رژیم لاغری ۵ روزه

Concept: Successful business trend. Happy talented businessman pointing arm upwards in front of ascending business graph, isolated on grey background.

به گزارش آلامتو و به نقل از آی بانو؛ در نگاه اول شاید لاغر شدن فقط در ۵ روز غیرممکن باشه اما در صورت رعایت دقیق این رژیم می تونین خیلی راحت وزن خود رو در ۵ روز کم کنین.

رژیمی موثر که فقط پنج روز در ماه باید رعایت شه؟

خیالی به نظر می رسه. اما تحقیقات جدید در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نشون میده، آدمایی که از این رژیم به مدت سه ماه پیروی کردن بی اینکه از توده عضلانی اونا کم شه، وزن از دست دادن و هم اینکه خطر دچار شدن به دیابت، سرطان و مریضیای قلبی در اونا کم شده. این رژیم غذایی حتی می تونه روند پیرشدن رو از جا در آورد کنه.

همه چیزی که ذکر شد، دور و بر روزه داری متناوب (Periodic Fasting) می چرخه. نویسنده تحقیق دکتر والتر دی لونگو، مدیر موسسه طول عمر در کالیفرنیای جنوبی اقرار می داره که، تحقیقات گذشته نشون دهنده اون بود که رژیمای غذایی محدود به آب و یا خیلی کم کالری می تونه به مراقبت از سلولا و انداما در بعضی از مریضیای طولانی از جمله سرطان کمک کنه.

به گفته لونگو، روزه متناوب منتهی به از دست دادن موقت سلولای خون، سلولای کبدی و سلولای عضلانی می شه. اما وقتی که دوباره شروع به غذا خوردن می کنین، سلولا دوباره تولید می شن. اون عقیده داره، به نظر می رسه همین تولید دوباره از مزیتای این رژیم غذایی حساب می شه.

لونگو اضافه می کنه که این برنامه پنج روزه جدید برگرفته از رژیمای روزه داری متناوب و تلاشی واسه رسیدن به همون امتیازات اما بدون افراطه. اون در ادامه میگه، این رژیم در تلاش واسه حذف اثرات طولانی رژیمای غذایی، مداخلاته و براساس چیزی که بیشتر افراد قادر به انجام اون هستن، طراحی شده.”

تحقیقات

آخرین مطالعه (بعد از تعداد خیلی از تحقیقات قبلی روی حیوانات) بزرگسالان سالم رو به دو گروه تقسیم کرد. پنج روز در ماه، گروهی از رژیم با کالری محدود پیروی کردن. که شامل غذاهایی مانند سوپای سبزیجات، شکلاتای انرژی زا، نوشابه های انرژی زا، تنقلات، چای بابونه و قرصای مکمل گیاهی – تموم اونا بین ۷۵۰ و ۱۱۰۰ کالری- در روز می شد.

آدمایی که از رژیم پیروی می کردن ۲۵ روز دیگه ماه رو به طور طبیعی غذا می خورن و به ورزش روزمره و عادی خود ادامه می دادن. از گروه دوم خواسته شد که رژیم عادی و عادتای ورزشی خود رو ادامه.

لونگو میگه هرچند این مطالعه محدود بود اما یافته های اون امیدوار کننده می کرد. در آخرِ سه ماه، آدمایی که از این رژیم پیروی کردن به صورت میانگین ۳ درصد از وزن بدن خود یعنی ۶ کیلو از وزنشون کم شده بود و توده عضلانی نحیفشان زیاد شده بود.

در مقایسه با گروه غیر رژیمی، گروه رژیم غذایی هم اینکه از سطوح پایین تر گلوکز، سطوح پایین تر از فاکتورهای رشد شبه انسولین (که منتهی به روند پیری می شه) و التهاب کمتر لذت می بردن.

این رژیم ایمنه؟

لونگو عقیده داره، نه واسه همه. شک نداشته باشین آدمایی هستن که رژیم غذایی می تونه واسه اونا خطرناک باشه، از جمله افراد با سابقه بی اشتهایی بیشتر از اندازه، مصرف کننده های داروهای دیابت و زنان باردار. حتی اگه شما در گروه این افراد نیستین، رژیم غذایی خود رو تحت نظارت دکتر و یا متخصص تغذیه شروع کنین.

این رژیم باید شامل مقدار کافی کالری که مواد مغذی کلیدی رو داشته باشه، همه اون چیزی که واسه رژیم غذایی لازمه، تا بی خطر و موثر واقع شه. پس لطفا، تلاش در تقلید اون با ۷۵۰ کالری در روز نداشته باشین.

چه میشه کرد؟

لونگو میگه تا آخر سال، یه برنامه رژیم غذایی تجاری براساس تحقیقاتش در دسترس هستش. در همین حال، شما می تونین از دکتر خود در مورد رژیمای روزه داری متناوب سوالاتی سوال کنین و یا درمورد برنامه آینده که در تحقیقات لونگو و USCتهیه شده بیشتر بخونین.

در آخر، لونگو میگه که امیدواره تا رژیم غذایی روزه داری متناوب واسه درمان دیابت و مریضیای قلبی و عروقی مورد استفاده واقع شه، هر چند که به تایید FDA نیاز داره و شاید به سال های سال زمان نیازه .

چیجوری بدون رژیم غذایی لاغر شیم؟

بهترین نوشیدنیای چربی سوز واسه آب کردن شکم

آی بانو رژیم لاغری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *