سرزنش خود

آدم ها دو نوع ان: اونایی که بقیه رو واسه مشکلاتشون مقصر می کنن و اونایی که خودشون رو.

شاید ترک هر دو این عادت ها سخت باشه اما با آگاهی و تمرین روزانه، ممکن هستش.

به گزارش آلامتو به نقل از مردمون؛ متهم کردن بقیه و یا خودتون واسه مشکلاتی که در زندگی تون اتفاق می افتد، باعث ناراحتی تون می شه، چون در هر حال احساس می کنین که هیچ کنترلی روی موقعیتتان ندارین.

یه روش سالم تر اینه که بالاتر از این تقصیر رو ببینین و به زندگی تون و مشکلات اون به عنوان فرصتی نگاه کنین که می تونید دست به کار شید.

وقتی از این تقصیر بگذرید، می تونید مسئولیت قبول کرده و گناه مربوط به اون رو از یاد ببرین.

اگه عادت دارین خودتون یا بقیه رو بخاطر اشتباهی سرزنش کنین، این نکته ها می تونه کمکتون کنه.

  1. بایدهایتان رو مورد بررسی قرار بدین.

خیلی از ما به خودمون فشار می بیاریم که کارایی رو انجام بدیم که دوست نداریم. “باید ورزش کنم”، “باید به اون زنگ بزنم”، “باید استفاده بیشتری از روزم بکنم” و … می بینیم که زندگیمون رو پر از این بایدها کرده ایم. به جای اینکه بگید “باید” بگید “می توانم”. “می توانم” کلمه قدرت بخشیه و به شما اجازه می دهد از زندگی تون لذت بیشتری ببرین.

  1. به تصویر بزرگ نگاه کنین.

هر موقعیتی که تجربه می کنیم بخشی از یه تصویر بزرگتر هستن. وقتی می تونید به شکست ها و فرصت های رشد نگاه کنین، زندگی ساده تر شده و فشاری که روتون احساس می کنین کمتر می شه. خوب هایی که در هر درس زندگی هست نگاه کنین. به جای اینکه خودتون رو بخاطر موقعیتی سرزنش کنین، به دنبال درسی باشین که اون موقعیت براتون داره.

  1. به خودتون اعتماد کنین.

خیلی افراد بخاطر پشیمونی یا رد، بعد از هر مشکلی خودشون رو مقصر می بینن. این به اون دلیل اتفاق می افتد که ما به خودمون اعتماد نداریم. بخاطر دلایل اشتباه در زندگی تصمیم گیری می کنیم. اما وقتی یاد بگیریم به خودمون اعتماد کنیم،

اعتمادبه نفس مون بالاتر میره. این شک و دودلی نسبت به خودمون رو از بین برده و با خود واقعی و خواسته های قلبی مون همگام می شیم. این کمکمون می کنه تجربه ای عالی به دست آورده و دیگه خودمون رو بخاطر همه چیز مقصر نبینیم.

چیجوری سلامت روحی خود رو افزایش بدیم؟

چیجوری بر ذهن خود مسلط شیم؟

روانشناسی مردمون