تا حالا کسی به شما گفته که ایمیلتان رو دریافت نکرده؟ ایمیلی رو که انتظارش رو دشتید در شاخه اسپم خودتون دیدید؟ به چه دلیل این اتفاق می افتد؟ چیجوری می تونیم این مشکل رو برطرف کنیم؟

متأسفانه راهی واسه رفع این مشکل نیس، ولی با دونستن این ۲ معنی می تونید شانس فرستادن ایمیل به اینباکس خودتون رو زیاد کنین.
نرم افزارهای تشخیص اسپم چیجوری فکر می کنن و چیجوری کار می کنن.

اسپم چیه؟
۱- اسپم یعنی ایمیل ناخواسته.
۲- اسپم بخشی از کاربران رو واسه ارسال مستقیم هدف قرار می دهد.
۳- لیست ایمیل های اسپم به روش هایی اسکن کردن وب، دزدیدن اطلاعات سایت های اینترنتی و یا جستجوی اینترنت واسه پیدا کردن آدرسه.

نرم افزارای تشخیص اسپم چیجوری کار می کنن؟
این نرم افزارها شامل یه لیست بزرگ از اطلاعاته که تصمیم گیرنده اینه که ایمیل باید در شاخه اسپم قرار گیرد. البته در هر زمان قوانین اون ها تغییر می کنه. مثلا این فیلتر کننده ها به بعضی کلمات حساس هستن. که اگه از این کلمات در ایمیل خودتون استفاده کنین حتماً در امتیاز اسپم شما اثر می ذاره. و اگه این امتیاز از حدی بیشتر باشین حتماً ایمیل شما به شاخه اسپم میره. هم اینکه هر سرور دارای امتیاز دهی های متفاوتی در مورد اسپم یا هرزنامه هستن.

چیجوری ایمیل های ما بوسیله این فیلترا اسپم نشه؟
بیشتر فیلترها به شما امتیاز منفی میدن:
۱- از لغاتی مانند اینجا رو کلیک کنین  این تنها شانس زندگی شماس هیچوقت در ایمیل های خودتون استفاده نکنین.
۲- اگه از لغات انگلیسی استفاده می کنین تلاش کنین کلمات رو با حروف کوچیک بنویسین. معمولاً واسه جلب توجه کاربر کلمه ای رو با حروف بزرگ می نویسند با انجام این کار شما خطر اسپم شدن ایمیل خودتون رو افزایش می بدید.
۳- از فونت های روشن قرمز و سبز استفاده نکنین. تجربه نشون داده که به کار گیری این رنگ های امتیاز منفی واسه شما داره.
۴- تلاش کنین از ایمیل متن به جای فرمت HTML استفاده کنین. اگه از فرمت HTML استفاده می کنین. تلاش کنین کمتر از کدهای HTML استفاده کنین بیشتر تلاش کنین متن شما بیشتر از کدا باشه.
۵- از تصاویر زیاد در ایمیل خودتون استفاده نکنین. و تلاش کنین تصاویر رو ضمیمه نامه خودتون نکنین. این کار باعث می شه که حجم نامهاتون زیاد شه و کاربرانی که با موبایل کار می کنن.  ناراضی شن و ترجیح بدن نامهاتون رو در شاخه اسپم دریافت کنن.
۶- امکان لغو عضویت رو در ایمیل های خودتون بذارین. اگه فردی نمی خواهد از طرف شما ایمیلی دریافت کنه. اجباری در کار نیس. مطمئن باشین با ادامه این کار اون فرد از شما خرید نمیکنه.
۷- وقتی کاربر درخواست لغو عضویت می کنه باید تا در آخرً ۱۰ روز این کار انجام شه.
۸- حتماً نشانی فیزیکی شرکت خودتون رو در پایین نامه خودتون بذارین. این اطلاعات باید به صورت انگلیسی در پایین همه ایمیل های به همراه شماره تلفن باشه.
۹- اگه به تعداد خیلی از ایمیل های تو یه  زمان ارسال دارین بعید نیس که بخشی از اون ها به شاخه اسپم بره واسه  رفع این مشکل تلاش کنین در هر دقیقه فقط ۳ ایمیل ارسال شه.
۱۰ – از واژه امتحان یا تست در عنوان نامه خودتون استفاده نکنین.

هیچکی دوست نداره ایمیل های ناخواسته رو در اینباکس ایمیل خود دریافت کنه. اینجاش خیلی مهمه که شما می خواهید پیام بازاریابی خودتون رو به مخاطبین خود بفرستین. پس در هر زمان که می خواهید ایمیل خودتون رو بفرستین کافیه قبل از اون از به درد بخور بودن اون ایمیل واسه مخاطب خودتون مطمئن شید. وگرنه کاربر یا خود رو از لیست شما حذف می کنه و یا این که از این به بعد اسمای خودتون رو به شاخه جانک مخاطب ارسال می کنین.

منبع: مدیر سایت