۶ ترفند ایمیل مارکتینگ برای افزایش نرخ کلیک

۶ ترفند ایمیل مارکتینگ برای افزایش نرخ کلیک
مارس 14, 2020 دیدگاه‌ها برای ۶ ترفند ایمیل مارکتینگ برای افزایش نرخ کلیک بسته هستند آموزشی مدیر سایت

۶ ترفند ایمیل مارکتینگ واسه افزایش اندازه کلیک

مصطفی صفریان

۸

۰

۱ ۱۰۰۰

با اینکه ایمیل مارکتینگ یکی از قدیمی ترین تکنیکای بازاریابی اینترنتیه، اما بازم به درد بخور بودن خود در جذب مشتری رو از دست نداده. ما هم، به عنوان یه آژانس بازاریابی دیجیتال، بارها تماشاگر تاثیر بالای ایمیلای تبلیغاتی در افزایش فروش کسب و کارا بوده ایم و به طور کاملً از پتانسیل بالای این وسیله ارتباطی آگاه هستیم. به خاطر همین پیشنهاد می کنیم، اگه هنوز به سراغ این روش تبلیغاتی نرفته اید، در اولین فرصت اینکار رو انجام بدین و (واسه یه بار هم که شده) فرستادن ایمیل تبلیغاتی رو امتحان کنین.
دیجیتال
البته، من می دونم که شما واسه فهمیدن امتیازات ایمیلای تبلیغاتی این مطلب رو نمی خونید. پس بی خود نگران نشید! چون قرار نیس بیشتر از این درباره تاثیر بالای ایمیل مارکتینگ صحبت کنیم. همکاران من قبلاً زحمت اینکار رو کشیده ان و اهمیّت تبلیغات ایمیلی و اندازه تاثیر اون رو به شکل یه اینفوگرافیک کوتاه واسه شما گفتن. روی صحبت من در این مقاله با دو گروه مشخصه: گروه اول کسائی هستن که الان از این روش تبلیغاتی استفاده می کنن و دوست دارن بازدهی تبلیغات ایمیلی خود رو زیاد کنن. گروه دوم هم اون آدمایی هستن که قبلاً به ارسال ایمیلای تبلیغاتی پرداخته ان و بازدهی خوبی از اون نگرفته ان. در نتیجه دیگه خیلی به اون اعتماد ندارن.

۳۷ نکته واسه نوشتن ایمیلای تبلیغاتی بهتر

می خوام اینجا ۶ فوت وفن جور واجور رو به شما معرفی کنم که به وسیله اونا می تونین تاثیر ایمیلای تبلیغاتی رو زیاد کنین و برگشت سرمایه (ROI) بیشتری از این تبلیغات داشته باشین. البته ادعا نمی کنم که این فوت وفنا معجزه می کنن و باعث می شن همه ایمیلای تبلیغاتی شما به وسیله کاربران باز شن. به روشنی اینجور اتفاقی هیچوقت ممکن نیس. اما به شما قول میدم که با رعایت این نکات، یه بازدهی بیشتر از ایمیلای خود داشته باشین و به تاثیر این روش تبلیغاتی ایمان بیارین (یا اینکه ایمان از دست رفته خود رو دوباره احیا کنین).

، دیگه تبلیغ کردن در مورد تبلیغ با ایمیل بسه. بیایید به سراغ اون سوالی بریم که انگیزه اصلی من واسه نوشتن این مطلب بوده:

به چه دلیل بعضی ایمیلای تبلیغاتی بازدهی مناسبی ندارن؟

در ایمیل مارکتینگ، دو مانع بزرگ بر سر راه شما هست:

    1. ممکنه ایمیلای ارسالی شما در صندوقِ کاربر (اینباکس) زیرِ تعداد زیادی ایمیل دفن شن و کاربر هیچوقت اونا رو مطالعه نکنه. یا بدتر… ایمیل شما به وسیله سرور میزبان به عنوان اسپم شناخته شده و اصلاً در صندوق دریافت کننده نشون داده نشه.
    2. اسپم

  1. اینکه ایمیل تون به وسیله کاربر مطالعه شه، اما کاربر روی لینکای موجود در اون کلیک نکنه. یعنی اندازه کلیک یا CTR شما کم باشه. دلیل این موضوع بیشترً ضعف در طراحی قالب ایمیل و محتوای اون هستش.

هر کدوم از این مشکلات (به تنهایی) می تونه در بازاریابی ایمیلی شما تاثیر منفی زیادی داشته باشه. این تاثیر منفی می تونه اونقدر زیاد باشه که باعث شه فکر کنین ایمیل مارکتینگ دیگه مرده س! اما نه… نه! امروز قراره ایمیلای تبلیغاتی شما رو از یه مرگ حتمی نجات بدیم… یادتون نره که ایمیل مارکتینگ، مثل تموم روشای دیگه تبلیغات اینترنتی، می تونه باعث افزایش فروش شما بشه. اما به شرط اینکه به درستی ازش استفاده کنین. می پرسین این کار چیجوری شدنیه؟ کمی صبور باشین. به زودی می فهمید.

مشکلات

میانگین برگشت سرمایۀ ایمیل مارکتینگ رو میدونید؟ ۴۰ برابر!

از طراحی یه ایمیل تبلیغاتی مناسب تا فرستادن اون به بانکای فعال و به روز همراه شما هستیم.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

اطلاعات بیشتر…

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

از کاربر خود واسه عضو شدن در خبرنامۀ سایت تشکر کنین

تحقیقات نشون داده که دیدن و شنیدن نام یه برند، دائم، بر ذهن مخاطب خیلی موثره. این یعنی شما (درست مثل رقبای خود) یه فرصت استثنایی دارین تا نام برند خود رو تو ذهن مخاطب ثبت کنین.

در مرحله اول باید یه سیستم فرستادن ایمیل خودکار واسه سایت خود طراحی کنین. اینطوری، وقتی که کاربر در خبرنامه شما ثبت نام می کنه، یه ایمیل به صورت خودکار واسه اون فرستاده میشه. شما می تونین در این ایمیل از کاربر واسه ثبت نام در خبرنامه خود تشکر کنین و حتی یه هدیه کوچیک واسه اون بفرستین تا کمی غافلگیرش کنین. با اینکار هم نام برند شما تو ذهن اون تکرار می شه، هم نشون دادین که واسه مشتریان خود اهمیّت قائل هستین.

پس اگه هنوز از سیستم فرستادن ایمیل خودکار استفاده نمی کنین، بهتره همین حالا دست به کار شید. اینجوری، شانس اینکه مخاطب ایمیلای بعدی شما رو باز کنه، بیشتر می شه.

ایمیل رو از نشانی شخصی خود بفرستید، نه نشانی رسمی

تجربه به ما نشون داده که وقتی ایمیلای تبلیغاتی از یه نشانی شخصی ارسال می شن، شانس اینکه باز شن بیشتر می شه. دلیل این موضوع ساده س!: کاربران معمولاً به نام یه شخص، بیشتر از نام یه شرکت یا برند اعتماد می کنن.

یادتون نره که اینباکس مشتری معمولاً پر از ایمیلای تبلیغاتی و به طور کاملً مکانیکیه که از اون با التماس درخواست دارن پولی که براش زحمت بسیاری کشیده رو به شرکت ارسال کنندۀ ایمیل تقدیم کنه. پس واسه اینکه ایمیل شما بتونه روی مخاطب تاثیر بزاره، لازمه کمی متفاوت عمل کنین.

مثلا، بجای ارسال ایمیلی با مشخصات زیر:

  • نام فرستنده: رسانه تجارت نوین
  • ایمیل فرستنده: [email protected]

بهتره ایمیلی با مشخصات زیر بفرستین:

باور کنین که رعایت همین نکته ساده می تونه تاثیر زیادی در اندازه کلیک ایمیلای تبلیغاتی شما داشته باشه.

واسه افزایش اندازه کلیک، از قالب عکس العمل گرا استفاده کنین

امروزه موبایلای هوشمند امکانات زیادی رو در اختیار ما قرار دادن. تماشای فیلم، بازی کردن، فرستادن اس ام اس و صحبت تصویری فقط تعداد کمی از قابلیتای تلفنای هوشمنده. این وسط، یکی از کاربردی ترین امکانات موبایلای هوشمند، مشاهده و بررسی ایمیلای دریافتیه. این یعنی شما می تونین خیلی راحت از راه گوشی موبایل خود، ایمیل هاتون خود رو ببینین و حتی واسه بقیه ایمیل بفرستید.

موبایل

۷ ویژگی که در رابط کاربری جدید گوگل ادوردز وجود دارن

طبق تحقیقات شرکت Litmus، الان بیشتر از ۵۳% از ایمیلا (در جهان) با به کار گیری گوشی موبایل خونده می شن. پس یکی از نکات مهمی که در روش هدف دار ایمیل مارکتینگ خود باید به اون توجه کنین، ارائه یه تجربه منحصر بفرد به کاربران این تلفنای همراه س. و اینکار با به کار گیری قالبای ریسپانسیو ممکن می شه.

همیشه پس از ساخت و طراحی قالب ایمیل خود، مطمئن شید که قالب طراحی شده در موبایل و تبلت هم به همون خوشگلیه که در رایانه های شخصی. البته زیبایی تنها ملاک یه ایمیل خوب نیس. ایمیلاتون باید کاربردی هم باشن و راحت خونده شن.

پیشنهاد می کنیم قبل اینکه مبادرت به ارسال انبوه ایمیل تبلیغاتی کنین، یه بار قالب خود رو در گوشی موبایل هم آزمایش کنین. شک نکنین که یه قالب ایمیل ریسپانسیو، تاثیر بالایی بر افزایش اندازه کلیک داره.

واسه ایمیل خود یه عنوان جذاب و وسوسه کننده بنویسین

شما باید کاری کنین که ایمیلتان از انبوه ایمیلای موجود در صندوق کاربر جدا شه. یه راه هم بیشتر واسه اینکار ندارین: انتخاب یه عنوان مناسب.

فرض کنین که در صندوق ایمیل یه کاربر، تقریباً ۲۰ ایمیل خونده نشده وجود داشته باشه. مطمئناً اون نمی خواد تموم این ایمیلا رو باز کنه. حتی این احتمال هست که یه نگاه سری به عنوان اونا بندازه و بعد تو یه حرکت تمومشون رو پاک کنه. پس بهتره ایمیل شما وجه تمایزی نسبت به بقیه ایمیلای دریافتی کاربر داشته باشه و توجه اونو به خود جلب کنه.

اینفوگرافیک: ایمیل مارکتینگ رو جدی بگیرین!

چند نکته واسه نوشتن عنوانای ایمیل بهتر

با به کار گیری نکات زیر می تونین عنوان ایمیلای تبلیغاتی خود رو به شکلی مناسب بهینه سازی کنین:

    • عنوان ایمیل باید کمتر از ۵۰ کاراکتر باشه تا در دستگاه های موبایل هم به طور کامل نشون داده شه.
    • از افعال چیزی استفاده کنین تا درون مخاطب شما یه حس فوریت و هیجان ایجاد شه.
  • از کلمات عادی ایمیلای مزاحم دوری کنین: “کسب درآمد”، “کلیک کنین”، “افزایش فروش” و …
  • در عنوان ایمیل خود، یه وعده خوب به خواننده بدین. این وعده می تونه هر چیزی باشه: دانلود رایگان یه کتاب، کوپن تخفیف و …
  • واسه پیشنهاد خود تاریخ انقضا بذارین. مثلاً بنویسین: فقط تا آخر امروز
  • در صورت امکان، در عنوان ایمیل از نام و نام خانوادگی مخاطب استفاده کنین.

شما در یکی از مطالب دیگه وبلاگ نوین می تونین بیشتر در مورد نوشتن عناوین مناسب واسه ایمیلای تبلیغاتی بخونین.

محتوای ایمیل خود رو تا جای ممکن ساده و قابل فهم کنین

هیچ کاربری نیس که حاضر باشه با انتخاب خودش (و نه به زور اسلحه) متن طولانیِ ایمیلای تبلیغاتی شما رو بخونه. مگه اینکه واقعاً مطلب جذابی براش تدارک دیده باشین. پس بهتره از کلی گویی دست وردارین و سریع به سراغ پیام اصلی خود برید.

طولانی بودن متن ایمیل، یکی از اون اشتباهات عادی برنده ها در ایمیل مارکتینگه. وقتی محتوای یه ایمیل طولانی باشه، احتمال اسپم شدن اون بیشتر می شه. هم اینکه، خیلی از کاربران از خوندنش منصرف می شن. واقعا، طولانی بودن محتوای ایمیل هیچ کاربردی به جز خسته کردن مخاطب نداره. با این وجود، خیلی از شرکتا در کمال خودمحوری خیال می کنن که وقتی کاربر در خبرنامه اونا ثبت نام کرده، حاضره تموم مطالب اونا رو (هر چقدر هم طولانی) مطالعه کنه.

تحقیقات نشون میده که به طور میانگین، کاربران تنها ۵۱ ثانیه صرف خوندن یه ایمیل می کنن. این یعنی کاربر پس از باز کردن ایمیل، فقط یه نگاه کلی به محتوای اون میندازه و تنها تیترها و بخشای به ظاهر مهم اونو بررسی می کنه. پس با نوشتن ایمیلای طولانی، نه فقط شما وقت رو هدر دادین، که به اندازه کلیک ایمیل خود هم آسیب زده این.

