رژیم غذایی کنکوری ها

Digital illustration of DNA with scientific background

مصرف این خوراکیا موجب سرحالی دانش آموزان می شه و به خصوص مصرف اون واسه کنکوریا پیشنهاد می شه.

 

کنکوریا گوشت قرمز و سبزی بخورند

یه متخصص تغذیه گفت: مصرف گوشت قرمز، جگر و سبزیا موجب سرحالی دانش آموزان می شه و به خصوص مصرف اون واسه کنکوریا پیشنهاد می شه.

مرتضی صفوی با بیان اینکه دانش آموزان در دوران کنکور از قندهای ساده زیاد استفاده نکنن، گفت: بر اثر خوردن قندای ساده، انسولین در خون زیاد ترشح می شه که موجب افت قند خون اونا می شه؛ آدمایی که در زمان کنکور از قندهای ساده و شکلات استفاده می کنن، انسولین بیشتری در خون اونا ترشح شده و در نتیجه موجب افت قند خون در اونا می شه.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: دانش آموزان در وعده های غذایی خود از ماست و شیر استفاده کنن چون به دلیل داشتن کلسیم فراوون واسه سلولای عصبی خیلی خوبه و موجب آرامش اعصاب در دانش آموزان می شه.

ایشون اضافه کرد: دانش آموزان در این دوران ماهی مصرف کنن به دلیل اینکه ماهی شامل اسید چرب امگا ۳ه که از کم خونی پیشگیری می کنه و موجب افزایش یادگیری می شه.

صفوی بیان داشت: دانش آموزان در این دوران از غذاای شامل آهن مانند گوشت قرمز، جگر، مغز، سبزیا و تخم مرغ استفاده کنن که موجب سرحالی و از بین رفتن کسلی اونا می شه چون ویتامینای گروه B موجود در این مواد واسه تقویت ذهن و آرامش اعصاب دانش آموزان خوبه.

منبع : jamejamonline.ir

جمع آوری: آلامتو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *