Brand retreat

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ از نظر روانشناختی اعتراف به اشتباه تاثیر روانی منفی روی فرد داره. و جنبه های جور واجور زندگی اون رو تحت تاثیر قرار می دهد. از این رو پذیرش اشتباه بودن راه یه کار و کاسبی واسه مدیران کار سختیه. هر چند هدف از ایجاد هر کار و کاسبی ای رشد و پیشرفت و برندسازی قوی واسه اون هستش. اما بعضی وقتا هم عقب نشینی برند و یا خروج از دور رقابت یه کار و کاسبی واسه پیشگیری از متضرر شدن و روبرو شدن با مشکلات غیر قابل جبران لازمه. مسئله مهمی که بیشتر صاحبان کار و کاسبی رو دچار مشکل می کنه نداشتن قدرت تشخیص بهترین زمان واسه عقب نشینی برند و کار و کاسبی اون ها هستش. چون ادامه فعالیت یه کار و کاسبی در زمان بحران بعضی وقتا می تونه مشکلات اساسی واسه صاحبان کار و کاسبی بسازه. در ادامه این مطلب بهترین زمان واسه عقب نشینی برند و خروج از دور رقابت اون مورد بررسی قرار می گیرد.

در چه شرایطی زمان عقب نشینی برند و خروج اون از دور رقابت فرا می رسد؟:

۱. فعالیت چند جانبه غیر تخصصی

پیشرفت برند و داشتن گذشته ی مثبت اعتبار بزرگی واسه یه کسب و کاره. اما بعضی وقتا ممکنه که برند معتبری هم در خطر نابودی قرار گرفته و وجهه ی اون دچار آسیب شه. در این مواقع لازمه که رشد اون متوقف شده و با دقت و تمرکز مشکلات دلیل یابی شن. چون هر چند فعالیت چند جانبه برنده ها می تونه جریان درآمدی مختلفی رو به سمت اون ها هدایت کنه. اما حفظ نظم و انسجام در پروسه رشد و برندسازی از اهمیت بالاتری برخورداره. رمز موفقیت یه کار و کاسبی تشخیص زمان مناسب واسه عقب نشینی برند مربوط به اون در بعضی از بخش های غیر تخصصیه. تشخیص این موقعیت می تونه نقطه عطفی واسه رشد برنده ها حساب شه.

رمز موفقیت یه کار و کاسبی تشخیص زمان مناسب واسه عقب نشینی برند مربوط به اون در بعضی از بخش های غیر تخصصیه. تشخیص این موقعیت می تونه نقطه عطفی واسه رشد برنده ها حساب شه.

۲. دور شدن از هدف اصلی

معمولا هدف هر کار و کاسبی در زمان شروع فعالیت اون تعیین می شه. البته ممکنه که درزمان راه پیشرفت اهداف جدیدی هم تعیین شده و جانشین اهداق قبلی شن. اما راه فعالیت کار و کاسبی باید به درستی و طبق برنامه ی اصلی و از پیش تعیین شده ی اون طی شه. چون دور شدن از هدف اصلی پروسه اعتمادسازی در مشتریان رو دچار مشکل می کنه. از دست دادن اعتماد مشتری در اثر دور شدن از اهداف اصلی مانند زنگ خطری واسه کسب و کارا هستش و باید به اون توجه شه.

دور شدن از هدف اصلی پروسه اعتمادسازی در مشتریان رو دچار مشکل می کنه. از دست دادن اعتماد مشتری در اثر دور شدن از اهداف اصلی مانند زنگ خطری واسه کسب و کارا هستش و باید به اون توجه شه.

۳. گیر کردن در بازاری که امکان رشد در اون وجود نداره

در هر زمینه ای که کار کنین، بازار جزر و مد زیادی داره. در واقع می توان گفت که موفقیت یه برند تو یه برهه ی وقتی به معنی موفقیت دائمی اون نخواد بود. و هر اون ممکنه که زیر فشار رقابتی قرار گرفته و از دور رقابت خارج شه. تکنولوژی، نگاه، سیاست، اقتصاد و اعتماد مصرف کننده از جمله عوامل حیاتی واسه باقی موندن کسب و کارا هستن. از این رو بازاریابان موفق همیشه این موارد رو زیر نظر دارن و با دقت بررسی می کنن. تا در صورت ضرورت بهترین زمان واسه عقب نشینی برند خود رو اعلام کرده و از بروز مشکلات جلوگیری کنن.

۴. فراموش کردن مشتری

هر چند فضای فعالیت کسب و کارا فضایی به طور کامل رقابتیه. اما فعالیت در این فضا نباید دلیل فراموشی مشتری و نبود توجه به رضایت اون شه. بدیش اینه خیلی از برنده ها بدون توجه به بقیه عوامل فقط در صدد افزایش کیفیت اجناس خود واسه از دور خارج کردن رقبا هستن. همین امر هم باعث از دست دادن مشتریان و کاهش فروش اجناس اون ها می شه. چون افزایش کیفیت اجناس در کنار توجه به نیاز مشتری و کاهش روش هدف دار قیمت گذاری معنا پیدا می کنه. پس اگه به عنوان صاحب یه کار و کاسبی مشتری خود رو از یاد برده و فقط در صدد از دور خارج کردن رقبای خود هستین. بهتره بدونین که زمان عقب نشینی برند شما شده. وگرنه طی زمان کمی نابود میشین.

۵. سرمایه گذاری واسه ایده های ناجور

کلا می توان گفت این ایده ها هستن که کسب و کارا رو به سمت جلو هدایت می کنن. پس آزمایش ایده ها نقش موثری در پیشرفت یا شکست یه برند داره. چون سرمایه گذاری روی ایده های ناجور می تونه دلیل شکست و از دور خارج شدن یه کار و کاسبی و برند مربوط به اون شه. پس توجه به ایده های عملی و موثر می تونه نقش تعیین کننده ای در باقی موندن یا عقب نشینی برند داشته باشه.

نتیجه گیری

رمز موفقیت کسب و کارا در عصر رقابتی حاضر داشتن اطلاعات دقیق و توجه به تغییرات تکنولوژی و اقتصادیه. از طرف دیگه با توجه داشت که هر چند هدف مدیران رشد و پیشرفت کسب و کارا هستش. اما بعضی وقتا واسه باقی موندن یه کار و کاسبی نیاز به عقب نشینیه. تشخیص زمان و موقعیت مناسب واسه عقب نشینی برند یکی از وظایف یه مدیر موفقه.

با در نظر گرفتن چیزی که تا کنون گفته شد، به نظر شما :

شکست یا موفقیت یه کار و کاسبی چه رابطه ای با برند مربوط به اون داره؟

محیط رقابتی و نداشتن علم کافی مدیریت بحران کسب و کارا رو با چه مشکلات دیگری مواجه می کنه؟

می توان بدون توجه به محیط رقابتی هم موفق شد؟ شما چه پیشنهادی واسه این کار دارین؟

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

آی بازاریابی برندسازی