رژیم غذایی برای شکم شش تکه چیست؟

6 pack diet

تغذیه راز اصلی چربی سوزی است و اگه می خواید به شکم شش تیکه برسین باید تمرکز اصلی خود رو روی اون چیزی که میخورید بذارین و البته ورزشای منظم و حرفه ای هم نیازه.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله سلامت؛ حتما شما هم به طور منظم به باشگاه می روید، تمرینات دراز و نشست زیادی انجام می بدید و بیشتر اوقات خود رو روی تردمیل می گذرونین اما شکم شش تیکه ای ندارین. بیشتر افراد می گن که شکم شش تیکه براساس مواد غذایی که مصرف می شه به وجود میاد. با اینکه این موضوع یه بحث کلیشه ایه اما پایه و بنیان اون هنوزم درست و درست می باشه. اصلا مهم نیس بدن شما چقدر قوی و محکم ساخته شده، اگه نتونین رژیم غذایی خوبی داشته باشین قادر به نشون دادن شکم شش تیکه خود به بقیه نیستین. واسه اینکه بتونین به هدف خود دست پیدا کنین، نه فقط باید خوردن مواد غذایی ناسالم رو کنار بذارین بلکه باید رژیم غذایی داشته باشین که متابولیسم بدن رو افزایش می دهد و جلوی چاقی زیادتر از اندازه رو می گیرد. در این مقاله همراه ما باشین تا با هم مواد غذایی مناسب واسه داشتن شکم شش تیکه رو مرور کنیم.

  1. فلفل دلمه ای:

حتی اگه خوب غذا بخورین و خوب ورزش کنین، با وجود استرس قادر نخواهید شکم شش تیکه ای داشته باشین. وقتی که تحت شرایط استرس زا قرار دارین، بدن شما شروع به ترشح هورمونی به نام کورتیزول می کنه. این هورمون بدن رو تشویق می کنه چربی های افزایش دهنده کلسترول رو در دور و بر شکم ذخیره کنه. حالا خوبیش اینه غذاهای غنی از ویتامین C مثل فلفل دلمه ای، بروکلی و کلم بروکسل می تونه جلوی این موضوع رو بگیره. براساس مطالعه ای که محققان آلمانی انجام دادن، خوردن مواد مغذی می تونه سطح کورتیزول رو در طول شرایط استرس زا کم کنه.

  1. تخم مرغ:

این ماده به درد بخور در برگیرنده مواد مغذی به نام کولینه که متابولیسم رو افزایش می دهد و به بدن کمک می کنه فعالیت ژن هایی که مسئول ذخیره سازی چربی در شکم هستن رو کم کنه. هم اینکه تحقیقات انجام شده نشون داده که خوردن تخم مرغ واسه صبحونه به جای غذاهای پر کربوهیدراتی مثل نون و شیرینی می تونه کاهش وزن رو تسریع کنه. این موضوع به خاطر خاصیت سیرکنندگی تخم مرغه. تخم مرغ رو آب پز کنین یا از اون واسه جفت و جور مینی فریتاتا استفاده کنین. اگه از خوردن تخم مرغ آب پز خسته شدین بهتره دستور پخت های دیگه رو هم امتحان کنین.

  1. موز:

وقتی که شکم شما نفخ داره بسیار بزرگ تر از مقدار اصلی نشون داده می شه. اگه می خواید با گاز، نفخ و احتباس آب در بدن مقابله کنین بهتره موز بخورین. یکی از تحقیقات انجام شده نشون داده آدمایی که دو بار در روز موز می خورند بعد از ۶۰ روز حدود ۵۰ درصد از گاز و نفخ شکم خود رو از دست میدن. این میوه نه فقط باکتری های مقابله کننده با نفخ رو در شکم افزایش می دهد بلکه منبع غنی از پتاسیمه که به کاهش احتباس آب در بدن کمک می کنه. وقتی که با نفخ شکم مقابله کردین، می تونید با اعتماد به نفس بیشتری شکم شش تیکه خود رو نشون بدید.

