رژیم غذایی به درد بخور واسه مقابله با افسردگی

تو یه مقاله بهداشتی جدید فهرستی کوتاه از چند خوراکی موثر رو ارائه کرده که می تونه باعث افزایش خلق افراد شه. در این مقاله پیشنهاد شده:…

 

یه رژیم غذایی به درد بخور واسه مقابله با افسردگی

شما هم ممکنه بعد از یه روز سخت کاری و واسه خلاص شدن از احساس خستگی و مریضی به خوردنی ها روی بیارید اما اینجاش خیلی مهمه که در این لحظه باید خوردنی هایی رو انتخاب کنین که به جای افزایش خستگی و مریضی، موجب تقویت روحیه شن.

 

روزنامه نیویورک تایمز تو یه مقاله بهداشتی جدید فهرستی کوتاه از چند خوراکی موثر رو ارائه کرده که می تونه باعث افزایش خلق افراد شه. در این مقاله پیشنهاد شده:

 

۱- میوه ها، سبزی ها و ماهی ها رو انتخاب کنین. تو یه مطالعه جدید که روی ۳۵۰۰ مرد و زن انجام شد معلوم شد اشخاصی که طی سال گذشته رژیم غذایی شون غنی مثل این مواد غذایی بوده در مقایسه با آدمایی که بیشتر از شکل های جور واجور دسرها، غذاهای سرخ کرده، گوشت فرآوری شده، غلات تصفیه شده و اجناس پرچرب استفاده کرده خیلی کمتر دچار افت خلق و حالت های افسردگی شده ان.

 

بررسی های قبلی تایید می کنه که آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها و سبزی ها و هم اینکه اسیدهای چرب امگا -۳ در ماهی با کم شدن خطر افسردگی رابطه مستقیم داره. فولیت که یه جور ویتامین B موجود در سبزیجات تیره رنگ مثل اسفناج و نخوده روی انتقال دهنده های عصبی مغز اثر میذاره و این تاثیر مثبت موجب افزایش خلق می شه.

 

بر همین پایه مصرف شکل های جور واجور گروه های غذایی سالم و به درد بخور به دلیل دارا بودن کل ریز مغذی ها و املاح لازم واسه بدن راه حلی موثر واسه مقابله با افسردگیه.

 

۲- کربوهیدرات ها رو یادتون نره. در بررسی جدیدی که در مجله مجموعه طب داخلی منتشر شده تاکید شده آدمایی که روزانه مقدار بسیار کمی کربوهیدرات مصرف می کنن بیشتر دچار اضطراب، افسردگی و خشونت می شن. در حالی که بروز این احساسات منفی در کسائی که رژیم غذایی کم چرب ولی غنی از کربوهیدرات دارن خیلی کاهش پیدا می کنه.

 

کارشناسان فکر می کنند که کربوهیدرات موجب افزایش تولید سروتونین می شن که ماده شیمیایی نشاط آور در مغزه.

 

۳- یه کمی شکلات بخورین، یافته های یه مطالعه جدید در سوئیس نشون داد که خوردن روزانه مقدار کمی شکلات تلخ به مدت دو هفته موجب کاهش هورمونهای استرس از جمله کورتیزول در آدمایی می شه که استرس بالایی دارن.

 

شکلات تلخ شامل آنتی اکسیدانی موسوم به پلی فنوله که در میوه ها و سبزی ها هم یافت می شه و بر ایجاد تغییرات در استرس تاثیر داره.

 

منبع: Isna.ir

جمع آوری: آلامتو

 

افسردگی نشر دوباره