فقط با نوشیدن مایعات جور واجور میشه به کاهش وزن امیدی داشت؟ در این صورت سلامت کلی بدن ما به خطر نمی افته؟ با ادامه این مقاله همراه شید تا رژیم لاغری مایعات رو مورد بررسی بذاریم.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ معمولا رژیمای غذایی مایعات به آدمایی اختصاص داده می شه که تحت درمان با جراحی مهم پزشکی قرار گرفته ان. اما اگه این رژیم لاغری به درستی اجرا شه، می تونه به کاهش وزن هم کمک کنه. یه رژیم غذایی مایعات، روده بزرگ رو پاکسازی کرده، تجمع سموم رو از بین می برد و از پرخوری جلوگیری می کنه.

دو نوع رژیم غذایی مایعات هست: مایعات روشن و مایعات کامل. رژیم غذایی مایعات روشن، همونطور که از نام اون پیداست، شامل مایعات روشنی مانند آب، بعضی میوه ها، آبگوشت ها و… می باشه. از سویی دیگه رژیم مایعات کامل می تونه شامل میوه ها و سبزیجات آبگرفته شده و هم اینکه سوپ ها باشه.

چه کسائی باید رژیم غذایی مایعات رو امتحان کنن؟

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که رژیم غذایی مایعات یکی از محدودکننده ترین برنامه های غذایی هست. این رژیم به کاهش وزن سریع کمک می کنه اما به یه قیمت! از اونجا که این رژیم مغذی بنظر نمی رسد، پیروی از یه رژیم غذایی مایعات واسه دراز مدت، به کمبودهای تغذیه ای منجر می شه. واسه همینه که بیشتر رژیم های غذایی مایعات، فقط واسه ۳ تا ۱۰ روز طول می کشن.

شما قبل از امتحان این برنامه غذایی باید از سلامت خودتون مطمئن شید. ما پیشنهاد می کنیم که قبل از شروع یه رژیم مایعات با پزشکتون مشورت کنین. آدمایی که دارای مرض چاقی هستن، بهترین کاندیدها واسه یه رژیم غذایی مایعات می باشن.

معمولا دو وعده غذایی با مایعات جانشین می شه. کسائی که باید واسه یه اتفاق خاص، وزن کم کنن هم می تونن یه رژیم غذایی مایعات سه روزه رو امتحان کنن. از بین تموم برنامه های رژیم مایعات، رژیم سه روزه، بی خطرترین و مطمئن ترین اوناس.

رژیم غذایی مایعات چیجوری عمل می کنه؟

نوشیدن مایعات بیشتر، بدن رو مجبور می کنه تا کالری بیشتری بسوزونه. شما می تونید در هفته، ۱٫۵ تا ۱٫۹ کیلوگرم وزن کم کنین. کم کم در مدت سه روز، شروع به کاهش غذاهای جامد از رژیم غذایی تون کنین.

این کار به بدنتون کمک می کنه که کم کم به مرحله بعدی بره که در اون باید فقط مایعاتات استفاده کنین. در روز سوم، شروع به جانشین کردن دو وعده غذایی یا مایعات کنین. مایعات می تونه هر چیزی باشه، از لیموناد با فلفل کاین گرفته تا آبمیوه ها. واسه موثر کردن اون، همیشه محتوای کالری نوشیدنی تون رو محاسبه کنین. شما در حالت ایده آل باید آبمیوه ها و سبزیجاتی رو انتخاب کنین که کم کالری هستن.

وقتی که بدن مواد مغذی کافی رو از مایعات نگیره، مجبور می شه واسه تولید انرژی کالری بسوزونه. وقتی که شما به رژیم غذایی مایعات عادت کردین می تونید ۶ روز در هفته، روزی نیم ساعت ورزش کنین. ورزش زیادتر از اندازه شدید، انجام ندین.

ما پیشنهاد می کنیم که واسه شروع، پیاده روی انجام بدین یا روی دیوار، شنا برید. کسائی که به این برنامه معتقد باشن، درزمان چند روز تماشاگر یافته های فوری اون هستن.

در مریضایی که تحت رژیم های غذایی مایعات پزشکی کنترل شده قرا دارن، آزمایش خون اونا کاهش زیادی در قند خون، چربی خون و فشار خون رو نشون می دهد.

برنامه های رژیمی مایعات موثر هستن؟

در اول، بله موثر هستن. اما درآخر، شما تموم وزنی که در این برنامه از دست داده بودین رو دوباره بدست می بیارید. دلیلش اینه که بیشتر وزنی که از دست دادین، وزن آب بدنه. وقتی که به سراغ عادات غذا خوردن عادی تون برید، وزن آب بدن بر می شه. رژیم های غذایی مایعات به خودی خود، راه حل های بلند مدت واسه زیاد شدن وزن ارائه نمی بدن.

هم اینکه عواقب دنبال کردن هرگونه برنامه محدود کننده رو یادتون نره. آدمایی که به سرعت وزن کم می کنن، دچار مشکلات قلبی می شن. در واقع، رژیم های پروتئین مایعات با آریتمی های قلبی ربط داره. علاوه بر این بیماران دیابتی که از یه رژیم مایعات کنترل نشده پیروی می کنن، می تونن دچار سطوح ناپایدار قند خون شن و این می تونه منتهی به مشکلات جور واجور مربوط به دیابت شه.

رژیم های غذایی مایعات بسیاری هست، اما هیچ کدوم از اونا به مصرف کنندگان نخوان گفت که اگه به این برنامه ها معتقد باشن، بدنشون در برابر بیماریها و عفونتها آسیب پذیرتر می شه. بطور خلاصه، رژیم های غذایی مایعات، سیستم ایمنی بدن رو ضعیف کردن می کنن و این می تونه منجربه مشکلات سلامتی جدی شه.

چیجوری بدون رژیم غذایی لاغر شیم؟

بهترین نوشیدنیای چربی سوز واسه آب کردن شکم

رژیم غذایی رژیم لاغری مجله تناسب اندام