چند نکته واسه نوشتن ایمیلای تبلیغاتی بهتر

واسه افزایش اندازه کلیک تلاش کنین یه ایمیل تبلیغاتی بنویسین که تا حد ممکن کوتاه و روشن باشه. رعایت نکات زیر، این رو براتون ممکن می کنه:

  • سریع به سراغ اصل مطلب برید: وقتی که کاربران ایمیلی رو باز می کنن، به دنبال فهمیدن پیام اصلی اون هستن. پس تلاش کنین همه چیز رو در همون اول براشون توضیح بدین.
  • تمرکز خود رو بروی پیام اصلی بذارین: توضیح زیادتر از اندازه می تونه آزاردهنده باشه. فقط نکات اصلی رو ذکر کنین و بی دلیل وارد جزئیات نشید.
  • روند خوندن رو واسه مخاطب آسون کنین: ایمیل شما تنها ۵۱ ثانیه وقت داره تا پیام خود رو منتقل کنه. پس تلاش کنین اون رو طوری طراحی کنین که کاربر تو یه نگاه متوجه پیام اون بشه.

واسه اینکه منظور منو بهتر فهمیده باشین، بیایید به یکی از ایمیلای یکی از برنده های زیر مجموعه ما، یعنی پرتال، نگاهی بندازیم. همونطور که می ببینن در این ایمیل همه چیز به طور خلاصه به مخاطب توضیح داده شده و خبری از توضیحات طولانی و خسته کننده نیس. هدف ما اینه که مخاطبان رو از تخفیف نوروزی پرتال واسه ساخت سایت آگاه کنیم و به آسونترین شکل ممکن این کار رو انجام دادیم.

یه فراخوان عمل روشن داشته باشین و تصاویر رو لینک کنین

الان دیگه می دونین که بیشتر مخاطبان، ایمیلای تبلیغاتی شما رو به طور کامل مطالعه نمی کنن. بلکه (اگه ایمیل شما رو باز کنن) فقط یه نگاه خلاصه به محتوای اون میندازن و اگه این ایمیل به نظرشون باحال بود، روی لینک شما کلیک می کنن. پس بهتره مطمئن شید که دکمه فراخوان عمل (یعنی اون دکمه ای که می خواین مشتری بروی اون کلیک کنه)، به بهترین شکل طراحی و در جای مناسبی قرار داده شه.

یادتون نره که هدف پایانی در ایمیل مارکتینگ، افزایش اندازه کلیک یا همون CTRه. پس همونطور که گفتیم، بهتره مطمئن شید که دکمه فراخوان یا لینک اصلی شما واسه کاربر به طور کاملً مشخص باشه و اون بفهمه که به چه دلیل باید روی این دکمه کلیک کنه. با اینکار می تونین احتمال کلیک اونو تا حد زیادی زیاد کنین. هم اینکه به شما پیشنهاد می کنم تصاویر موجود در ایمیل رو هم به سایت خود لینک کنین. چون که ممکنه بعضی کاربران بروی این تصاویر هم کلیک کنن.

آشنایی با توییتر و اصول بازاریابی در اون

در زیر می تونین یکی از اولین ایمیلای خبرنامه ما رو ببینین. در این ایمیل همون اول از مخاطبان خود دعوت کردیم تا از وبلاگ ما دیدن کنن.

سخن پایانی

من تلاش کردم در این مقاله شما رو با مهمترین راهکارهای ایمیل مارکتینگ و افزایش اندازه کلیک ایمیلای تبلیغاتی آشنا کنم. شک ندارم که با رعایت نکاتی که اینجا گفته شد، شمام می تونین اندازه کلیک ایمیلای تبلیغاتی خود رو تا حد بسیار زیادی زیاد کنین. پس اگه در گذشته تبلیغات ایمیلی خیلی موفقی نداشتین و از این نوع تبلیغات نامید شدین، از شما خواهش می کنم یه فرصت دیگه هم به ایمیل بدین (البته، یه ایمیل بهینه سازی شده که تموم موارد بالا در اون رعایت شده باشه). خودتون به زودی می بینین که با بهینه سازی درست، این وسیله تبلیغاتی تا چه حد می تونه در فروش تاثیر بزاره.

خوشحال میشم که شمام نظر و تجربیات خود در مورد ایمیل مارکتینگ رو با ما و صد البته، دیگه خوانندگان وبلاگ نوین به اشتراک بذارین.