موشن گرافیک Motion Graphic چیست؟

موشن گرافیک Motion Graphic چیست؟
دسامبر 14, 2019 No Comments دیجیتال مارکتینگ و سئو مدیر سایت

موشن گرافیک Motion Graphic

موشن گرافیک یا علم ترکیب حرکت و صوت در رسانه های امروزی به جائی رسیده که با برخورداری از حرکت تصاویر ثابت نقشه بیتی و ورداری و اضافه کردن Sound Effects به اون ها می توان آثار بدیعی رو ساخت که بی نظیرند و در آخر منتهی به تولید تبلیغات کوتاه تلویزیونی و اینترنتی می شن. موشن گرافیک از دو واژه موشن به معنی حرکت و گرافیک به معنی تصاویری مثل وکتورها و تصاویری که عموما با برنامه های گرافیکی مثل فتوشاپ و … ساخته می شن، تشکیل شده.موشن گرافیکا به همراه صدا بوسیله برنامه هایی مالتی مدیا مثل ادوب افترافکت ساخته می شن. توجه داشته باشیم که این جور اجناس از نظر زمان پخش معمولا در حدود ۱۰ ثانیه هستن.

چند تا نکته مهم که در طراحی تیزرهای موشن گرافیک :

  • مشخصات پروژه موشن گرافیک
  • طراحی استوری بورد خلاقانه و داستانی
  • توانایی اجرا به شکل سریالی
  • به کار گیری کاراکترهای متحرک
  • طراحی کاراکترهای اختصاصی
  • طراحی لوکیشنای اختصاصی
  • تصویرسازی حرفه ای
  • به کار گیری تایپوگرافی و اینفوگرافی
  • به کار گیری آیکون یا سمبولای متحرک
  • به کار گیری گوینده صدا آشنا
  • رزولوشن خروجی
  • تایم پروژه

 

مزیتای ویدئوهای تبلیغاتی با سبک موشن گرافیک :

۱-تیزرهای موشن گرافیک روشی عالی واسه توضیح مفاهیم پیچیده هستن :

تیزرهای موشن گرافیک راه حلی کم هزینه و آسون واسه مجموعه هاییه که می خوان مفاهیم پیچیده ای رو با روشی راحت به مخاطبان خود ارائه بدن، این به این معناست که اگه شما استارت آپی هستین که احتیاج به گسترش مطالب تبلیغاتی خود و توضیح روند کار و کاسبی تون دارین، ویدئوهای موشن گرافیک می تونه بهترین انتخاب واسه شما باشه.

 ۲- موشن گرافیک توانایی ترکیب خیلی بالایی داره :

توانایی ترکیب اینجا به این معنیه که موشن گرافیک می تونه به شکلی اعجاب انگیز رنگا، المانای گرافیکی و صدا رو جهت هرچه باحال تر شدن ویدیو با هم ترکیب کنه که این موضوع کمک زیادی به تاثیرگذاری محتوای تبلیغاتی می کنه. بدون بزرگ نمایی میشه گفت ویدئوهای موشن گرافیک ارزش هزاران هزار کلمه رو دارن چون که از روشی جذاب واسه انتقال مفاهیم استفاده میکردن.

 ۳- موشن گرافیک اطلاعات خسته کننده رو به محتوایی جذاب تبدیل می کنن :

موشن گرافیک علاوه بر قدرتی زیادی که در انتقال مفاهیم پیچیده دارن می تونن موضوعات خسته کننده ای مثل آمار و ارقام و گزارشات سازمانی رو به بهترین شکل ممکن به مخاطبان انتقال بدن بطوریکه مخاطبان از دیدن همون مطالب خسته کننده آخر لذت رو ببرن، این ویژگی می تونه یکی از مهمترین دلایلی باشه که تیزرهای موشن گرافیک رو هر روز محبوب تر می کنه.

۴- موشن گرافیک یکی از سبکای رسمی واسه ارائه محتوای ویدئوییه :

در میان سبکای ویدئویی ارائه دهنده مفاهیم، موشن گرافیک یکی از رسمی ترین اونا به حساب میاد که در عین حال جذابیت و محبوبیت بالایی هم داره.

