weight-loss-success

کنترل وزن در مردان با زنان فرق داره، اینجا چند پیشنهاد واسه لاغر شدن مردها رو می بینیم.

مردها چیجوری لاغر شن؟

بعضی از مردها به دنبال لاغر شدن هستن. طبق تحقیق مجلۀ ابپی( (obepi در سال ۲۰۰۹، بیشتر مردان بالغ اضافه وزن دارن. و هرچه سن اونا بیشتر می شه وزن شون هم زیاد می شه. در رده سنی ۶۴-۵۵، میانگین چاقی به ۲۰% میرسه.

چربی «آندروئید»

کلا، کیلوهای اضافۀ وزن مردان در بالاتنه شون، در سطح صورت، بازوها، سینه، شکم و… قرار میگیره. این نوع اضافه وزن رو اضافه وزن آندرویید می گیم؛ «آندرو» در زبون یونانی به معنی «مرد» است.

چربی موسوم به احشایی یعنی چربی واقع شده در داخل شکم (شکمای بزرگ) که علاوه بر زشتی ممکنه واسه سلامتی هم خطرناک باشه. درواقع بار اضافی وزنی، درسطح شکم می تونه باعث مشکلات قلبی عروقی شه. ً، پزشکان علاوه بر وزن، به متناسب نگه داشتن اندازۀ شکم هم اهمیت زیادی میدن. اگه دور شکم مردها بیشتر از ۱۰۲ سانتیمتر باشه، دیگه زمان مقابله کردن با این شکم بزرگ و رژیم لاغری رسیده.پس مراقبت از وزن مخصوصا در ناحیۀ شکم بسار مهمه. یه تغذیه متعادل و فعالیت جسمی منظم باید در الویت قرار بگیره.

اما یه خبر خوب واسه آقایون:

ارگانیسمای بدنی اونا بسیار راحت تر و سریعتر از ارگانیسم بدنی زنا موفق به لاغر شدن می شه و یکی از دلایل اون اینه که بدن آقایون به طور طبیعی بیشتر از ماهیچه و در نتیجه کمتر از توده های چربی تشکیل شده. پس یه مرد کمی راحت تر می تونه شکمش رو کوچیک کنه تا یه خانوم

عادات نادرست

مثل خانوما آقایون هم بعضی وقتا عادات غذایی نامناسبی دارن که واسه حفظ تناسب اندام اونا ضرر داره و بیشتر هم به سختی می تونن این عادات رو ترک کنن.

تنقلات

خیلی سخته که وسط روز در مقابل سر و صدای یه تیکه شکلات، سودا و یا یه پاکت آب نبات مقاومت کرد… با این حال اولین مرحله واسه کم کردن وزن کنارگذاشتن همه تنقلاته. واقعا واسه جلوگیری از از ذخیره سازی چربیای الکی، ارگانیسم بدن در ساعات معینی احتیاج به غذا داره… پس در وقتی که رژیم هستین و محدودیت دارین اگه احساس گرسنگی براتون غیر قابل تحمله میوۀ تازه یا یه کاسه ماست بخورین.

فست فود یا غذاهای آماده

مسلمه که سفارش یه پیتزا یا خریدن غذاهای به طور کامل آماده (که بیشتر بسیار پرچرب هستن) از چیدن میز در آشپزخانه بسیار ساده تر و سریعتره. اما بدیش اینه این غذاهای آماده بیشتر بسیار چرب، شور و یا شیرین هستن. پس در زمان رژیم دیگه وقت اون هستش که این غذاها رو کنار بذارین (یا محدود کنین) و پیش بند خود رو ببندین و برید سراغ آشپزی!

نوشیدنیای اشتها آور

دوتا از بزرگترین دشمنان تناسب اندام، اشتهاآورای قبل از غذا هستن؛ یعنی الکل و بیسکویتای شور!

با این حال واسه از دست ندادن اینجور لحظه باحالی کاکائوهای پرچرب رو با سبزیجات و میوه جات خام به همراه سس پنیر سفید ۰% جانشین کنین. اما در مورد الکل باید محدودیتایی قائل شید.

تعیین مقدار غذا

یکی از بزرگترین تفاوتا بین تغذیه آقایون و خانوما، مدیریت در مقدار غذای آنانه. در واقع آقایون علاقه زیادی به زیاد کشیدن پرس غذا دارن درحالی که لازم نیس معده شون به طور کاملً پر شه!اما راه حل چیه؟؟

به جای پر کردن بشقاب از غذا میشه مقدارش رو کم و تعداد دفعاتش رو زیاد کرد، این کار باعث می شه که احساس سیری زودتر به وجود بیاد. ً آقایون باید زمان بیشتری واسه جویدن هر لقمه بذارن و آروم غذا بخورند، این کار هم به بروز سریع تر سیری کمک می کنه.

پیشنهاد هایی واسه لاغر شدن

اگه شما عزمتونو جزم کردین که وزن اضافی تون رو کم کنین، این خیلی مهمه که قوانین بهداشتی مناسب و پیشنهاد های رژیمی درستی رو واسه خود انتخاب کنین.

تغذیه

تغذیه ای سالم و متعادل واسه لاغر شدن بسیار لازمه. در اینجاایدهایی در مورد منوهای ساده غذایی که شما می تونین به عنوان برنامه روزمره خود داشته باشین، ارائه می کنیم:

اینم بگیم که این رژیم تنها یه توصیه س و واسه داشتن رژیمی درست باید با یه دکتر تغذیه مشورت کنین .

صبحونه

  • ۱ واحد میوه کامل یا آب میوه تازه
  • ۲ تیکه نون وکره + مقداری مربای رژیمی یا یه کاسه سِرِلاک بدون شکر
  • ۱ کاسه ماست۰%
  • ۱ لیوان نوشیدنی گرم بدون شکر

ناهار

  • یه ساندویچ جوجه یا تن ماهی یا سالاد کامل شامل ماهی آزاد و فیله به همراه روغن زیتون
  • یه تیکه پنیر
  • ۲واحد میوه تازه
  • آب

عصرانه

  • یه واحد میوه تازه
  • یه کاسه ماست
  • یه لیوان نوشیدنی گرم بدون شکر

شام

  • سالاد سبزیجات یا یه کاسه سوپ سبزیجات
  • ۲عدد تخم مرغ عسلی با یه تیکه از نون کامل
  • یه عدد میوه تازه

آب یا جوشاندهضمناً ما باید غذاهایی شامل سبزیجات رو که احساس سیری رو سریع تر میدن، در الویتای غذایی مون بذاریم. البته بهتره در این مورد نظر متخصص تغذیه یا رژیم رو هم سوال کنین. این متخصصا می تونن نظراتی متناسب با ذائقۀ غذایی تون بدن.

فعالیت فیزیکی

بسیار عالی می شه که هر روز نیم ساعت ورزش کنیم، اما مشغله کاری و زمان زیادی که به دوستان و خونواده اختصاص می دیم اجازه این کار رو به ما نمی ده .اما واسه تناسب اندام و روی فرم موندن باید دست کم ۳نوبت در هفته و هر نوبت ۱ساعت ورزش کنیم. شما می تونین برابر با سلیقه خودتون پیاده روی، شنا، بدن سازی، دوچرخه سواری و….. رو به عنوان فعالیت جسمی و ورزش انتخاب کنین.

چیجوری بدون رژیم غذایی لاغر شیم؟

بهترین نوشیدنیای چربی سوز واسه آب کردن شکم

رژیم لاغری