واسه یه زن شاغل معتقد موندن به یه برنامه رژیمی خاص کار سختیه! اما ناراحت نباشین، این نکات کاربردی کاهش وزن و ترفندهای رژیم غذایی به خانومای شاغلی مانند شما کمک می کنن تا خوش اندام بمونین!

به جای هله هوله ها از میوه های تازه استفاده کنین

یه راه عالی واسه جلوگیری از دردهای گرسنگی، بدون مصرف کالری اضافی، پیدا کردن جانشینای کم کالری واسه تنقلات چاق کننده س. میوه های تازه، یه میان وعده ایده آل هستن چون اونا سبک، خوشمزه و شیرین هستن. فقط در سر راهتون به محل کار، چند عدد سیب یا پرتقال بگیرین و هر بار احساس گرسنگی کردین، یکی رو بخورین.

شما می تونین چند میوه گرمسیری رو تیکه تیکه کنین و با اون، یه سالاد سالم درست کنین یا مواد مغذی وعده غذایی سالمتان رو زیاد کنین. بغیر از سیب و پرتقال، موز، گریپ فروت، گلابی و طالبی رو هم امتحان کنین. این میوه ها، منبع خوبی از ویتامین C و فیبر هستن و کالری کمی هم دارن.

ساندویچ درست کنین

ساندویچا، یه وعده غذایی اصلی و مهم هستن، مخصوصا واسه آدمایی که سرشون اونقدر شلوغه که وقت ندارن بشینن یه وعده غذا بخورند. ما پیشنهاد می کنیم که با به کار گیری مواد تازه و کم کالری، ساندویچ هاتون رو از قبل آماده کنین. مواد تشکیل دهنده مورد علاقه ما واسه ساندویچ عبارتند از کاهو، گوجه فرنگی، خیار و پیاز سفید.

واسه جفت و جور یه ساندویچ سیر کننده و کم کالری، پروتئینای خالص مانند ماهی تن، تخم مرغ آبپز یا سینه مرغ رو اضافه کنین. فقط مطمئن شید که بیش ازحد نمک، مایونز و ادویه های چاق کننده نزنین تا محتوای کالری ساندویچ تون پایین بمونه.

هیدراته بمونین

شاید آسونترین راه واسه متناسب موندن، نوشیدن مقدار زیادی آب باشه. بدن آدم از ۶۰ درصد آب تشکیل شده و شما باید مایعاتی که از راه عرق کردن از دست می دین رو جانشین کنین. نوشیدن آب، سرعت سوخت و ساز رو زیاد می کنه و سموم رو از روده ها دفع می کنه. هم اینکه باعث می شه که بیشتر احساس سیری کنین، پس پرخوری نمی کنین. ما پیشنهاد می کنیم که واسه خوش اندام موندن، هر روز دست کم ۲ لیتر آب بخورین.

با صندلی، تمرینات ورزشی انجام بدین

واسه باشگاه رفتن وقت ندارین؟ می دونستین که می تونین بدون ترک میز کارتون، ورزش کنین؟ اگه مدت زیادی پشت میز کارتون هستین، چندین بار در روز تمرینات صندلی رو انجام بدین تا متناسب بمونین. می تونین با یه جستجو، به شکل آنلاین تمرینات صندلی ساده ای رو یاد بگیرین که می شه در زمان رسیدن به کاراتون، انجام بدین.

این، یه راه عالی واسه جای دادن تناسب اندام در ساعات کاری تونه. بهترین چیز در مورد تمرینات صندلی اینه که اونا پشت درد و گردن درد رو آرامش میدن وفشار رو از روی مفاصل بر می دارن.

از نوشیدنیای ناسالم دوری کنین

از نوشیدنیای گازدار و آب طعم دار یا نوشابه های ورزشی و نوشیدنیایی که کالری زیادی دارن، دوری کنین. ما پیشنهاد می کنیم واسه رفع تشنگی تون فقط از آب ساده استفاده کنین. اگه باید قهوه بخورین، اونو ساده و با مقدار بسیار کمی شکر درست کنین. اگه نمی تونین قهوه صنعتی یا فراپه رو به طور کامل از رژیم غذایی تون خط بزنین، مصرف اونا رو کم کنین.

وقتی که بیرون غذا می خورید، غذاتون رو از منوی سفارشی (منویی که اجزایش جداجدا سفارش داده می شن) سفارش بدین، نه از بین کمبوها، پس در مصرف نوشابه های گازدار یا چای سرد، زیاده روی نمی کنین.

تنقلات سالم رو در دسترس بذارین

وقتی که عجله دارین و باید تو یه محدوده وقتی مشخص کاری رو انجام بدین، دوست دارین که تنقلات، سالم، کم کالری و در دسترستان باشه. ما پیشنهاد می کنیم که یه کیسه پلاستیکی شامل میوه های خشک و شکلای جور واجور آجیلا رو با خود به محل کارتون ببرین. اونا رو در کشوی میزتون نگه دارین. این تنقلات، سالم و کم کالری هستن و سطح قند خون شما رو ثابت نگه دارن، پس پرخوری نمی کنین.