paleo-table

رژیمای غذایی زیادی هست که واسه افراد مختلفی طراحی شدن اما رژیم سرخپوشان یکی از رژیمای قدیمیه که سالها امتحانش رو پس داده.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله سلامت؛ حتما شما هم موارد زیادی درباره رژیم غذایی سرخپوشان شنیدین. حالا سوال اینجاس که رژیم غذایی سرخپوشان چیه و چیجوری میشه ازش استفاده کرد. در این مقاله می خوایم به همین موضوع بپردازیم.

رژیم غذایی سرخپوشان چیه؟

رژیم غذایی سرخپوشان روی مصرف مواد غذایی طبیعی، واقعی و غذاهای کامل تمرکز داره و تلاش می کنه افراد رو از مصرف غذاهای فرآوری شده و غیر طبیعی باز داره. این رژیم بسیار ساده س!. شما می تونین از مواد غذایی گیاهی و حیوونی استفاده کنین. بله ما در مورد گوشت گاو، ماهی، تخم مرغ، سبزیجات، میوه ها و آجیل ها صحبت می کنیم. به نظر می رسد این رژیم غذایی بسیار ساده و آسون باشه. بله این نوع رژیم غذایی ممکنه واسه غارنشین ها ساده و آسون باشه چون اون ها در برابر هزاران غذای بسته بندی شده و پر زرق و برق قرار نداشتن. اما واسه آدم های امروزی که در برابر غذاهای فرآوری شده زیاد هستن دنبال کردن اینجور رژیم غذایی می تونه کمی سخت باشه. کارشناسان رژیم غذایی سرخپوشان هم رفتار مدرن افراد رو مورد توجه داشتن و تلاش کردن اون رو بررسی کنن. اگه چاقی و دیابت با همون سرعتی که غذاهای فرآوری شده در حال رشده زیاد شه بهتره مثل اجداد خود رفتار کنیم و به رژیم غذایی اون ها روی بیاریم؟

غذاهای مجاز در رژیم سرخپوشان:

  • مرغ: ممکنه الان در رژیم غذایی شما وجود داشته باشه.
  • ماهی
  • گوشت قرمز
  • تخم مرغ: واسه صبحونه، نهار و شام
  • سبزیجات
  • میوه ها: میوه هایی که قند کمتری دارن بهتر از بقیه میوه ها هستن.
  • آجیل ها: بادام زمینی مجاز نیس اما می تونید از مواردی مثل بادام استفاده کنین.
  • روغن های طبیعی
  • چربیای سالم
  • شیرین کننده های طبیعی: مثلا می تونید از عسل استفاده کنین.

نکته: به دنبال گوشت ارگانیک و طبیعی باشین. بهتره از موادی استفاده کنین که طبیعی هستن.

غذاهای غیرمجاز در رژیم سرخپوشان:

  • مواد غذایی فراوری شده
  • شکر تصفیه شده
  • کربوهیدرات های تصفیه شده
  • بقولات
  • لبنیات
  • غلات
  • روغن های گیاهی

چه بحث هایی در مورد رژیم غذایی سرخپوشان هست؟

وبلاگ نویسان و کارشناسان زیادی در این بخش فعالیت می کنن. هر کدوم از این افراد هم عقاید و نظرات خاص خود رو دارن. بعضی از آدمایی که از این رژیم پیروی می کنن به دنبال موادی با کربوهیدرات پایین می گردند. بعضی از افراد هم دوست دارن از سیب زمینی پخته شده یا یه کاسه کوچیک برنج سفید پخته شده استفاده کنن. آدمایی هستن که نمی تونن زندگی رو بدون لبنیات تجسم کنن.در واقع هیچ بحث و مناظره ای در این مورد وجود نداره. کافیه برنامه ای رو پیدا کنین که واسه شما کارساز و موثره. مثلا اگه فکر می کنین خوردن پنیر واسه شما مشکلی ایجاد نمی کنه یا می تونید از بستنی استفاده کنین هیچ مشکلی وجود نداره.

۹ دستور غیر رسمی در مورد رژیم غذایی سرخپوشان:

از اونجایی که هیچ قانون رسمی در مورد رژیم غذایی سرخپوشان وجود نداره تلاش کردیم در این مقاله راهنمایی ها و دستورالعمل های متخصصین و وبلاگ نویسان این بخش رو جمع آوری کنیم. این نکات به آدمایی که در اول راه قرار دارن کمک می کنه درک بهتری از رژیم غذایی سرخپوشان داشته باشن.

  1. غذاهای کامل زیادی استفاده کنین: ما نمی توانیم بدون سیب زمینی شیرین، آووکادو و تخم مرغ زندگی کنیم.
  2. غذاهای فرآوری شده کمتری مصرف کنین: چیپس ها، کوکی هاو نون های بسته بندی شده رو کنار بذارین. با اینکه این موضوع در نگاه اول سخت به نظر می رسد اما بعد از چند ماه به اون عادت می کنین.
  3. فقط به خاطر اینکه مواد غذایی دلخواه شما بسته بندی شده نمی تونید اون رو کنار بذارین: شما می تونید از بین وعده های سالم بسته بندی شده هم استفاده کنین.
  4. از مصرف غذاهایی که حس خوبی در شما ایجاد نمی کنه دوری کنین: حتی اگه ماده غذایی مورد نظر شما بوسیله این رژیم تایید شده باشه هم باید به ندای درونتون گوش کنین. از مصرف غذاهایی که باعث بدتر شدن حال شما می شه دوری کنین.
  5. باید ببینین چی واسه شما کارساز و خوبه: بعضی از آدمایی که از رژیم غذایی سرخپوشان استفاده می کنن گاه به گاه از برنج هم استفاده می کنن. این وسط آدمایی هستن که از خوردن برنج دوری می کنن. خودتون باشین و برنامه غذایی رو بسازین که باعث بهتر شدن حال شما می شه.
  6. زیاد سخت نگیرید: ما دوست داریم قانون ۲۰/۸۰ رو دنبال کنیم. ۸۰ درصد از زمان خود رو به خوردن مواد غذایی پیشنهاد شده در این رژیم اختصاص بدید و ۲۰ درصد رو به مواردی که پیشنهاد نشده بگذارنید. مطمئن باشین هیچ اتفاق ناگواری رخ نمی دهد.
  7. یاد بگیرین آشپزی کردن رو دوست داشته باشین: از اونجایی که خوردن مواد غذایی فراوری شده در این رژیم منع می شه باید بتونین وعده های غذایی خود رو در منزل جفت و جور کنین. اجازه ندین این موضوع شما رو دچار استرس و پریشونی کنه. از دستورهای غذایی ساده کار خود رو شروع کنین و از پخت غذاها در منزل لذت ببرین.
  8. با مواد غذایی که دوست دارین کلا خداحافطی نکنین: رژیم غذایی سرخپوشان به شما اجازه می دهد از مواد غذایی دلخواهتون استفاده کنین. مثلا می تونید از پن کیک، شکلات و بستنی استفاده کنین. فقط زیاده روی نکنین. باید حد میونه روی رو نگه دارین.
  9. اگه الکل مصرف می کنین بهتره اون رو محدود کنین اما اینکار رو کم کم انجام بدین: اگه الکل مصرف می کنین و به اون عادت دارین کنار گذاشتنش خیلی سخت هستش. تلاش کنین کم کم از شر اون خلاص شید.

رژیم سرخپوشان چه خواصی داره؟

واسه اینکه شکم شش تیکه داشته باشیم؟ نه شوخی می کنین!!! با اینکه این برنامه غذایی واسه کمک به کاهش وزن در میان افراد محبوب شده اما نمی تونه اینجور مزیتی داشته باشه. هر فردی که به دنبال بهبود سبک زندگی و چگونگی غذا خوردنه می تونه به دنبال این رژیم باشه. با اینکه تحقیقات زیادی واسه تایید این موضوع نیازه اما بررسیای جور واجور نشون می دهد که این رژیم غذایی در کاهش وزن و بهبود متابولیسم موثر هستش. کارشناسان رژیم غذایی سرخپوشان می گن که افراد معتقد به این رژیم یافته های زیر رو تجربه می کنن:

  • کاهش وزن
  • احساس سیری بیشتر
  • هوس کمتر به مواد شیرین
  • پوست شفاف تر و روشن تر
  • افزایش انرژی
  • عضلانی تر بودن
  • کاهش التهاب
  • بهبود هضم و گوارش
  • رابطه سالم تر با مواد غذایی

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

چیجوری بدون رژیم غذایی لاغر شیم؟

رژیم غذایی رژیم لاغری مجله سلامت