مطالب عمومی سری اول

۶ روش برای سوزاندن چربی شکم در سریع ترین زمان

چربیای شکم و پهلو یکی از بدترین فرم چربی هستن که نه فقط موجب از بین رفتن زیبایی اندام می شه، بلکه واسه سلامت عمومی بدن هم مضرند. خیلی از ما ایرانیا به جهت مصرف غذاهای چرب و برنجی با این مشکل مواجه هستیم و بیشتر هم بدنبال پیدا کردن سریع‌ترین راه حل واسه رفع این مشکلیم.

در همین زمینه باید شاره کنیم، این چربیا وقتی درست می شن که کورتیزول زیادی در بدن ترشح می شه.
استرس یکی از دلایل افزایش ترشح کورتیزول در بدن بشمار میره. وقتی که این اتفاق اتفاق می افته، کورتیزول ماهیچه های کم چرب (بافتایی که چربیا رو می سوزونن)  رو نابود می کنه و درون شکم به صورت چربی اندوخته می شن.

استرس رو میشه با رژیم بد غذایی، بدتر هم کرد.

طوری که تحقیقات نشون دادن استرسایی که در نتیجه رژیم غذایی به وجود میان می تونه باعث افزایش کورتیزول و در نتیجه ایجاد چربی در ناحیه شکم شن.

بخاطر این، در ادامه این مطلب، ۶ راه حل واسه آب کردن چربیای شکم ارائه شده که می تونین با به‌کارگیری اونا تا حد خیلی از چاقی شکم و پهلوهای خود کم کنین.

اگه شبا تا دیر وقت کار می کنین، باید در سبک زندگی خود تغییر بسازین. وقتی چرخه زیستی شما به هم می ریزه، باعث می شه تا بیشتر غذا بخورین. وقتی که خیلی خسته هستین، بدن گرلین (ghrelin) بیشتری تولید می کنه که تمایل مصرف قند و غذاهای چرب رو زیاد می کنه.

کمبود خواب هم این هورمون رو بیدار می کنه.

این موضوع روی اندازه ترشح کورتیزول تاثیر داره و در آخر منتهی به چاقی شکم فرد می شه.
در بیست و چاری باید دست کم ۷ ساعت در شب بخوابین تا به تناسب اندام دلخواه خود دست پیدا کنین.

شاید یکهزار حرکت شکمی در شب باعث سفت شدن ماهیچه های شکم شن اما با وجود یه لایه کلفت چربی، هیچ وقت به نتیجه دلخواه نمی رسید. در کنار درازنشستایی که انجام می دید، تمریناتی هم انجام بدین که دیگه ماهیچه های بدن شما رو هم درگیر کنه و باعث فعالیت بیشتر سیستم قلبی و عروقی بدن شن. به طور مثال، حرکت شنا برید. این کار رو ۳ تا ۴ بار با فاصله ۳۰ ثانیه انجام بدین. پیاده روی دائمی در طول روز هم می تونه به سوزوندن چربیای شکم کمک کنه.

سوزوندن چربیای شکم ۸۰ درصد به خوراک شما بستگی داره.
باید کالری کمتر و پروتئین بیشتر استفاده کنین. واسه این منظور باید سبزیجات و حبوبات رو جانشین اسنک و غذاهای چرب کنین. به طور مثال، اگه به مصرف قند و شکر تمایل دارین باید تلاش کنین تا نوشیدنیای شیرین رو با شیره های کم‌چرب جانشین کنین. ترفند باحال دیگه هم اضافه کردن دارچین به چای یا قهوه صبحگاهیه. این ادویه باعث کاهش قندخون می شه.
دارچین هم اینکه باعث می شه تا به مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشین.

وقتی که تحت فشارهای عصبی زیادی قرار دارین، بدن کورتیزول بیشتری ترشح می کنه.
ویتامین C باعث ایجاد تعادل در تولید این ماده شیمیایی می شه.
شاید شمام هنگام سرماخوردگی ویتامین سی مصرف می کنین. دلیل اون اینه این ویتامین واسه تولید کارنیتین لازمه. کارنیتین عنصریه که بدن با اون چربیا رو می سوزونه و انرژی تولید می کنه.
اینطوری، ویتامین سی باعث سوزوندن چربیای شکم می شه.

اگه استرس کاری زیاد، عادت غذایی بد و ذهن پریشون و پریشون دارین مصرف ویتامین C رو زیاد کنین. این ویتامین با اثرات منفی استرس مقابله می کنه.
میوه هایی مثل کیوی، کلم و فلفل ویتامین سی دارن.

بله درست خوندین! با مصرف چربیای به درد بخور، چربیای مضر بدن رو بسوزونین. همونجوریکه در بالا هم اشاره کردیم، قند و کربوهیدرات مقصر اصلی چاقی هستن. چربیای مفیدی مثل امگا سه موجود در ماهی سالمون، آووکادو و آجیل واسه بدن بسیار به درد بخور هستن و به بهتر شدن روحیه فرد هم کمک زیادی می کنن.

این آسونترین کاره که می تونین هنگام انجام کارای دیگه هم اونو انجام بدین. هر زمان احساس عصبی بودن داشتین به تنفس خود توجه کنین. بیشتر مردم زیر فشارهای عصبی نفسای کوتاه یا کم عمق می شکنه. وقتی که روی نفسای خود تمرکز کردین، شکم خود رو شل کنین و خیلی آروم و عمیق نفس بکشین. روی بازدم آروم تمرکز بیشتری داشته باشین. در طول هر بازدم می تونین به خودتون بگید «آروم باش». این کار بسیار ساده به نظر می رسه، اما تاثیر عمیقی داره.

مقاله دیگر :   ۱۰ فیلم تماشایی و برتر سینمای کره جنوبی که هالیوود به آن ها حسادت می کند