بهترین روش هدف دار واسه بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

 

+ راه و روش ۱۰ مرحله ای در ایجاد یه روش هدف دار خاص شبکه های اجتماعی

تموم وسایل موجود در تکنولوژی  بدون یه روش هدف دار بازاریابی محتوا در هسته مرکزی ، بی فایده و بی ارزش هستن. یکی از مهمترین سوالات واسه هر مدیری اینه که چیجوری از بازاریابی محتوا بهترین نتیجه رو بگیره.

پس، مدیران باید چگونگی محاسبه ارزش بازاریابی محتوا و کارایی که واسه ایجاد یه روش هدف دار بازاریابی محتوا مناسب باید انجام شه، رو تعریف کنن. اولین قدم در ایجاد روش هدف دار بازاریابی محتوا، تعیین اهداف سازمانیه.

در مقاله قبلی درباره اهمیت بازاریابی محتوا در سئو صحبت کردیم، در این بخش هم با ویرلن همراه باشین؛

محتوا باید در رابطه و با ارزش باشه. علاوه بر این، برنامه ریزی واسه چگونگی تولید محتوای مهم ، به گروه هدف(target group) بستگی داره. روش هدف دار بازاریابی محتوای واقعی بیشتر نیازمند هدفگیری جمعیت خاصیه. (مثلا سن و جنسیت و دسته خاصی از افراد) بازاریابی محتوا هم می تونه یه روش هدف دار بازاریابی باشه و یا اینکه راهی واسه عکس العمل به اتفاقاتی که در کوتاه مدت در فضای مجازی اتفاق می افته باشه. نسل جدید رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا، شرکتا رو مجبور به کرده تا مشتریان رو تو یه رابطه تعاملی مشغول کنن. همه شرکتا باید مانند شرکتای رسانه ای، در شبکه های اجتماعی فعالیت کنن، به اخبار به لحظه جواب بدن(عکس العمل نشون بدن) و از بحثای موجود در دور و بر بدونن.

برنامه ریزی

اگه شرکتی گروه هدفش رو خوب بشناسه، می تونه به آسونی تعیین کنه که نیازای اطلاعاتی کابران چه هستن. بازاریابی محتوا پاسخیه به سوالاتی که مصرف کنندگان تو ذهن دارن و نمی تونن جواب اونو بدون کمک یه شرکت پیدا کنن. البته الان افراد با جستجوی اطلاعات یا سرگرمی مورد نظر خود از راه گوشی، فضای خالی دور و بر رو پر می کنن.

با این حال، استراتژیهای کلی و همینطور روش هدف دار محتوای یه شرکته که تعریف میکنه یه شرکت چیجوری می خواد از محتوا استفاده کنه تا نیازای کار و کاسبی خود رو برآورده کنه،و این روشای هدف دار هستن که تصمیمات مربوط به محتوا رو هدایت میکنن و اندازه گیری اونو تنظیم میکنه. مهمترین چیزی که در روش هدف دار بازاریابی محتوا باید انجام شه، ایجاد یه روند درون شرکتیه تا کارکنان رو به عکس العمل و ایجاد محتوا در زمان لازم واسه چابک بودن، درگیر(engage) کنه.

هدف از راه هدف دار بازاریابی ایجاد مزیت رقابتی و ایجاد ارزش بیشتر واسه مشتریاس یعنی چیزی بیشتر از چیزی که رقبا قادر به انجام اون هستن. طرح بازاریابی هدف دار، بازار هدف و پیشنهاد شرکت در ایجاد ارزش رو بر مبنای تحلیل بهترین احتمالات بازار مشخص می کنه.

یه روش هدف دار بازاریابی محتوای موثر شامل این مواردیه:

  • شناخت جو بازار و نقاط قوت و ضعف بازاریابی

  • ایجاد یه روش هدف دار بازاریابی

  • ایجاد یه طرح بازاریابی

  • اجرا طرح بازاریابی

  • نظارت بر موفقیت طرح بازاریابی، هستش.

بازاریابی محتوا امروز بیشتر با بازاریابی و ، انتشار رپورتاژ آگهی در خبرگزاریا و شبکه های اجتماعی همراه س.

در نتیجه، شرکتا باید اهمیت نقش یه ناشر رو بدونن و به عنوان یه رسانه عمل کنن. محتوای مهم باید به عنوان یه وسیله بالقوه واسه مشارکت دادن(engage) مشتری شناخته شه. با این حال، یه شرکت چیجوری می تونه بدونه که چه محتوایی واسه مصرف کنندگان ارزشمنده، مخصوصا وقتی روشنه که یه نوع محتوا همیشه مستقیما واسه یه شرکت به درد بخور واقع نمیشه.

با این حال، بازاریابی محتوا یه کمپین کوتاه مدت نیس، بلکه یه روش هدف دار دراز مدت واسه جذب، تبدیل و حفظ مشتریاس. روش هدف دار محتوای درازمدت نیاز به ابزارهایی واسه مدیریت اون داره، منظور چیزی مثل یه تقویم انتشار مطلب یا تقویم هرساله س. یه تقویم پایه ای واسه داستان یه هم هستش، چون وقتی که افراد بیشتری در شرکت شروع به عکس العمل نشون دادن و گفتن داستان برند شرکت می کنن، اونا باید وسیله مناسبی در اختیار داشته و آموزش مناسبی واسه ایجاد رابطه با صدای واقعی  باشن. پایدار نگه داشتن صدای یه برند(منظور شنیده شدن نام برنده)، محتوا رو حرفه ای تر و قابل اطمینان تر نشون میده.

با این حال، مصرف کنندگان بالقوه همیشه از حضور شرکتها باخبر نیستن. واسه همینه که بر تبلیغات در فیسبوک، تبلیغات در توییتر، تبلیغات در لینکدین و بقیه رسانه های اجتماعی جور واجور تاکید می شه. تو یه روش هدف دار، لازمه که عناصری رو واسه مدیریت درست این روند در نظر بگیریم. شکلای جور واجور مختلفی از وسایل اینترنتی می تونن مشتریان رو به سایت هدایت کنن. بعضی از مشتریان از توییتر پیروی می کنن، یکی دیگه Facecook رو دوست داره و شخصی دیگه وبلاگا و سایتای خبری رو می خواند. داشتن چندین وسیله اینترنتی واسه کسب رضایت گروه های مختلفی از مشتریان هم خوبه.

به گفته جفرسون و تانتون ، یه راه و روش ۱۰ مرحله ای واسه روش هدف دار شبکه های اجتماعی هست که باید به اونا به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین و اونا رو همزمان انجام بدین.

مراحل:

  1. روشن بودن (روشن) اهداف

  2. شناخت یه زمینه تجاری

  3. شناخت مشتریان

  4. دونستن چیستیِ محتوا

  5. تشخیص نقاط قوت و داشتن دید نسبت به محتوا

  6. تنظیم تعهد و برنامه محتوا

  7. تنظیم پلت فرما و وسیله ها

  8. سازماندهی ایجاد محتوا

  9. آزمایش

  10. اصلاح روش هدف دار محتوا در طول زمان.

تو یه روش هدف دار، لازمه که برنامه ای تعریف شه تا براساس اون محتوا ایجاد شه(چندوقت یه بار) و آدمایی واسه اختصاص داده شه. واسه آدمایی که محتوا رو ایجاد می کنن، باید نقشا و مسئولیتایی رو در نظر گرفت، و برنامه زمان بندی ای واسه انجام وظایف، و هم اینکه مقررات و راه و چاه هایی نوشته شه. علاوه بر این، پیشنهاد می شه که تاریخی واسه تولید و منتشر کردن محتوا مشخص شه.

آزمایش بازاریابی محتوا

ده عنصر جور واجور که شرکتا میخوان به دست بیارن:

  • افزایش فروش

  • تعامل با برند (engagement)

  • وفاداری به برند

  • باخبر شدن از برند

  • و کسب مشتری

علاوه بر این، لحن کلمات اهمیتی بسیار داره، چون می تونه به همه اهداف گفته شده تاثیر گذارد، مثلا افزایش آگاهی برند (برندینگ) و کمک به خرید مشتریان جدید.

معیارهای بازاریابی محتوا رو میشه به چهار نوع تقسیم کرد:

  • معیارهای مصرف

  • معیارهای به اشتراک گذاری

  • معیارهای تولید مشتری

  • معیارهای فروش

ملاک مصرف نشون میده که چه تعداد آدمایی، یه داستان رو دیدن. معیارهای مصرف کمک می کنن تا باخبر شدن از برند و ترافیک رو در سایت اندازه گیری شه. معیارهای به اشتراک گذاری به معنی اینه که چه محتوایی بیشتر با بقیه به اشتراک گذاشته می شه. این شماره ها واسه اندازه گیری آگاهی و مشارکت برند کمک می کنن. معیارهای تولید مشتری می تونن نشون بدن که چیجوری هدایت از راه محتوا بدست میاد. معیارهای فروش استفاده می شن تا نشون بدن که چه مقدار پول از راه محتوا بدست میاد. این کار ممکنه سخت ترین اندازه گیری باشه، اما در نتیجه مشخص می کنه که محتوا چقدر بر اهداف فروش و کسب مشتری تاثیر گذارده.