مزایای کسب و کار الکترونیک در بازاریابی

مزایای کسب و کار الکترونیک در بازاریابی
دسامبر 14, 2019 No Comments دیجیتال مارکتینگ و سئو مدیر سایت

امتیازات  رو می توان به دو دسته امتیازات محسوس و امتیازات نامحسوس کار و کاسبی الکترونیک تقسیم کرد. از ویژگی های محسوس کار و کاسبی الکترونیک می توان به:

  1. افزایش فروش و درنتیجه افزایش درآمد از راه اجناس جدید، بازارهای جدید، تکرار خرید مشتریان فعلی و هم اینکه خریدهای موازی.
  2. کاهش هزینه های بازاریابی از راه صرفه جویی در زمان، فروش بهنگام و کاهش هزینه های رابطه بازار و پخش.
  3. کاهش هزینه زنجیره ارزش از راه کاهش موجودی انبار، افزایش رقابت در میان عرضه کنندگان، دوره وقتی کوتاه تر در ارائه درخواست، کاهش هزینه های اجرایی به وجود اومده بوسیله پروسه های تجاری روتین مانند کارمندیابی.

ازجمله امتیازات نامحسوس کار و کاسبی الکترونیکی می توان به:

  1. بهبود وجهه شرکت: به طور مثال کارخانه ای که از راه وب سایت خود به بازاریابی و فروش اجناس می پردازه، درواقع وجهه سیستم بازاریابی و فروش شرکت در وب افزایش می یابد.
  2. ارتقای برند: شرکتی که از راه فناوری اطلاعات به معرفی و عرضه فعالیت و خدمات اهتمام ورزد تلاشی غیرمستقیم واسه برند خود در رسانه اینترنت داره که جای تأمل داره.
  3. ارتباطات بازاریابی سریع تر: تسریع ارتباطات بازاریابی و پاسخگوتر شامل ارتباطات شخصی و فردبه فرد، از امتیازات نامحسوس کار و کاسبی الکترونیکی به حساب میاد.
  4. چرخه زندگی تولید محصول سریع تر: وقتی از راه ICT بشه چرخه تولید اجناس رو هدایت و تسریع کرد، بهره وری نیروی کار پیشرفت یافته و ارزش اضافه پروسه تولید افزایش می یابد.
  5. بهبود خدمت رسانی به مشتریان دوردست: شاخص ترین توانایی کار و کاسبی الکترونیک توجه به طیف گسترده ای از مخاطبان هدف در اقصی نقاط دنیاس. اگه همین سیستم بازاریابی و اطلاع رسانی بخواد رفتاری سنتی داشته باشه میلیون ها دلار هزینه هم کفایت نمی کنه.
  6. یادگیری واسه آینده: کار و کاسبی الکترونیک، یه سازمان یادگیرنده دیجیتالیه که فرصت ها و تجارب مهم ای رو می توان با هزینه ای کم در قیاس با محیط سنتی و غیرمجازی، در اختیار داشته باشه.
  7. برآورد انتظارات مشتری: انتظارات مشتری از راه یه پورتال الکترونیکی ۲۴ ساعته که می تونه مالتی مدیا و هوشمند هم باشه، برآورده می شه.
  8. شناسایی شرکای تجاری جدید: شناسایی شرکای جدید و پشتیبانی از شرکای تجاری موجود شرکت، ازجمله مهم ترین امتیازات نامحسوس کار و کاسبی الکترونیکی به حساب میاد.
  9. مدیریت بهتر اطلاعات: از راه کار و کاسبی بر اساس ICT همه چیز قابل طبقه بندی سیستماتیک و بررسی هوشمندانه س. از راه نرم افزارهای هوشمند می توان به جمع بیاری اطلاعات مشتریان براساس نوع اجناس و خدمات پرداخت و براساس تعاریف و توابع مشخص، نسبت به رابطه هدف دار با جامعه مخاطبان روی آورد.
  10. دریافت بازخورد از مشتری: افزایش امکان دریافت بازخورد از مشتری، مهمترین کارکرد امتیازات کار و کاسبی الکترونیکیه. فیدبک مداری سریع از راه کار و کاسبی الکترونیک در کمتر از چند ساعت می تونید با مخاطب تماس برقرار کرده و سرویس خاص خود رو براساس نیاز ایشون به اون ارائه بدید.

منبع: هورمند

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *