روشهای کنار آمدن با استرس و اضطراب

روشهای کنار آمدن با استرس و اضطراب
سپتامبر 20, 2019 No Comments آموزشی مدیر سایت

مقابله با اضطراب

کنار اومدن با اضطراب یه مهارت مهمه چون همه آدمها هر چند وقت یه بار دچار احساس اضطراب، نگرانی، فشار و استرس می شن و شاید نتونیم این احساسات رو به طور کامل حذف کنیم.

به گزارش آلامتو به نقل از مردمون؛ در زیر راه هایی واسه کنترل این احساسات آورده ایم:

  1. متخصص تمدد اعصاب شید.

هممون فکر می کنیم که می دانیم چیجوری باید خودمون رو ریلکس کنیم. اما دراز کشیدن جلو تلویزیون یا کامپیوتر ریلکس کردن واقعی نیس. (برحسب چیزی که تماشا می کنین یا کاری که انجام می بدید، ممکنه حتی فشار عصبیتون رو بیشتر هم بکنه.) درمورد الکل، موادمخدر یا دخانیات هم همینطوره.

شاید به نظر برسه که اضطراب و استرس رو آرامش می دهد اما این وضعیت ریلکسی کاذب و موقتیه. چیزی که بدن واقعاَ به اون نیاز داره یه فوت وفن تمدد اعصاب و ریلکسیشنه — مثل تنفس عمیق، مدیتیشن ، تای چی یا یوگا — که تاثیر فیزیکی بر مغز داشته باشه.

به عنوان مثال، تنفس عمیق به ریلکس کردن یه عصب اصلی که از دیافراگم تا مغز کشیده شده، کمک کرده و پیامی به کل بدن بفرستد که شل شده و آروم گیرد.

  1. به اندازه کافی بخوابین، خوب غذا بخورین و ورزش کنین.

می خواهید فکر و بدنتون احساس آرامش کنه و واسه کنار اومدن با مشکلات زندگی قدرت کافی داشته باشه؟ به اندازه ای که بدنتون نیاز داره بخوابین–نه خیلی زیاد و نه خیلی کم.

خوب غذا بخورین: (به جای تقویت انرژی کوتاه یه مدت که قند و کافئین می دهد) از میوه ها، سبزیجات، پروتئین و حبوبات استفاده کنین تا انرژی طولانی مدت داشته باشین. و ورزش کنین تا اکسیژن رو به همه سلول های بدن برسونین تا مغز و بدنتون بتونه بهترین کارکرد رو داشته باشه.

  1. با بقیه رابطه برقرار کنین.

با دوستان و خونواده وقت بگذرونین. فعالیت های سازمان یافته عالی هستن اما تفریح معمولی هم خوبه. وقت گذروندن با کسائیکه با اونا احساس نزدیکی می کنین، باعث می شه احساس پشتیبانی و امنیت کنین. و تفریح و لذتی که همراه اون هستش باعث می شه احساس شادی بیشتر و ناراحتی کمتری کنین.

اگه از چیزی احساس اضطراب و نگرانی می کنین، حرف زدن درمورد اون با کسی که گوش می دهد و اهمیت قائله باعث می شه احساس کنین بیشتر درکتون می کنن و بهتر می تونید کنار بیایید. ممکنه به شما یادآوری کنن که همه آدمها بعضی وقتا دچار این احساسات می شن و شما تنها نیستین.

  1. با طبیعت رابطه برقرار کنین.

رفتن به پیاده روی در پارک یا دوچرخه سواری به هرکسی کمک می کنه آرامش پیدا کنه. (جایی رو انتخاب کنین که در اون احساس امنیت کنین تا بتونین ریلکس شده و از دور و برتون لذت ببرین.) پیاده روی، کوه نوردی، دوچرخه سواری یا اسکی ورزش های بسیار خوبی هم هستن. یکی دو نفر از دوستانتون یا اعضای خونواده رو با خود ببرین تا از همراهی با اونا هم لذت ببرین.

  1. مثبت فکر کنین.

یه راه عالی واسه منحرف کردن ذهن از مشغله های روزانه اینه که افکارمون رو روی چیزای خوب، قشنگتر و مثبت متمرکز کنیم. به خودتون اجازه خیال پردازی و تجسم بهترین اتفاقات رو بکنین.

نکته: وقتی اضطراب و نگرانی زیادتر از اندازه می شه، می تونه نشونه مشکل اضطراب باشه. واسه کسائیکه مشکل اضطراب دارن، کمک گرفتن از یه متخصص اهمیت زیادی داره. البته این نکات هم می تونن به درد بخور باشن اما درمان تخصصی تنها راه واسه نابود کردن مشکل اضطرابه.

درمان طبیعی اضطراب شدید چیه؟

همه چیز درباره بدبینی و اضطراب

درمان استرس درمان اضطراب راه های جلوگیری از استرس مردمون کاهش استرس کاهش اضطراب

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *