مهمترین عوامل تاثیر گذار بر خرید آنلاین

AI (Artificial Intelligence) concept.

مهمترین عوامل موثر بر خرید آنلاین و فروش اینترنتی کالا و خدمات

وقتی که شما واسه کار و کاسبی خود تصمیم به فعالیت در فضای مجازی یا ایجاد یه سایت می گیرین جذب مشتری از راه این فضا عامل مهمی واسه افزایش فروش خود هستش. روشای زیادی واسه افزایش فروش اینترنتی از راه اینترنت هست ولی نکته ای که مهمه تبدیل بازدیدکننده به مشتریه. هدف ما در این مقاله بالا بردن اندازه بازدید سایت و افزایش اعتماد و رضایت مخاطبین شما با هدف افزایش اندازه فروش اینترنتی کالا یا خدماته.

۱٫جلب اعتماد مشتریان

بیشتر مشتریان در موقع خرید اینترنتی اولین نکته ای که توجه می کنن قابل اعتماد بودن سایته و اعتماد مشتریان به سایت شماس که منتهی به خرید اینترنتی اونا می شه. واسه اعتماد سازی در مشتریان خود می تونین  با کسب مجوز نماد اعتماد الکترونیک و قرار دادن اون در صفحه اصلی سایت و هم اینکه به کار گیری درگاه امن الکترونیک روند اعتماد سازی در بین مشتریان خود رو تسریع کنین.

 

۲٫محتوای موثر

محتوای سایت خود رو با مقالات علمی و فنی غنی سازی کنین. کاربران با دیدن محتوای ناجور شما رو فردی غیر متخصص در مورد کاری خود میدونن.  ایجاد محتوای مناسب در زمان تبلیغات هم نقش مهمی رو در موفقیت یا نبود موفقیت شما بازی می کنه. در زمان نوشتن محتوای سایت نکات زیر رو مورد توجه بذارین:

  • جلب توجه:  عناوین خود رو با به کار گیری تکنیکای بزرگ کردن متن، تعجبی و یا سوالی کردن عنوان توجه مخاطب رو جلب کنین.
  •  علاقه مند کردن: با به کار گیری زمینه های جور واجور علاقه مخاطبین خود رو به سایت برانگیزید.
  • جزئیات: اطلاعات کامل و شفافی از اجناس خود در سایت بذارین طوریکه بازدیدکننده واسه دریافت اطلاعات بیشتر مجبور به جستجو در اینترنت و سر زدن به سایتای دیگه نباشه.

 

۳٫توانایی نمایش در مرورگرهای جور واجور

هر کدوم از مرورگرها طبق دستورالعمل متفاوتی که  واسه کدهای نوشته شده سایت دارن سایت رو نمایش خواهند داره. پر استفاده ترین مرورگرها فایرفاکس، گوگل کروم و اینترنت اکسپلورر هستن. اگه سایت شما توانایی نمایش در هر کدوم از این مرورگرها رو نداشته باشه اندازه خیلی از بازدید کنندگان خود رو از دست میدید که به این اندازه می تونین کاربران موبایل و تبلت رو هم اضافه کنین.

 

۴٫بهینه سازی طراحی گرافیکی

زمان لود شدن یه سایت اثر زیادی در جذب مخاطب داره. وقتی که سایت شما دیر لود می شه کاربران کم حوصله به ترک سایت شما اقدام می کنن و از دست دادن کاربران به معنی از دست دادن مشتریان آینده س.

 

۵٫آموزش رایگان

شما می تونین با راه اندازی بخشی در سایت واسه ارائه مقالات و ویدئوهای آموزشی رایگان مخاطبین رو راضی کنین که به اجناس و خدمات شما نیازمند هستن. سایت شما محلی واسه تعامل موثر با کاربران شما باشه.

 

۶٫به کار گیری نظرات مشتریان قبلی

بخشی رو واسه نمایش رضایت کاربران قبلی خود در نظر بگیرین. این موضوع باعث می شه که مشتریان قبلی تاثیر مثبتی بر بازدیدکنندگان بذارن و علاوه بر افزایش اعتمادسازی می تونن در مورد خرید اجناس هم از اونا راهنمایی بگیرن.

 

۷٫افزایش ترافیک سایت

واسه افزایش ترافیک سایت شما باید دو روش هدف دار رو به کار ببرین اول اینکهً جذب مخاطبین جدید دوم اینکهً دوباره سر زدن مخاطبین به سایت. کاربران واسه دوباره سر زدن به سایت شما باید دلیلی داشته باشن تلاش کنین که به صورت دائمی واسه بازدیدکنندگان خود مطالب تازه ای جفت و جور کنین.

 

۸٫تبلیغات به روز

همیشه واسه تبلیغات اجناس خود همگام با روش های جدید و به صورت حرفه ای عمل کنین و در این مورد نظر متخصصین امر رو در نظر بگیرین.

 

۹٫کاهش خطر

تلاش کنین عوامل خطر مشتری رو کم کنین. ارائه ضمانت نامه به مشتری یکی از عوامل کاهنده خطر مشتریه. این ضمانت نامه مشتریان بالفعل شما رو زیاد می کنه.

 

۱۰٫پاسخگویی آنلاین

در ایجاد مشتری بالقوه به بالفعل خیلی موثره. شما با پاسخگویی آنلاین مشتری رو در سایت خود نگه داشته و در همون لحظه اطلاعات لازم رو در اختیار مخاطب خود بذارین.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *