رژیم غذایی دش DASH چیست؟

Please see some similar pictures color pencils from my portfolio:

 رژیم غذایی دش dash

رژیم غذایی DASH واسه ششمین سال متوالی تونسته نگاه کارشناسان تغذیه رو به خود جلب کنه که هدف اصلی اون «راهکارهای تغذیه ای واسه مقابله با پرفشاری خون» است.

پایه رژیم غذایی تغییرات خیلی عجیبی رو به خود دیده و دیگه به معنی غذای کم و کاهش وزن نیس. در ادامه می خوایم رژیم غذایی رو به شما معرفی کنیم که واسه ششمین سال متوالی به عنوان رژیم غذایی بهتر از نگاه کارشناسان امر تغذیه انتخاب شده.

به گزارش فرادید به نقل از بیزینس اینسایدر، جمع شدن توده چربی و تجمع اون به خاص در دور و بر شکم می تونه اثر داغون کننده ای روی فشار خون داشته باشه. در خیلی از موارد اما آدمایی که دارای وزن بالا و فشار خون بالا هستن، در صورت مشاوره با متخصصین تغذیه می تونه تماشاگر پایین اومدن فشار خونشون باشن.

رژیم غذایی DASH واسه ششمین سال متوالی تونسته نگاه کارشناسان تغذیه رو به خود جلب کنه که هدف اصلی اون «راهکارهای تغذیه ای واسه مقابله با پرفشاری خون» است.

جالبه بدونین بهترین رژیم های غذایی امروزه روی تعادل مواد خوراکی مصرفی تاکید داره و تمرین کردن رو جزو اساسی سلامتی می دانند. رژیم غذایی DASH هم کلا پیشنهاد می کنه تا سبزی و میوه باید روزانه ۳ تا ۵ واحد، بسته به شرایط فرد در حد تعادل مصرف شه. علاوه بر اون، غلات کامل مانند نون جفت و جور شده از آرد سبوس دار و برنج قهوه ای از جمله موارد لازم و مورد تاکید این رژیم غذاییه. در عین حال می توان به جای به کار گیری گوشت قرمز، از گوشت های سفید واسه تأمین پروتئین استفاده کرد.

مجله خبری – تحلیلی یواس نیوز ان ورلد ریپورت U.S.News & World Report در کنار مجلات نیوزویک و تایم، یکی از مجلات معتبر ایالات متحده س که در سال های گذشته به دلیل ارائه رتبه بندی کالج ها و دانشکده های پزشکی و بیمارستان های آمریکا محبوب تر هم شده.

نویسندگان و کارشناسان این مجله امسال هم رتبه بندی خود رو از بین رژیم های غذایی معروف و موفق جهان انجام دادن و رژیم غذایی DASH واسه ششمین سال متوالی به عنوان رژیم غذایی برتر انتخاب شد. این رژیم غذایی به معنی راهکارهای تغذیه ای واسه مقابله با پرفشاری خون یا همون فشار خون بالا هستش. این رژیم غذایی مانع یا کم کننده ی فشار خون بالا هستش و از این رو واسه همه مناسبه.

آنجلا هاوپت، ویرایشگر بخش سلامت مجله یو اس نیوز در گفتگو به بیزینس اینسایدر گفت: «رژیم غذایی DASH برنامه تغذیه ای به طور کامل امنی واسه همه س. این رژیم غذایی هیچ مورد هیجان انگیزی نداره و واسه همینه که واسه همه مناسبه. DASH واسه افراد گرفتار به فشار خون بالا می تونه در دراز مدت کمک کننده باشه.»

DASH چیجوری عمل می کنه؟

کنترل اندازه مصرف سدیم یکی از مهمترین نکات این رژیم غذاییه. مصرف غذاهای پروسه شده و نیمه آماده رو محدود کنین، چون پر از سدیم می باشن. دنبال کنندگان رژیم غذایی DASH باید همیشه از کالاهایی مانند مرغ و ماهی تازه مصرف کنن.

هر فرد باید در طول روز حدود ۲۰۰۰ کالری مصرف کنه که رژیم غذایی DASH اون راه به شکل زیر ارائه داده. قبل از هر چیز توجه کنین که در رژیم های غذایی به روز واحد خاصی واسه مصرف بیشتر مواد لازم داده نمی شه، چون رژیم غذایی براساس سن، جنسیت و اندام فرد قابل تغییره. حال به نکات زیر توجه کنین:

  • بیشتر از ۲۳۰۰ میلی گرم نمک در روز مصرف نشه. تلاش کنین کم کم این اندازه رو به ۱۵۰۰ میلی گرم در روز برسونین.
  • مصرف کافی حبوبات و غلات (یه تیکه نون سبوس دار، چند عدد تردک گندمی و چیزای دیگه ای به جز اینا)
  • مصرف سبزیجات و میوه ها (چند عدد هویج کوچیک، یه سیب زمینی متوسط، چند عدد سبزیجات برگ دار)
  • مصرف کافی لبنیات (چند تیکه پنیر، ماست و شیر کافی)
  • مصرف گوشت قرمز، سفید و ماهی (حدود ۶۰ گرم گوشت)

هم اینکه اندازه مصرف شکل های جور واجور روغن ها و شیرینی ها رو هم کم کنین. در تصویر زیر اندازه مصرف مواد اساسی نشون داده شده.

رژیم دش dash-diet

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

چیجوری بدون رژیم غذایی لاغر شیم؟

رژیم غذایی رژیم لاغری فرادید کاهش فشار خون

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *