رژیم غذایی مفید مناسب برای امتحانات

رژیم غذایی مفید مناسب برای امتحانات
سپتامبر 20, 2019 No Comments آموزشی مدیر سایت

رژیم غذایی درست و به درد بخور مناسب واسه امتحانات

دانش آموزان می تونن با تغذیه مناسب و استراحت کافی بازده فکری خود رو زیاد کنن.دکتر مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ضمن بیان این مطلب گفت: دانش آموزان و والدین باید توجه داشته باشن که بدن در طول چند سال باید تغذیه متعادل و مناسبی داشته باشه و از چهار گروه غذایی گوشت، حبوبات و تخم مرغ، سبزیجات و میوه ها، شیر و لبنیات و نون غلات استفاده کنن . . .

ایشون با اشاره به این که میوه و سبزی در سلامت فکر نقش مهمی داره، اضافه کرد: موادی که دارای سیتین هستن مانند زرده تخم مرغ، بادام زمینی، گردو و جوانه ها در تکامل مغز و سلولای مغزی خیلی موثر هستن و مصرف اونا در فصل امتحانات به دانش آموزان پیشنهاد می شه.

دکتر کیمیاگر نقش مواد مغذی در کاهش استرس دانش آموزان در دوران امتحانات رو بسیار مهم دونست و گفت: تحقیقات نشون میده که حافظه کوتاه مدت با خوردن مواد قندی رابطه داره و بهتره دانش آموزان از صبح امتحان مواد قندی که سریع آزاد می شن مانند آب میوه، عسل، مربا، و چای شیرین مصرف کنن.

این متخصص تغذیه با اشاره به این که در فصل امتحانات؛ دانش آموزان دچار استرس می شن، اضافه کرد: تغذیه مناسب دانش آموزان، نقش مهمی در پیشگیری از استرس در اونا داره و موجب آرامش اونا می شه.

ایشون اضافه کرد: غذاهایی مانند سوپ جو و هم اینکه کاهو، شیر، دوغ و ماست شامل لاکتوسین هستن که این ماده خاصیت آرامش بخشی داره و پیشنهاد می شه شب قبل از امتحان از این گروه مواد غذایی مصرف شه چون باعث کاهش استرس در دانش آموزان می شه.

دکتر کیمیاگر به دانش آموزان پیشنهاد کرد: از مصرف زیاد قهوه و چای پررنگ، دوری کنن و مصرف روزانه یه لیوان شیر رو واسه ایجاد آرامش در طول دوران آمادگی واسه امتحان یادشون نره.

جمع آوری: آلامتو

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟

بازنشر

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *