ریسک برای موفقیت در استارت آپ

Abstract data background.

واسه شروع استارت آپ خود می خواید سرمایه زیادی رو خرج کنین و امیدوارید که نتیجه مناسب داشته باشه اما تضمینی واسه موفقیت هر استارت آپی وجود نداره، در این مقاله به خطر های حساب شده ای میپردازیم که میتونه شما رو در راه موفقیت کمک کنه.

به گزارش آلامتو و به نقل از آی بانو؛ خطر کردن یه عامل مهم در موفقیت کار و کاسبی هاست، اما تا چه حد باید خطر کرد و در چه زمینه هایی؟! پیشنهاد های یه مشاور بزرگ کارآفرینی رو بخونین.

یه ضرب المثل قدیمی می گوید: وکلا از خطر کردن می گریزند، اما تجار حرفه ای اهل خطر کردن هستن . خطر نکردن یعنی جایزه نگرفتن . در واقعیت ، خطر کردن همیشه برابر نیس .

خیلی از خطرات می تونه محاسبه و مدیریت شده و موجب رشد و پیشرفت شه، در حالی که یه سری های دیگه مثل کنترل نکردن کیفیت اجناس واسه ذخیره پول، می تونه راهی به طرف شکست باشه .

رقابت حقیقی، دوری از خطر کردن های بد و به دنبال خطر کردن به درد بخور بودنه . در تجارت هیچ تضمینی وجود نداره ، اما می توان از تجربیات بزرگان این راه که قبل از شما اون رو پیموده ان، درس گرفت . به عنوان یه راهنمای اقتصادی با تجربه، این خطر هاییست که من و سرمایه گذاران در پروژه های نوپا به دنبال اون هستیم:

  1. در پی رفع مشکل مشتریان باشین ، نه اختراع یه فنآوری باحال

سرمایه گذاران دوست ندارن اول یه فناوری جدید پیدا کنن، بعد به دنبال راهی واسه به کار گیری اون بگردند ؛ چون احتمال نبود وجود مشتری واسه اون زیاده . اگه نیاز مشتری روشن و عظیمه ، اندازه خطری که با اونو به رو هستین، بستگی به کیفیت راه حل ، گروه و بازاریابی شما داره . با داشتن منابع درست ، این خطرات قابل پیشگیری می باشن .

  1. راه حل های خود رو مرتبا بروز کنین تا اندازه رشد خود رو حفظ کنین

این تفکر که پس از زمین خوردن بوسیله رقیبان ، خیلی زود می تونید دوباره روی پای خود وایسید ، خطر هوشمندانه ای نیس . شما باید مرتبا روش ها و خدمات خود رو با نوآوری همراه کنین تا مشتری هاتون از شما شکایت نکنن. نابود کردن تصویری لکه دار ازخود سخته .

  1. تلاش کنین خونواده ای از اجناس ارائه کنین ، نه یه محصول مقطعی

حتی اگه یه محصول فوق العاده اما تک ارائه کنین ، بازم رقیبان پس از یه مدت به شما می رسند. خطر هوشمندانه اینه که یه نقشه بکشین تا بتونین با به کار گیری منابع بهتر ، خط تولید خود رو گسترش بدید و یه قدم از رقیباتون جلو بزنین .

  1. از الگو های نوین تجارت استفاده کنین

سرویس دهی رایگان و رشد رو به رشد مصرف کننده درزمان سال ها، مانند کاری که فیسبوک و توییتر انجام میدن ، کاری پر خطر و پرهزینه س . این خطر با به کار گیری عضویت و ارائه پیشنهادات خاص عضویت به مشترکین ، قابل کنترل تره . حتی فعالیت های رایگان هم نیازمند در اومدی واسه تامین هزینه های خود هستن .

  1. یه شریک تجاری واسه سرعت بخشیدن به رشد خود پیدا کنین

همه می خواهند راه رو تنها طی کنن و همه رقیبان رو از پا در بیارن . رقابت واسه دسترسی به مشتری ها ، اندازه اقتصادی و منابع مشترک جدید ، همیشه با خطرات همراه س . پیدا کردن یه معامله برد – برد نسبت به یه مقابله واسه برد به تنهایی ،خطری قابل مدیریته .

  1. یافته های ابتکارات اقتصادی خود رو در کوتاه مدت بررسی کنین

خیلی از شرکت ها تموم منابع خود رو صرف رسیدن به هدفی بزرگ و غیر قابل اندازه گیری کرده یا روی ایده های مقطعی و شفاهی سرمایه گذاری می کنن ؛ کاری که اصلا قابل پیش بینی نیس . من طرفدار برنامه های اقتصادی با قانون و بی قانون ای هستم که قابل اندازه گیری و مرحله به مرحله باشن .

  1. بهترین تیم رو جمع کرده و ایجاد انگیزه کنین

به کار گیری اعضای خونواده واسه صرفه جویی در هزینه ها یا استخدام کار آموزان خطر بدیست . شاید جمع کردن یه تیم قوی زمان بر و پر هزینه باشه ، اما یه تیم متخصص و با انگیزه که بودجه شما رو زیادتر کنه ، خطری حساب شده و درسته .

  1. کار خود رو با دست کم سرمایه خارجی شروع کنین

پول بیشتر ، حلال مشکلات و کم کننده خطرات نیس . سرمایه گذاران می دانند که اندازه شکست پروژه های نوپایی که با پول زیاد شروع به کار می کنن فرقی با پروژه های کم خرج نداره . واقعا واسه باقی موندن در طول مراحل رشد ، نیازمند یه نقشه مناسب و سرمایه خارجی واسه ثمربخشیدن اون هستش.

  1. از پیش بینی های محافظه کارانه واسه کاهش خطرات دوری کنین

سرمایه گزاران واسه پرو ژه های محافظه کارانه و یا زیادتر از اندازه خوش بینانه وقت نمی گذاراند ، چون هردو نشونه نبود تعهد و تخصصه . بررسی فرصت ها و در اومد ها براساس بررسی عمیق بازار و مشتریان ، خطری هوشمندانه س . اندازه گیری و هوش اقتصادی هم موجب کاهش خطرات می شن .

  1. به جای پا گذاشتن در جای پای بقیه ، خودتون رهبر باشین

خیلی از شرکت ها فکر می کنن که با به کار گیری راه های بقیه شرکت های موفق مثل گوگل و توییتر ، می تونن خطرات احتمالی رو کمتر یا پیش بینی کنن . اما وارد یه بازار شلوغ شدن و دزدیدن مشتریان ، خطرناک تر از جذب مشتریان جدید با راه حل های جدیده . مشتریان به دنبال پیشگامان هستن ، نه پیروان .

خطراتی که مایل به پذیرش اونا هستین، خطراتی هستن که براشون منابعی اختصاص داده اید و برنامه ریزی کردین . واسه این کار شاخص هایی واسه امتحان و مدیریت بطور مدوام بذارین. مابقی، ریسکهای بدی هستن، مثل مشکلات و رقیبان پیش بینی نشده و توقعاتی در مشتریان که قابل برآورده شدن نباشه .

یه روش قدیمی واسه امتحان سلامت تجاری ، بررسی مقدار زمانیست که تجار بزرگ واسه مقابله با خطرات بد در مقابل جستجو واسه خطرات فرصت ساز صرف میکنن. اگه تموم زمان شما صرف بهبود مشکلات میشه، شروع کارتون خطری بده.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟

آی بانو مدیریت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *