رژیم روزانه ضروری برای زنان

رژیم غذایی زنونه

زنان باید بعضی از غذاها رو در رژیم غذایی روزانه خود جای بدن تا علاوه بر دریافت مواد مغذی به پروسه کاهش وزن خود هم کمک کنن.

به گزارش آلامتو به نقل از فرادید، یکی رژیم غذایی خود شامل خوراک سالم، نبود وجود چربی و کربوهیدرات پایینه که می توان با مصرف همیشگی این شش ماده غذایی به اون رسید. البته قبل از معرفی این مواد غذایی باید گفت که ممکنه بعضی از این موارد در تموم فصول سال به طور طبیعی موجود نباشن، اما پیشنهاد می ‎شه که در صورت نبود وجود اون مورد، اشکال دیگه اون مانند آبمیوه رو مصرف کنن.

گلابی

مصرف روزی یه عدد گلابی می تونه تهدید چاقی رو خیلی کم کنه. این گزاره نتیجه پژوهشی جدیده که در ژورنال علوم تغذیه و غذا منتشر شده. در این مطالعه مشخص شد احتمال ابتلای به چاقی در آدمایی که به طور منظم گلابی مصرف می کنن، ۳۵ درصد کمتر از دیگرونه. در این مطالعه هر دو گروه به یه اندازه فعالیت می کردن و اندازه کالری دریافتی اون ها هم به یه اندازه بود و تنها فرق اون ها مصرف گلابی به طور منظم در طول یه دوره وقتی مشخص بود. گلابی به دلیل وجود فیبر بالا به کاهش وزن کمک زیادی می کنه.

بادام

تحقیق منتشر شده در ژورنال بین المللی چاقی روی مصرف بادام تاکید داره. در این مطالعه اومده که آدمایی که روزانه ۷۰ عدد بادام (در کنار رعایت رژیم غذایی کم کالری) مصرف کردن، تو یه بازه شش ماهه تونستن ۱۸ درصد از وزن بدنشون رو کم کنن.

چای سبز

قبل از این از فواید چای سبز واسه سلامتی آگاه بودیم. چای سبز در جلوگیری از مریضی های قلبی، سرطان و دیابت نوع دو نقش داره. اما حالا به لطف تحقیق انجام شده در ژورنال آمریکایی کلینیکال نوتریشن، مشخص شد که آدمایی که اندازه بالایی از چای سبز مصرف می کنن، بدون هیچ تغییری در رژیم غذایی خود می تونن حدود ۱.۳ کیلوگرم در طول ۱۲ هفته از وزن خود کم کنن. چای سبز آثار مثبت دیگری هم واسه بدن داره.

فلفل قرمز

طرفداران فلفل قرمز کم نیستن. این ماده غذایی علاوه بر سوزوندن دهن می تونه روند متابولیسم بدن رو هم سرعت بخشه. در تحقیق ارائه شده در پنجاه و نهمین همایش هرساله «بیوفیزیکال سوسایتی» مشخص شد آدمایی که کپسایسین (ماده موجود در فلفل قرمز و سبز) رو به رژیم غذایی پر چربِ خود اضافه می کنن، از زیاد شدن وزن جلوگیری می کنن. این مطالعه البته روی موش ها انجام شده بود، اما قبلا هم روی آدم آزمایش شده بود و نتیجه های یکسانی به دست داده بود.

شیر کامل و کره

مطالعه منتشر شده در ژورنال کلینیکال نوتریشن نشون داد زنائی که روزانه شیر کامل یا پنیر (به اندازه کافی) مصرف می کنن، نسبت به زنان دیگه کمتر با زیاد شدن وزن روبه رو می شن. البته این موضوع هنوز جای تحقیق داره تا یافته های دقیق تری از اون به دست بیاد، اما تقریبا در بیشتر تحقیق هایی که تا الان انجام شده، نتایجی مشابه به دست آمده. هم اینکه اسیدهای چرب موجود در لبنیات نقش سازنده در تنظیم هورمون های بدن و افزایش متابولیسم دارن.

تخم مرغ

اگه از طرفداران تخم مرغ نیستین، شاید لازم باشه که در تصمیم خود تجدید نظر کنین. مطالعه منتشر شده در ژورنال کالج آمریکایی نوتریشن نشون داد که مصرف تخم مرغ در صبحونه (به جای نون شیرینی و غلات) می تونه مانع گرسنگی – و حتی پرخوری – در طول روز شه. علاوه بر اون، پروتئین موجود در تخم مرغ می تونه نیروی لازم شما رو تامین کنه.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

چیجوری بدون رژیم غذایی لاغر شیم؟

رژیم غذایی فرادید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *