مطالب عمومی سری اول

۷ اشتباهی که مدیران می توانند با اجتناب از آن ها، موفقیت بیشتری را برای خود رقم بزنند

جدا از اینکه چقدر باهوش و بااستعداد هستین، باید گفت که همه آدما ممکنه در تصمیم گیریا و انجام کارای خود دچار اشتباه بشن. اشتباه کردن جزء جدانشدنی از زندگی هر فرد هستش.

اما براساس پژوهشا و تحلیلای علمی، ۲ نوع اشتباه در جهان هست؛ یکی همون معنی عادی اشتباه کردنه. یعنی پس از شکست، متوجه اون میشین و دوباره هیچوقت تکرارش نمی کنین.

دومی که کمی خطرناک به نظر می رسه، نبود باخبر شدن از اشتباهه؛ یعنی فرد خودش به کار غلط خود واقف نیس و بازم به انجام اون مبادرت می ورزد.

بخاطر این، در ادامه این مطلب با ۷ اشتباه رایجی آشنا میشین که در میان مدیران و مسئولین ناموفق رواج دارن. با ما همراه باشین.

واگذار نکردن بخشی از کارای خود به بقیه

یکی از بزرگ ترین اشتباهایی که تعدادی از مدیران مرتکب می شن اینه که بخشی از مسوولیتای خود رو به دور و بریا نمی سپارند. اونا تصور می کنن هیچ کسی غیر از خودشون قادر نیس از عهده مسائل خوب بر بیاد.

اما این رو باید بدونین که هیچ شخصی نمی تونه به تنهایی همه کارا رو به درستی بکنه. بدترین مدیره ها کسایی هستن که تکروی می کنن.

رابطه برقرار نکردن با کارمندان

وقتی که شما اطلاعات کافی و به درد بخور در اختیار کارمندان خود بذارین، در واقع به اونا حس قدرت و اعتماد دادین که منتهی به در پیش گرفتن تصمیمات مناسب تر و کیفیت کار بهتر به وسیله اونا می شه.
در آخر این شمائید که از نتیجه این کار سود میبره. وقتی شما با نیروهای خود رابطه برقرار نکرده و با اونا صحبت نکنین، اطلاعات کمی در اختیار دارن و بعدا ممکنه تصمیمات نادرستی بگیرن.

 

به دنبال راه حلای فوری و موقتی بودن

 

با اینکه در مواقع بحران، پیدا کردن راه حل فوری و موقتی بسیار کاربردی بوده و به بهتر شدن شرایط کمک زیادی می کنه، اما باید بدونین، مدیرانی که همیشه دست به دامن این جوری راه حلا هستن و هیچ چشم انداز یا هدفی واسه رفع مشکلات در دراز مدت ندارن، هیچ گونه پیشرفتی در شغل خود ندارن.

مقاله دیگر :   با ۱۰ گونه از ترسناک ترین و خطرناک ترین مارها در سراسر جهان آشنا شوید [قسمت اول]
مقاومت کردن در برابر تغییرات

مشاغلی که با تحولات روز حرکت نکرده و در مقابل هر گونه پیشنهاد و تغییری مقاومت از خود نشون میدن، تقریبا در جا میزنن و خیلی زود از چرخه رقابتا بیرون می افتن. بهترین کاری که مدیر در این رابطه می تونه بکنه، به روزسانی چشم اندازه ها براساس تغییرات جهانی، خلاقیت و ایده پردازی هم جهت با هر چی بهتر شدن کسب و کاره.

نبود تعیین هدف با همکاران

وقتی شما از اهداف کارمندان و نیروهای زیر دست خود آگاه نباشین، چیجوری می تونین بهترین شغل واسه ایشون رو تشخیص داده و مشخص کنین؟ به عنوان یه مدیر، باید از همه مسولیتا، کارا، اهداف، برنامه ریزیا و مشکلات نیروهای خود بدونین و براساس اونا، وظیفه متناسب با هر فرد رو بهش محول کنین.

 

ندیده گرفتن نتیجه های کار

 

وقتی فردی نتیجه کار و پیروزی بزرگی واسه شرکت داشته، درست ترین کار اینه که با تشویق و دادن جایزه از ایشون تشکر شه، نه اینکه موفقیت هاش ندیده گرفته شده و زیر حجم مسوولیتای روزانه گم شه.
یه مدیر موفق باید از همه پیروزیا آگاه بوده و کارمندانش رو در این راه تشویق کنه.

 

خیلی جدی بودن

 

محل کار رو به محیطی خشک و جدی تبدیل نکنین؛ همه آدما در فضاهای خوشحال، کارایی بهتر و کیفیت کار بالاتری دارن.