  1. شیر غنی شده:

با مصرف روزانه ماست و شیر غنی شده با ویتامین D می تونید شکم شش تیکه ای داشته باشین. مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۳ که در مجله Nutrition Journal به چاپ رسیده نشون می دهد که مصرف ترکیبی از کلسیم و ویتامین D می تونه به طور زیادی چربی های شکمی رو کم کنه و از اضافه وزن جلوگیری کنه. واسه رسیدن به این یافته های، محققان شرکت کنندگانی رو مورد مطالعه قرار دادن که به دو گروه تقسیم بندی شده بودن. گروه کنترلی از رژیم غذایی استفاده می کردن که به ۵۰۰ کالری در روز محدود شده بود و در اون از مکمل ها استفاده نمی شد. گروه دوم علاوه بر داشتن رژیم غذایی ۵۰۰ کالری، ۶۰۰ میلی گرم کلسیم و ۲۵ واحد ویتامین D مصرف می کردن. بعد از ۱۲ هفته ازمایش و بررسی، گروهی که مکمل دریافت کرده بود ۲.۶ درصد از چربی شکم رو از دست داده بود. این در حالیه که گروه اول تنها ۱.۵ درصد از چربی های شکمی رو از دست داده بود.

  1. چای سبز:

چای سبز رو بهتره با اسم چای لاغری بشناسین؛ نوشیدن چای سبز می تونه فعالیت شما در باشگاه رو بهتر کنه. مطالعه ای که تازگیا انجام شده نشون می دهد که نوشیدن ۴ الی ۵ فنجون چای سبز در روز و ۲۵ دقیقه فعالیت در باشگاه می تونه چربی شکمی بیشتری نسبت به نخوردن چای سبز نابود کنه. چی باعث می شه چای سبز اینجور قوی باشه؟ این نوشیدنی شامل کاتچینه. همونطور که می دونین کاتچین یه آنتی اکسیدان قوی حساب می شه و می تونه ذخیره سازی چربی در شکم رو کم کنه. اگه طرفدار چای سبز نیستین می تونه گلابی تازه بخورین. این میوه هم منبع عالی از آنتی اکسیدان های مختلفه.

  1. مرغ بدون چربی:

با خوردن مرغ یا بوقلمون بدون چربی می تونید شکم شش تیکه ای داشته باشین. تحقیقات انجام شده نشون می دهد که مصرف پروتئین نه فقط باعث سیر شدن افراد می شه بلکه به اون ها کمک می کنه در وعده های غذایی بعدی هم مقدار غذای کمتری مصرف کنن. مصرف پروتئین می تونه سوزوندن کالری بعد از مصرف مواد غذایی رو تا ۳۵ درصد زیاد کنه. واسه اینکه بهترین نتیجه رو دریافت کنین، محققان پیشنهاد می کنن ۰.۸ تا یه گرم از پروتئین رو به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن در روز استفاده کنین.

  1. پاستای جفت و جور شده از آرد سبوس دار:

همونطور که می دونین ارد سبوس دار خاصیت زیادی داره. حتما از خود می پرسید به چه دلیل؟ ارد سبوس دار همه مواد مغذی لازم بدن رو در خود داره. تلاش کنین از پاستاهایی استفاده کنین که از ارد سبوس دار جفت و جور شدن.

  1. کدو حلوایی:

علاوه بر اینکه کدو حلوایی می تونه یه سوم از نیاز بدن به فیبر رو برآورده سازه، یه پیمانه از اون مواد مغذی زیادی وارد بدن می کنه و شامل ۳۰ درصد از نیاز بدن به ویتامین C هستش. بدن از مواد مغذی واسه ساخت عضلات و رگ های خونی استفاده می کنه و به کار گیری اینجور موادی می تونه اثرات ورزش رو بهتر کنه.

  1. بقولات:

همونطور که می دونین بقولات در برگیرنده موادی مثل عدس، نخود، نخود فرنگی و حبوباته. در یکی از تحقیقات انجام شده، محققان به این نتیجه رسیدن که خوردن رژیم غذایی محدود شده در کالری که شامل مصرف بقولات در هفته س می تونه به کاهش وزن کمک کنه. آدمایی که در رژیم غذایی خود از بقولات استفاده می کنن بهبود زیادی در سطح کلسترول بد خون خود دارن. تلاش کنین این مواد رو در رژیم غذایی خود بذارین.

  1. نون جفت و جور شده از ارد سبوس دار:

اگه می خواید چربی شکم رو کم کنین حتما نون کمتری مصرف می کنین اما یادتون باشه که مصرف نون سبوس دار باید به اندازه کافی باشه. این ماده هم مثل پاستای جفت و جور شده از آرد سبوس دار می تونه شما رو سیر نگه داره و از مصرف زیادتر از اندازه مواد غذایی کم کنه.

  1. لوبیای مشکی:

همین لوبیای ساده یه ماشین چربی سوز و ایجاد کننده عضله حساب می شه. همونطور که می دونین لوبیاها منبع غنی از پروتئین و فیبر هستن. خوردن این مواد شما رو مطمئن می سازه که قند خون به سرعت افزایش پیدا نمی کنه. مصرف لوبیای مشکی انرژی لازم واسه ساخت عضلات رو جفت و جور می کنه. یه پیمانه لوبیای مشکی حدود ۱۲ گرم پروتئین و ۹ گرم فیبر داره. این ماده هم اینکه پر از ویتامین B و فولاته که رشد عضلات رو بهبود می بخشه و موادی مثل مس در لوبیا هست که باعث استواری تاندون ها می شه. تحقیقات انجام شده نشون می دهد که مصرف حبوبات یا بقولات در هفته می تونه کاهش وزن رو تسریع کنه.

  1. جوی دوسر:

بله جو پر از کربوهیدراته اما منتشر کردن این قندها بوسیله فیبر یواش تر شده. جو به ازای نیم پیمانه حدود ۱۰ گرم پروتئین داره. پس می تونه انرژی لازم واسه ساخت عضلات رو جفت و جور آورد. از اونجایی که فیبر موجود در اون قابل حله، خطر دچار شدن به مریضی قلبی رو کاهش می دهد. از دستورهای جور واجور پخت واسه جفت و جور غذاهای خوشمزه از این ماده استفاده کنین.

  1. کینوا:

کینوا پر از پروتئینه و می تونه اسیدهای چرب غیر اشباع به درد بخور واسه قلب رو جفت و جور کنه. کینوا هم اینکه منبع عالی از فیبر و ویتامین B هستش. تلاش کنین کینوا رو در صبحونه خود استفاده کنین. این ماده پروتئین بیشتری نسبت به غلات دیگه داره و کربوهیدرات اون پایینه.

  1. کاموت(گندم خراسان):

کاموت یکی از غلات بومی خاورمیانه س. این ماده پر از اسیدهای چرب امگا ۳ه که واسه سلامتی قلب بسیار به درد بخور هستش. هم اینکه کاموت در برگیرنده پروتئین بالا و کالری کمه. نصف پیمانه از اون می تونه بیشتر از ۳۰ درصد پروتئین جفت و جور آورد و تنها ۱۴۰ کالری داره. خوردن کاموت یا همون گندم خراسان می تونه کلسترول، قند خون و سیتوکین رو کم کنه. سیتوکین باعث ایجاد التهاب در سرتاسر بدن می شه. شما می تونید این ماده رو در سالادهای خود سرو کنین یا در کنار غذای اصلی بخورین.

  1. شیرکاکائو:

دوست دارین راز لاغر موندن رو بدونین؟ واسه اینکار به عضلات بیشتری نیاز دارین. چون عضلات بدن باعث سوزوندن کالری می شن. شیر کاکائو به شما کمک می کنه اینکار رو خیلی راحت انجام بدین. محققان فهمیدن که ایده آل ترین مقدار پروتئین واسه ساخت عضلات ۱۰ الی ۲۰ گرمه که نصف اون قبل از تمرینات ورزشی و نصف دیگش بعد از تمرین باید مصرف شه. حالا سوال اینجاس که تو یه شیرکاکائوی کم چرب چه مقدار پروتئین یافت می شه؟ در هر فنجون شیرکاکائو حدود ۸ گرم پروتئین هست. اگه به دنبال ماده ای هستین که بتونه کالری های مصرفی رو بسوزونه هر روز صبح شیرکاکائوی کم چرب بخورین.

منبع: رژیم شکم شش تیکه

شکم شش تیکه با کیسه بوکس!

بهترین تمرینات واسه تقویت عضلات شکم

رژیم غذایی رژیم لاغری شکم شش تیکه مجله سلامت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *