Foods for Digestion

قبلاً در مقاله ای مشابه بهترین غذاها واسه سلامت روده رو معرفی کردیم اما اگه هدف تقویت و سلامت کل دستگاه گوارشی باشه باید چه غذاهایی رو در رژیم غذایی استفاده کنیم؟

به گزارش آلامتو و به نقل از دکتر کرمانی؛ یکی از مهم ترین ارکان بدن سالم، داشتن روده ای سالمه. همه میدونیم سیستم گوارشی که دچار مشکل باشه چه دردسرهایی می تونه برامون بسازه و در واقع اگه گوارشتان ناراحت باشه هیچوقت طعم سالم بودن رو نمی چشین. سیستم گوارشی ضعیف باعث می شه فرد دائم نگران باشه و خیلی از قابلیتای خود، از جمله لذت بردن از غذاها رو از دست بده.

سرمایه گذاری روی روده سالم در واقع به معنی سرمایه گذاری روی سلامت کل بدن و شادیه. با اینکه اطلاعات بسیار زیادی درباره بهینه سازی سلامت روده هست، بهترین قسمت واسه شروع غذاهاییه که می خوریم. در ادامه می خوایم چند مورد از غذاهای گیاهی مورد علاقه مون که به سلامت معده کمک می کنن رو به شما معرفی کنیم تا با به کار گیری اونا پایه های دستگاه گوارشتان رو محکم کنین.

۱. غلات کامل

به کار گیری غلات کامل راهی عالی واسه تقویت سلامت روده به واسطه پشتیبانی از میکروبیومه. می تونین از غلات سالم ( مانند بلغور جو دو سر ) به عنوان صبحونه استفاده کنین و مقداری میوه هم در کنارش بخورین.

۲. زردچوبه

کورکومین یکی از اصلی ترین مواد فعال موجود در زردچوبه س و بعضی تحقیقات ثابت کردن که دارای خواص ضد التهابیه. پس تلاش کنین از این ادویه فوق العاده پرخاصیت در شکل های جور واجور غذاها استفاده کنین تا روده رو خوشحال کنین.

۳. سیر

سیر یکی از سوپرغذاهای مورد علاقه ما واسه کمک به سلامت دستگاه گوارش سیره. سیر رو می تونین خیلی راحت به شکل های جور واجور غذاها اضافه کنین و از خواص فراوانش بهره مند شید.

۴. زنجبیل

زنجبیل رو صدها سال واسه کمک به گوارش مورد استفاده قرار می دادن. هم اینکه بعضی تحقیقات نشون دادن که واسه بهبود حالت تهوع و استفراغ هم می تونه به کار بره.

۵. سبزیجات چلیپایی

سبزیجاتی مانند بروکلی، گل کلم و کلم بروکسل پر از فیبر، مواد معدنی و ویتامینا هستن که به بدنمون چیزی که نیاز داره رو می رسونن و سلامتمون رو پشتیبانی می کنن. فیبر کمک می کنه در روده همه چیز روان و نرم پیش بره.

هرچه بیشتر درباره سلامت روده می آموزیم، بیشتر میفهمیم که چقدر رابطه اش با سلامت کلی بدنمون تنگاتنگه. تحقیقات ثابت کرده رابطه ای بین باکتریای دستگاه گوارش با سلامت کلی بدن از جمله سلامت گوارش، سیستم ایمنی و سلامت مغز هست.

پس به دنبال راه هایی باشین که غذاهای به درد بخور واسه روده رو وارد برنامه غذایی تون کنین چون هرآنچه می خورید سالم یا غیرسالم روی سلامت ظاهر و داخلی بدنتون تاثیر مستقیم داره.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

چیجوری بدون رژیم غذایی لاغر شیم؟

دکتر کرمانی رژیم غذایی