فرصت جستجو، از راه عوامل مختلفی مثل تعداد مخاطبان در رابطه و رقابت تعریف می شه و این فرصت تعیین کننده اینه که چه نتایجی ممکنه بدست آید . فرصت بیشتر = نتیجه بهتر.

آموزش افزایش بازدید سایت از راه سئو سایت

بازدید سایت

از پایهً، فرصت جستجو به تعداد و نوع ترافیک ارگانیکی که شما به طور بالقوه می تونین از رنک شدن یه عبارت خاص به دست بیارین، اشاره داره.

تازگیاً پروژه ای رو انجام دادیم که در اون طی شش ماه بازدید یه صفحه رو از ۲۰۰ به ۳۰۰۰۰ بازدید رساندیم. البته اون صفحه از نظر پیش نیازهایی که در بالا گفتیم، مورد تایید بود. در این پست، می خوایم روش های هدف دار و فرایندهایی که واسه رسیدن به این یافته های استفاده کردیم رو به شما ارائه بدیم تا شما واسه صفحات و پروژه های خود از اونا استفاده کنین، با ویرلن همراه باشین:

مراحل این پروسه عبارتند از:

  1. شناسایی فرصتای ترافیک ارگانیک

  2. ایجاد یه صفحه جدید یا بهینه سازی یه صفحه موجود.

  3. جفت و جور سازی بک لینکای مهم از راه رپورتاژ آگهی

    بک لینک

  4. پاکسازی و تکرار.

  5. شناسایی فرصتای ترافیک ارگانیک

ی به درد بخور و گرفتن لینک های با بالا، عناصری مهم در  و رتبه بندی واسه جستجو هستن، اما اگه شما فرصت مناسبی رو هدف گیری نکنین، این تلاشا می تونه الکی باشن.

شناسایی فرصتای جستجو با موشکافی رقابت شروع می شه. شما باید بدونین که چیجوری رقابت شما باعث کسب ترافیک ارگانیک می شه تا بدونین که چیجوری می تونین ترافیک ارگانیک رو واسه سایت خود جذب کنین. در پروژه ما، ما صفحات برترِ رقبای مشتری مون رو براساس موارد زیر محاسبه کردیم:

موشکافی

  • ترافیک ارگانیکِ هر ماه

  • نوع یا فرمت محتوا

  • حجم و نوع بک لینکا

  • درصد سهم ترافیک ارگانیک هر دامنه

  • کلمات کلیدی رنک شده و هدف جستجوگر

موشکافی بهترین صفحات در وب سایتای رقبا، به ما در درک مخاطبانِ جستجوی مشتریمان و روش های هدف دار کمک کرد و از این روش تونستیم فرصتای موجود واسه سایت مشتری مون رو شناسایی کنیم.

  1. ایجاد یه صفحه جدید یا بهینه سازی یه صفحه موجود

با موشکافی رقبا، تعدادی عبارت کلیدی واسه ما روشن شد که پتانسیل جذب تعداد زیادی ترافیک با کیفیت واسه سایت مشتری مون رو داشتن.

پس از شناسایی این فرصتا، ما سایت مشتری رو بررسی کردیم تا ببینیم صفحاتی وجود دارن که بتونن این فرصتا رو با کمی بهینه سازی جذب کنن یا اینکه صفحات جدیدی باید ایجاد شن.

ما متوجه صفحه ای شدیم که شانس خوبی واسه رنک شدن داشت. یه صفحه قابل لینک دهی که با یه عبارت کلیدی در رابطه بود که حجم جستجوی ماهانه ای بیشتر از ۲۰،۰۰۰ بازدید داشت و ۱۱٪ از ترافیک ارگانیک حریف اصلی رو تامین می کرد. با این وجود، اون صفحه واسه عبارتی که میخواستیم هدف گیری کنیم، بهینه نبود.

واسه بهینه سازی صفحه واسه این عبارت مهم، ما پیشنهاد های ساده ای رو انجام دادیم:

  • اضافه کردن عبارت مورد نظر در عناوین (H2s و H3s).

  • گسترش اطلاعات در رابطه با موضوع عبارت

  • تبدیل یه تصویر استاتیک به یه متن قابل خزش یا کرول شدن.

  • ایجاد تغییرات سازمانی در صفحه واسه افزایش توانایی لینک دهی

این ترفندهای کوچیک و بهینه سازیا تموم کاری بود که باید انجام میشد تا صفحه رو واسه پاسخگویی به کوئری جستجوی هدف گیری شده، آماده کنیم.

بعضی از پیشنهاد های عادی دیگری که ما به مشتریان ارائه می دیم عبارتند از:

  • بهینه سازی لینک دهی داخلی

  • اضافه کردن فرمتای جدید (تصویری، ویدیو، صوتی و چیزای دیگه ای به جز اینا)

  • اولویت بندی زبون تبلیغاتی از صفحات اطلاعاتی

  • اضافه کردن عبارات در رابطه بیشتر و نسخه های بلند(long-tail) کلید واژه مورد نظر

  • تنظیم ساختار سایت و صفحات

  • پیوند دهی خارجی به منابع قابل اطمینان (تحقیقات علمی، ادارات دولتی gov ، موسسات آموزشی edu و چیزای دیگه ای به جز اینا)

بیشتر سایت شما دارای یه صفحه ایه که پتانسیل جذب جستجوی جدید رو داره ولی کمی باید بهینه شه. معمولا، چند ترفند کوچیک، همه کاریه باید انجام شه تا صفحه واسه عبارات جدید بهتر بکنه.

با این حال، بعضی از فرصتا نیاز به ساخت یه صفحه به طور کامل جدید دارن. در این موارد، همون سؤالی رو از خود پرسید که هنگام بهینه سازی یه صفحه موجود می پرسیدید: این صفحه چیجوری به هدف جستجوگر جواب میده؟ من چیجوری از کلید واژه هدف در صفحه استفاده کردم؟ از چه عبارات مشابهی واسه این اصطلاح میتونم استفاده کنم؟

  1. جفت و جور سازی بک لینکای مهم

وقتی که یه صفحه بهینه شده دارین، وقت اون هستش که تعدادی لینک به دست بیارین.

محتوای به درد بخور و بهینه سازی درون صفحه یا به اصطلاح ، صفحه شما رو واسه موفقیت آماده می کنه، اما لینکا صفحه شما رو به عنوان یه منبع مهم محکم کرده و دیده شدن در یافته های جستجو رو بهمراه داره.

واسه پروژه مورد نظر، ما ۱۵ لینک رو در اول هدف گیری کردیم. این هدف براساس سطوح رقابت و علم مون انتخاب شد.

*بهترین راه حل واسه فالو دائمی، است. سایتایی که بالاترین اتوریتی رو دارن و به عنوان مراجع معتبر و خبرگزاریای معروف شناخته شده هستن.

راه حل

هم اینکه ما تونستیم از “صفحه منبع” یا resource page به عنوان یه استفاده کنیم: پروسه تبلیغ یه منبع موجود واسه کسب لینک روی صفحات منابع افراد سوم. این روش همیشه تنها گزینه نیس و صفحه شما باید ذاتا یه منبع مهم باشه.

البته، اگه هدف ما به صفحات منابعِ متمرکز بر موضوع اصلی صفحه مشتریمان (خواب و چرخه خواب) محدود میشد، ما فرصتای خود رو به سرعت از بین می بردیم. واسه گسترش چشم انداز مون، ما صفحات برابری رو هدف قرار دادیم که در اون وسیله مشتری ما کارایی داشت و به درد بخور به نظر می رسید – یعنی صفحاتِ منبع مربوط به سلامت، صفحات منبع واسه دانش آموزان، صفحات منبع اولیا، و چیزای دیگه ای به جز اینا.

دانش آموز

همونطور که در مقاله گفتیم، با اتصال این صفحات به صفحه یا وسیله مشتری مون، از راه نیاز به خواب مناسب، درب رو بروی خیلی از فرصتای دیگه باز کرد. پیدا کردن مخاطبان در رابطه واسه گسترش فرصت و تأمین لینکای کافی واسه پیشرفت خیلی با اهمیته.

علاوه بر این، ما محتویاتی رو در وبلاگ سایت مشتری شناسایی کردیم که در اون فرصتایی واسه لینک دهی داخلی موجود بود. این پستای وبلاگ فرصتای لینک دهی ما رو بالا برد و از راه لینکای داخلی ما ارزش لینکای این صفحات رو به صفحه مورد هدف هدایت کردیم.

  1. پاکسازی و تکرار

بهترین بخش فرآیندی که اینجا ارائه کردیم اینه که این روند اندازه پذیره.

این مطالعه موردی روی یه صفحه هدف در سایت مشتری ما تمرکز داشت که یافته های فوق العاده ای رو تجربه کرد . اما این پروسه رو میشه واسه چندین صفحه اعمال کرد. واقعا، ما همین پروسه رو واسه رشد یه صفحه دیگه پیاده کردیم که از هیچ به بیشتر از ۵۰۰ بازدید در هر ماه تو یه جدول وقتی مشابه رسید.

عامل اصلی شناسایی حیاتی ترین فرصتای جستجو در دسترس شما هستش. وقتی که این فرصتا و صفحاتی که می تونن اونا رو پیش برند رو شناسایی کردین ، می تونین از این روند واسه بهبود کارکرد ارگانیک اونا استفاده کنین و حجم خیلی از ترافیک در رابطه رو بدست بیارید.

اگه بتونین این روش هدف دار رو به طور پیوسته و واسه چندین صفحه اجرا کنین، در طول زمان کل سایت شما جهش و رشد دامنه رو تجربه می کنه.