مطالب عمومی سری اول

چگونه در محل کار خلاقیت بیشتر و روحیه بهتری داشته باشیم؟

پس از پایان پیدا کردن تعطیلات نوروزی، بیشتر کارمندان امروز سرکارهای خود حاضر شده و زندگی عادی خود رو شروع کردن. از اونجا که کار کردن یه فعالیت تکراری و روزانه س، واسه حفظ روحیه و خلاقیت خود بهتره به بعضی مسایل توجه بیشتری داشته باشیم و بعضی ترفندها رو اجرایی کنیم.

به همین منظور، ما در ادامه این مطلب به معرفی و توضیح نکاتی پرداخته‌ایم که خوبه به اونا به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین تا همیشه با انرژی کامل و پر از ایده و طرح‌های جدید به انجام مسئولیت‌های خود بپردازید. همراهمون باشین.

به استقبال فرق‌ها برید

وقتی با همکاران خود علاقه مندیای کاری مشترکی دارین، هر دو شما روی موضوعای مشابه تمرکز می کنین و هر دو نگاه برابری به مشکلات و مسایل پیش رو دارین. با اینکه این موضوع بسیار خوشاینده و منتهی به رابطه ای صمیمی تر و گرم تر می شه اما می تونه شما رو از رسیدن به موفقیتای مهم تر و بزرگ تر دور کنه.

شریک یا همکاری که دیدگاه متفاوتی با شما داره، مسایل رو به شکلی می بینه که شما نمی ببینن. شاید اون در مسایلی که شما در اون ضعف دارین بهتر باشه و برعکس اونم صادقه، شما در مسایلی بسیار قوی تر از اون هستین. همین تفاوتا باعث می شن تا همه چیز بهتر پیش بره چون شما دو نفر مکمل هم هستین و بهتر می‌تونید واسه حل مشکلات یا پیشبرد اهداف تلاش کنین.

هم اینکه شما در شغل خود به افراد باهوش نیاز دارین. آدمایی که ایده های خوبی تو سرشونه نه آدمایی که شما دوست دارین در کنار اونا وقت بگذرونین و با همدیگه ناهار بخورین. کسی که با شما مخالفت می کنه باعث می شه تا بهتر و درست تر فکر کنین. کسی که در کار «اما» می آورد می تونه نگاه جدیدی در مورد مسایل به شما ببخشد که شاید هیچوقت به اون فکر نمی کنین.

مسئولیت جدید بردوش بگیرین

نیازای شرکت خود رو بررسی کنین و کمبودهایی که به اون بی توجهی شده رو کشف کنین. با  هوشمندی خود می تونین این اشکالات رو بررسی و در جهت حل مشکل قدم وردارین.

کارای سخت رو در اول روز انجام بدین

اول صبح چون ذهن بازتره و مغز خسته نیس، بهتره کارای سخت رو انجام بدین. اینطوری، در طول روز می تونین از فشار کاری خود کم کنین.

در مورد مشتری‌ها و رقبای خود تحقیق کنین

اگه شغلتون به‌گونه‌ایه که با ارباب مراجعه در تماس مستقیم هستین، تلاش کنین با اونا رابطه برقرار کنین، حرف بزنین. در صورت امکان نظرشون رو در مورد شرکت، اجناس و سبک کاریتون جویا شید. اگه کارتون تولید محتواست، می‌تونید نظرات مخاطبان خود رو جویا شید و از ایده‌ها، خواسته‌ها و پیشنهادهایشان هم جهت با بهبود نوشته‌های خود بهره بگیرین.

هم اینکه با تحقیق در مورد بازار و رقبای خود تلاش کنین شرکت و کار خود رو از سکونی که دچار اون شده رهایی بدین. در این راه باید مثل یه کارآگاه، تدبیرگر و قهرمون وارد میدون شید و خودنمایی کنین.

 

مسئولیت‌های خود رو سازمان‌دهی کنین

 

اگه از مسایلی که در طول روز باعث حواس پرتی و پایین اومدن کارایی شما می شن،  باخبر هستین، اونا رو مدیریت کنین. در طول روز ایمیلای خود رو چک می کنین؟ واسه این منظور بهتره وقتی در صبح، ظهر یا بعدظهر واسه اون مشخص کنین تا در طول روز فقط به کارای مهم خود رسیدگی کنین.

هیچ کارمندی دوست نداره تنبلی کنه اما این موضوع اولین دلیل پایین بودن کارایی و بازدهی کاریه. در واقع، بعضی از کارا مثل برگزاری جلسات یا بررسی ایمیل مانع از انجام کار به درد بخور می شن.
بیشتر حواس خود رو روی انجام کارایی متمرکز کنین که موثر و به درد بخور هستن.

این رو همیشه تو ذهن داشته باشین، اگه درست، به درد بخور و موثر کار کنین با کمترین فشار کاری می تونین بیشترین نتیجه رو به دست بیارین.

به بررسی و موشکافی شخصیت خود در محل کار بپردازید

 

 

پس از استخدام در شرکت دلخواه و بردوش گرفتن وظایف و انجام کارا شاید تصور کنین واسه پیشرفت و گذروندن پله های پیشرفت فقط به گذشت زمان نیاز دارین. اما مهارت فنی شما به عادتای شغلی و روابط شما با بقیه ربطی نداره. عادت دائمی عقب انداختن کارا یا بد برخورد کردن با همکاران شاید مسایلی باشن که به واسطه اونا مدیر شما واسه بالابردن مقامتان هیچوقت چراغ سبز نشون نده.

مقاله دیگر :   چگونه در دهه پنجم زندگی خود بیشتر مراقب سلامت مان باشیم؟

شاید باحال باشین بدونین که بیشتر شرکتا به دنبال استخدام آدمایی هستن که هوش احساسی بالایی دارن. یعنی علاوه بر مهارتای فنی، باید روی احساسات خود کنترل داشته باشن و بتونن خوب روابط خود با بقیه رو مدیریت کنن. به این تواناییا، «مهارت نرم» می گن.

مهارت نرم داشتن در استخدام شرکتا بسیار مهم شده.

آدما به روشای جور واجور این مهارت رو از خود میدن.
این مهارت کلا شامل هوش احساسی، مهارتای بین فردی و مدیریت رابطه با دیگرونه.

اگه نمی دونین چیجوری این مهارت رو در خود زیاد کنین، می تونین چند سوال ساده از خود سوال کنین:

 

  • از همکاران خود مشاوره می گیرین؟

 

  • درخواست پیوستن به گروه های جور واجور دارین؟
    1. از شما خواسته می شه مهارتای ارتباطی یا شنیداری خود رو بهتر کنین؟

  • اجازه رابطه با مشتریا رو دارین؟

  • از شایعه پراکنیای داخل شرکت حال می کنین؟
  • همیشه با همکاران خود دچار مشکل میشین؟

اگه جواب شما به ۴ سوال اول «نه» و به دو سوال آخر «بله» است، دیگه زمان اون رسیده تا عادتای شخصیتی خود رو تغییر بدین چون ممکنه به ضرر شغل شما تموم شن. تلاش کنین همیشه شنونده خوبی باشین، حس همدردی داشته باشین، رابطه شفافی با همکاران برقرار کنین و به اونا احترام بذارین.

از لینکداین واسه بهبود شغل خود استفاده کنین

با اینکه خیلیا به ادامه کار تجارت در شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک و توئیتر در طول سالای آینده مشکوک هستن، اما باید گفت لینکداین اومده تا واسه همیشه بمونه. دلیل این ادعا هم به طور کامل مشخصه؛ لینکداین واسه ارتباطات کاری و حرفه ای طراحی شده و میشه با اون تجارت کرد.
اما هنوز خیلی از افراد استفاده درست از این شبکه رو نمی دونن. خیلی از کاربران فقط در این شبکه دور هم جمع شدن و هیچ تعامل کارساز و معنی داری با هم ندارن. اونا عضو گروه های جور واجور می شن اما هیچوقت فیدهای اونا رو نمی خونن.

لازم نیس خبره سایتای اجتماعی باشین تا بتونین از این هدیه رایگان دنیای فناوری به نفع خود و حرفه تون بهره بگیرین. فقط کافیه هدف مشخص داشته باشین، کوتاه و به درد بخور بودن رو در ساخت پروفایل خود در لینکداین رعایت کنین، گروه هایی رو انتخاب کنین که براتون مهم هستن، وقت بذارین تا فهمیده باشین با دوستای خود در لینکداین چقدر رابطه دو طرفه و تعامل دارین.

 

حجم کاری خود رو کم کنین

 

بزرگ ترین مشکلی که بیشتر مردم با اون روبه رو هستن، ندیده گرفتن حجم کاریه که باید بکنن. اونا بیشتر کار رو خود رو واسه آخرین دقایقی که دارن می ذارن. این نشون از ضعف در حفظ تعادل حجم کاری یه نفر داره.
وقتی پروژه  یا کاری در دست انجام دارین باید واسه انجام اون برنامه و طراحی کنین. مشخص کنین انجام این کار چقدر زمان نیاز داره.
در صورت امکان، پروژه رو به بخشای کوچیک تر تقسیم کنین و انجام اونو واسه روز خاصی، برنامه ریزی کنین. حتی اتفاقای ناخواسته ای که ممکنه در راه انجام کاراتون پیش بیان رو هم پیش بینی کنین. در نظر گرفتن همه این موارد واسه شروع یه کار یا پروژه بسیار لازمه. اینطوری، می تونین در طول همه روزای کاری خود بهره وری لازم رو داشته باشین.

بین کارا فاصله بندازین

میدونید که انرژی مغز هم پس از چند ساعت پشت سر هم کار کردن، تحلیل میره و باعث سردرد می شه؟ دلیل اون اینه که مغز واسه کارکرد خود گلوکز می سوزونه. واسه جلوگیری از این خستگیا و سردردها باید هر چند ساعت یه بار به خود استراحت بدین. از پشت میز بلند شید، کمی قدم بزنین، چیزی بخورین یا بخورین و تلاش کنین به هیچی فکر نکنین. فقط به مغز خود استراحت بدین. واسه به دست آوردن نتیجه بهتر باید تلاش کنین هر یکی دوساعت یه بار به مغز خود استراحت بدین. با این کار، دوباره با فکری باز و ذهنی خالی از فشار به کار خود برمی گردین.