استارت‌آپ ویکند مدوتک، پایان ۵۴ ساعت سرنوشت ساز!

استارت‌آپ ویکند مدوتک، پایان ۵۴ ساعت سرنوشت ساز!
مارس 14, 2020 دیدگاه‌ها برای استارت‌آپ ویکند مدوتک، پایان ۵۴ ساعت سرنوشت ساز! بسته هستند آموزشی مدیر سایت

۲۷ مرداد ۱۳۹۶ پایان استارت آپ ویکند مدوتک (Modotech) تو تهران بود. رویدادی که ۳ شاخصه اصلی اون دنیای «فشن»، «تکنولوژی» و «کارآفرینی» بوده و طی سه روز متوالی در هتل اسپیناس پالاس تهران و با پشتیبانیای خاص بعضی افراد و سازمانا برگزار شد.

کارآفرینی

بیشتر از ۸۰ نفر شرکت کننده، به شکل ۱۷ گروه و با ۱۷ ایده متفاوت در این اتفاق شرکت کردن. در این اتفاق همه معنی «ترکیب بخش مد و فشن، با دنیای فناوری» رو لمس کرده و واسه پیشرفت اون فعالیت و ایده پردازی کردن.

روز چهارشنبه ایده ها در بازه های وقتی یه دقیقه ای مطرح می شدن که در آخر با برگزاری یه رای گیری، ۱۷ ایده برگزیده شدن و آدمایی که ایده های اونا انتخاب شد، به عنوان سرگروه، شروع به تیم سازی کردن. با همراه باشین.

ایده

روز پنجشنبه همه تیما تموم تمرکز خود رو روی پیش برد ایده خود و رسیدن به یه انسجام پایانی واسه تیم هاشون به کار بردن و تا حدودی میشه گفت که پلتفرم کلی ایده ها در این روز مشخص شدن.

روز آخر، پرتنش ترین روز واسه شرکت کنندگان بود. با کمک منتورها شالوده اصلی استارت آپا، و ارائه ۳ دقیقه ای افراد کلا مشخص گردید و در ساعت ۵ بعدظهر، صاحبان ایده باید با داورها روبرو می شدن و این پایان کار اونا در استارت آپ ویکند مدوتک تهران بود.

نکته قابل توجه در این استارت آپ ویکند این بود که خیلی از مشاهیر و کارشناسان بخش مد و فشن هم در این اتفاق شرکت داشتن. هم اینکه در کنار اونا مشاوران و کارشناسان بخش و هم حضور داشتن و به تیما در موردای مختلفی مشاوره می دادن. این موضوع باعث حرفه ای برگزار شدن این اتفاق شده بود (طوری که از هیجان و اشتیاق اعضای تیما قابل تشخیص بود) که با یه برنامه ریزی مناسب، رسانه های زیادی این اتفاق رو پوشش دادن.

این استارت آپ ویکند که واسه بار دوم برگزار می شد تونست سه ایده قوی و خاص رو وارد بازار ایران کنه. ایده های برتر این برنامه اپلیکیشن و وب سایتایی بودن که به طور کامل حساب شده در صنعت فشن و تکنولوژی حرفی واسه گفتن داشتن.

با در نظر گرفتن محبوبیت روز افزون استارت آپا در ایران، پشتیبانی از این جور ایده ها شک نداشته باشین می تونه در چرخه اقتصاد و کارآفرینی کشور تاثیر خیلی عجیبی بذارن. به خصوص واسه بخشایی چون مد و فشن که سال هاست با همون سیستم قدیمی و سنتی خود عمل می کنه. سیستمی که کمترین نفع رو هم واسه مشتری و هم واسه تولیدکننده و فروشنده رو داره.

«روچی»، «گیتز» و «خیاط من میشی» که به ترتیب برنده های اول تا سوم این برنامه انتخاب شدن، ایده هایی خلاقانه داشتن که همه اونا هم جهت با «هر چی بهتر شدن فضای مد و پوشاک» بود. ایده این ۳ تیم مورد مورد استقبال داوران و اسپانسرها قرار گرفت.

  • ایده روچی یه رابطه بین صنایع نساجی، تولید کننده های پارچه و تولیدیای لباس بود که هرچه بهتر بشه متریال بهتر و با کیفیتی رو در صنعت مد و پوشاک عرضه کرد.
  • ایده گیتز کانکشن مراکز خرید با یه اپلیکیشن واسه مشاهده ویترینا و شکلای جور واجور موجودی خوده که به طور رایگان در اختیار فروشگاه های پوشاک و خریداران قرار میگیره.
  • ایده سوم، خیاط من میشی یه پل ارتباطی بین خیاط و مشتری هستش که میشه هرچه بهتر و سریع تر و با انتخابی درست، یه خیاط مناسب پیدا کرد.

هر برنامه و مراسم به طور حتم نقاط قوت و ضعفی می تونه داشته باشه. برگزاری این برنامه بسیار حرفه ای و قابل تقدیر بود؛ اما تنها یکی از ایرادات وارد به اون از دست دادن بعضی از استادان بخش مد و فشنی بود که می تونستن کمک زیادی به تیما (هم در مرحله ایده پردازی و هم در مرحله اجرا) کنن. از دیگر ضعفای این استارت آپ ویکند، نبود ایده های ابزاری بود.
لحظه های تلخ و نامید کننده، خوشحال و پرانرژی، تنوعی بود که در این اتفاق تماشاگر بودیم. اعضای تیما تونستن تجربه بسیار خوبی از کار گروهی رو به دست بیارن؛ موضوعی که یکی از مهمترین اهداف استارت آپ ویکند مدوتک بود.

نقدهای وارده به این اتفاق، فقط با چشمانی بدبین و تا حدودی با دقت قابل مشاهده بود. ضعفای جزئی در چگونگی اجرا، سخنرانی مجری، دعوت از استادان بیشتری از بخشای فشن و… از جمله اونا هستن. اما درکل چیدمان حرفه ای عوامل استارت آپ ویکند مدوتک، تموم کمبودا رو نابود کرد.