۵- موشن گرافیک می تونه کارکرد یه محصول رو در ۱ ثانیه توضیح بده :

شما احتیاجی به محتوای خسته کننده و پیچیده واسه توضیح ویژگیای اجناس خود ندارین، عوضش می تونین با بهره گرفتن از سبک موشن گرافیک و فقط با حرکت دادن عناصر گرافیکی مخاطبان هدف خود رو خیلی راحت به درک اینکه چیجوری محصول شما کار می کنه برسونین.

۶- موشن گرافیک خیلی راحت می تونه با تکنیکای دیگه ترکیب شه :

یکی از ویژگیای بسیار مهم در مورد موشن گرافیک، توانایی ترکیب اون با دیگه سبکای ویدئویی مانند رئالیتی یا واقع گرایانه، انیمیشنای کاراکتری، سبکای وایت بردی و دیگه استایلای ویدئوییه.

همونطور که توجه فرمودید موشن گرافیک با وجود مزیتای فراوون و مهم تر از همه پائین بودن هزینه تولید، به یکی از پرطرفدارترین سبکای تبلیغات ویدئویی بدل شده که می تونین خوب از اون هم جهت با اهداف کار و کاسبی خود استفاده کنین. امروز در کشورمون تماشاگر افزایش بسیار سریع کاربرد سبک موشن کرافیک هستیم تا جائیکه حتی کار و کاسبی های کوچیک تر هم به این استایل ویدئویی رو آورده ان. در شبکه های اجتماعی خیلی راحت میشه افزایش محبوبیت این نوع تبلیغات رو دید.

تیزرهای موشن گرافیک واسه فضاهای اینترنتی، شبکه های اجتماعی و یا پخش در سایت :

اگر قصد تبلیغات در اینترنت، شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام و یا حتی درج تیزر در سایت خودتون رو دارین، تیزر موشن گرافیک بهترین انتخاب شما هستش. با سفارش ساخت یه تیزر موشن گرافیک کوتاه، جذاب، سنتی یا مهیج و مهیج، اجناس یا خدمات خود رو در فضای مجازی معرفی کنین. هم اینکه راه اندازی کمپین تبلیغاتی از این روش بسیار مطلوب و موثر هستش. این سبک جدید تبلیغات با در نظر گرفتن اینکه با هزینه ای کم مخاطبان بسیاری رو جذب می کنه، مورد نوجه خیلی از شرکتا و تولید کنندگان قرار گرفته.

 

فرق موشن گرافیک و انیمیشن :

اولین فرق در خاستگاه شونه. خاستگاه موشن گرافیک همیشه رسانه س. هر چند موشن گرافیک در ده های گذشته به صورت اولیه تری وجود داشت و مثلا در سینما، فیلمای مستند آموزشی و در تلویزیون به شکل تیتراژ یا اینفوگرافی دیده می شد، اما در سالای گذشته به دلیل رشد بی سابقه امکانات فنی و تولید بالا و هم تنوع رسانه های تلویزیون و اینترنت، رشد زیادی داشته که همین امر باعث تکامل و بهبود این رشته شده. این در حالیه که خاستگاه انیمیشن همیشه سینما بوده و هست.

دومین فرق در عرضه شونه. تقریبا تموم موشن گرافیکا در تلویزیون، فضای اینترنت و بعضی وقتا بازیای رایانه ای ارائه می شن. در حالی که از شکل های جور واجور انیمیشن به جز گونه تلویزیونی، باقی گونه ها در سالنای سینما و فستیوالا به نمایش در میان.

سومین فرق در ساختارشان هست. ساختار محتوایی در موشن گرافیک مانند طراحی گرافیک، انتقال پیام یا موضوع کلیه. اما ساختار محتوایی در انیمیشن روایتی داستانی با سکانسای متوالی و ربط داره. ساختار چشمی در موشن گرافیک به خلاصه گویی تلویزیونی روی می آورد و درست همین جاست که از خاصیتای ذهنی فرم و طراحی استیلیزه گرافیک سود می بره. اما ساختار چشمی در انیمیشن بنا به ساختار داستانی اون می تونه پیچیده و پر از جزییات باشه. یکی از مهمترین دلایل خلاصه گی تصویر در رسانه تلویزیون ـ حتی در انیمیشنای تلویزیونی فرق ابعاد اون با پرده سینماست.

چهارمین فرق در مخاطب شونه. بیشتر انیمیشنا دارای مخاطب خاص هستن. موشن گرافیک اما به دلیل رسانه ای بودنش بیشتر واسه مخاطب عام تولید و ارائه می شه .

 

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *