هویج واسه سلامت چشمcarrots-and-eyes

رژیم غذایی سالم معمولا سلامت همه بدن شما رو تضمین میکنه اما اگه می خواید با یقین کامل واسه سلامت چشمها بخورین بهتره از ۵ خوراکی زیر در رژیم خود استفاده کنین.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله سلامت؛ واسه داشتن چشمانی قشنگتر و قوی باید علاوه بر رعایت اصول سلامت چشم به فکر تغذیه ای اصولی واسه سلامت چشما هم باشین. در این مقاله با ما همراه شید تا ۵ ماده غذایی به درد بخور واسه سلامت چشما رو معرفی کنیم.

هویج

شاید شنیدین که هویج و دیگر میوه های نارنجی رنگ و سبزیجات سلامتی چشم رو زیاد کرده و از بینایی مراقبت می کنن. بتا کاروتن، یه جور ویتامین A که به این مواد غذایی رنگ نارنجی می بخشه به شبکیه و دیگر نقاط چشم کمک می کنن تا به آرومی عمل کنن.

البته بهبود دید فقط به بتا کاروتن مربوط نیس. ویتامینا و مواد معدنی مختلفی واسه سلامتی چشم لازمن. این ۵ ماده غذایی رو در رژیم غذایی خود بذارین تا بینایی شما بهبود یابد.

سبزیجات

تحقیقات نشون میده سبزیجات شامل آنتی اکسیدان لوتئین و زیگزانتین هستن که به کاهش خطر دچار شدن به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید کمک می کنه.

تخم مرغ

به گفته پل دورتی، مدیر پزشکی بینایی لیزری در لس آنجلس، زرده منبع اصلی تولید لوتئین و زیگزانتین و روش و به کاهش خطر دچار شدن به دژنراسیون ماکولا کمک می کنه.

مرکبات و شکلای جور واجور توتا

این میوه ها سرشاز از ویتامین C هستن و به خاطر کاهش خطر دچار شدن به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید مصرف می شن.

بادام

بادام غنی از ویتامین E هستش و باعث کاهش آسیب دژنراسیون ماکولا می شه. یه مشت بادام (یه اونس) نصف دوز روزانه ویتامین ای روزانه رو جفت و جور می کنه.

ماهیای چرب

ماهی تن، ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی و ماهی کولی پر از DHA، اسید چرب موجود در سطح شبکیه چشم، هستن. جیمی لی، مدیر جراحی انکساری در مرکز پزشکی مونته فیور در شهر نیویورک میگه مقدار کم این ماده باعث سندرم خشکی چشم می شه.

چیجوری چشمامون رو تقویت کنیم؟

عینک بزنیم یا لیزیک کنیم؟

رژیم غذایی سلامت چشم مجله سلامت