

[3]. UOB BANK

[4]. AMERICA BANK OF

[5]. PAPERLESS BANKING

[6]. MIAMI BANK

[7]. DBS BANK

[8]. EIGHT

[9]. UNION BANK

[10]. VELS FARGO

[11]. هادیان همدانی و احمدپور، 1388

[12]. Bank of montral

[13]. NAFTA

[14]. Mexico,s Grupo Financiero Bancomer

[15]. کانادا، مکزیک و ایالات متحده آمریکا

[16]. mbank

[17]. لاولاک و رایت، 1382