رژیمی که چربی دور کمر را از بین میبرد

Businessman touch screen concept - Share

MUFA خیلی راحت نامی هوشمندانه واسه اسیدهای چرب اشباع نشده در غذاهای جدا شده از گیاهانه .

با MUFAا ،اسیدای چرب اشباع نشده (نوع سالم چربی )، شما قدرت این رو دارید که بدنتون رو تغییر بدید به خصوص می تونین از پس هدف سختی مثل چربیای دور شکم هم برآیید . با خوردن این غذاهای فوق العاده و البته به همراه یه برنامه غذایی کم کالری خیلی راحت موفق میشین وزن کم کنین .

هر چند که هنوز به طور کامل روشن نیس که به چه دلیل یه رژیم غذایی MUFA در هدف گذاشتن چربی شکمی موثره، اما چیزی که مشخصه اینست که کار می کنه . با در نظر گرفتن مطالعه ای که در مجله انجمن دیابت آمریکا منتشر شده ، یه رژیم غذایی پر از MUFAه موثر تر از یه رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا واسه کاهش چربی شکمه.

وقتی که مجله Prevention این نظریه رو آزمایش کرد هم نتیجه های یکسانی به دست اومد .. با به کار گیری یه رژیم غذایی کم کالری ، چربیای سالم، پروتئین بدون چربی و سبزیجات، خیلی از افراد وزن کم می کنن.

کارشناسان یه رژیم مخصوص هم ارائه کردن که ادعا می کنه طی ۳۲ روز ۷ کیلو از چربی شکم کم میشه . اگه نمی خواین رژیم بگیرین دست کم، تلاش کنین ترکیب MUFAs بیشتری به رژیم غذایی موجود خود اضافه کنین . شما چیزی واسه از دست دادن ندارین … به جز، شاید، کمی چربی شکم .

این مواد غذایی عبارتند از :

بادام

MUFAs و ویتامین E در بادام با همدیگه در جهت کاهش کلسترول عمل میکنن . بادام هم اینکه منبع بسیار خوبی از پروتئینای گیاهی و فیبره.

نکته : ۲ قاشق غذاخوری بادام رابا ماست کم چرب و توت فرنگی واسه یه وعده صبحونه انرژی زا بخورین

آووکادو

آووکادو،بیشتر از هر میوه ای ، یه منبع بزرگ از MUFAه که واسه سلامتی قلب خیلی خوبه .

نکته: ۱/۴-لیوان آوکادو رو با آبلیمو و نمک مخلوط کرده وبا چیپس و یا سبزیجات خام بخورین

شکلات تلخ یا نیمه شیرین

شکلات و یا پودر کاکائو ، شامل ترکیباتیه که پتانسیل مواظبت در برابر بیماریای قلبی، سکته مغزی، سرطان، و دیابت رو دارن .

نکته: ۱/۴ فنجون شکلات تلخ رو آب کرده و یواش یواش روی توت فرنگی تازه بریزین تا دسری خوشمزه واسه صاف شدن شکم خود داشته باشین .

روغن بذر کتون

روغن بذر کتون بهترین منبع گیاهی اسیدهای چرب امگا-۳ه و به کاهش التهاب سیستمیک کمک می کنه که محققان می گن که می تونه منتهی به بیماریای قلبی، سرطان و مریضی فراموشی شه.

نکته: ۱ قاشق از اون رو به اسموتی(نوشیدنی سالم شامل میوه ، شیرو … ) خود اضافه کنین تا یه میان وعده سالم واسه بعد از ظهرداشته باشین .

روغن زیتون

روغن زیتون واسه پخت و پز و سالاد بهترینه چون شامل بیشترین MUFAه ، که با کمترین کلسترول بد ” LDL” ، کمترین تاثیر رو روی کلسترول خوب” HDL ” میذاره . هرچه سبزتر ، آنتی اکسیدان بیشتر، پس سراغ نوع طبیعی و خالصش برید

نکته: می تونین در همه سالادها و حتی واسه پخت و پز ازش استفاده کنین .

پسته

پسته شامل لوتئین زیاکسانتین و دو کاروتنوئیده که واسه کمک به مواظبت در برابر اثرات سن خیلی خوبه

نکته: ۲ قاشق غذاخوری پسته رو ½ فنجون پنیر خامه ای و ۲ قاشق چای خوری عسل و ۲ قاشق شکلات نیمه شیرین واسه جفت و جور یه میدون وعده خوشمزه ، مخلوط کنین .

گردو

مانند غذاهای دریایی و بذر کتون، گردو شامل اسیدهای چرب امگا-۳ه که به مواظبت از قلب وسلامت مغز کمک می کنه . این میان وعده آسون رو حتما امتحان کنین : ۱/۲ پیمانه آناناس کنسرو شده رو با ۱/۲ فنجون پنیر و ۲ قاشق غذاخوری گردو مخلوط کنین، تنها ۳۲۵ کالری داره .

نکته: MUFA رو به سالاد مورد علاقه خود با ریختن ۲ قاشق غذاخوری گردو بو داده اضافه کنین.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

چیجوری بدون رژیم غذایی لاغر شیم؟

بازنشر باشگاه خبرنگاران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *