عمومی

اگر ماشین در جاده خراب شد چه کنیم؟

عوامل مختلفی با هم ترکیب می شوند و باعث خرابی خودرو در خیابان ها و جاده ها می شوند. یک راننده حرفه ای کسی است که از قبل برای برخورد  با این وضعیت به خوبی آماده شده باشد. در این مقاله از شایع ترین علل خرابی خودرو در جاده و همچنین اقدامات لازم برای مقابله با این مشکل می گوییم که خیلی راحت میتونین از خدمات امداد خودرو ارومیه استفاده کنید و نهایت اسایش رو داشته باشید .

وقتی خودرو شما در یک جاده پرتردد یا میان شهری خراب می شود، نه تنها شما را در موقعیت خطر قرار میگیرید، بلکه بقیه راننده ها را نیز در این موقعیت قرار می دهد. شما می توانید با در نظر گرفتن دستورالعمل های زیر و آماده شدن از قبل، استرس را به حداقل برسانید و آرامش ذهنی را حفظ کنید :

اگر ماشین شما ناگهان در وسط راه خراب شد، اولین قدم این است که ماشین خود را از مسیر ماشین های دیگر خارج کنید. برای این کار، از چراغ های راهنما و فلاشرهای اتومبیل خود استفاده کنید تا به رانندگان پشت سر خود اطلاع دهید که اتومبیل شما مشکلی براش پیش آمده هست . سد معبر به دلیل خرابی خودرو در خیابان ها باعث ایجاد ترافیک طولانی و آزاردهنده برای دیگران می شود. بنابراین بهتر است هر چه سریعتر خودرو را از جاده اصلی خارج کنید .

 

چه عواملی باعث خرابی خودرو در مسیر و جاده می‌شود؟

 

کمبود بنزین

:رانندگان اغلب به دلیل سهل انگاری یا تنبلی با باک خالی رانندگی می کنند. از آنجایی که دسترسی به پمپ بنزین‌ها در جاده‌ها طولانی‌تر از شهر است، معمولاً رانندگانی را در جاده می‌بینیم که بطری‌هایی در دست دارند و از رانندگان دیگر التماس بنزین می‌کنند. توصیه می کنیم قبل از اینکه به جاده بروید و سفر خود را شروع کنید، باک بنزین خودروی خود را پر کنید. این تضمین می کند که شما سوخت کافی برای ادامه سفر خود را، حتی در طولانی ترین ترافیک ها، دارید.

 

بالا رفتن دمای آب ماشین

یکی از رایج ترین مشکلاتی است که تقریباً همه رانندگان آن را تجربه می کنند. برای حل این مشکل، به جای اینکه به ما بگوییم چه کار کنیم، باید به آنها بگوییم که چه کارهایی را انجام ندهند. در این موقیت به موارد زیر توجه کنید . ماشین را متوقف کنید! هر چه بیشتر در این حالت رانندگی کنید، موتور ماشین شما داغتر می شود و فشار بیشتری وارد می کند. موتور خودرو را خاموش نکنید. رانندگان بی تجربه به محض جوشیدن ماشین را خاموش می کنند. در این شرایط تنها کاری که باید انجام دهید این است که در اولین موقعیت ممکن بایستید و منتظر بمانید تا آپمپر موجود در صفحه نمایش خودرو کاهش پیدا کند و بیاد روی دمای پایین  درب رادیاتور را باز نکنید. این یکی از خطرناک ترین کارهایی است که بسیاری از رانندگان انجام می دهند. وقتی ماشین خود را می جوشانید، آب رادیاتور می جوشد و با بخار داغ پر می شود. اگر در رادیاتور را باز کنید این بخار و آب داغ خارج می شود و احتمال سوختگی شما بسیار زیاد است. روی موتور آب نپاشید. لطفا توجه داشته باشید که تغییرات ناگهانی دما ممکن است به بدنه موتور آسیب برساند و باعث ایجاد ترک شود.

 

روغن ماشی

روغن موتور:

اندازه و کیفیت روغن موتور باید در محدوده استاندارد باشد. مطمئن شوید که اندازه روغن موتور در محدوده نشانگر سطح روغن باشد و به حد تعیین شده نرسیده باشد. همچنین رنگ روغن موتور را بررسی کنید. اگر روغن موتور سیاه و آلوده به ذرات است، باید آن را تعویض کنید

مایع ترمز:

اندازه روغن ترمز را در سیلندر اصلی بررسی کنید. اندازه روغن ترمز باید تقریباً 6 میلی متر پایین تر از سطح بالای سیلندر باشد. اگر روغن ترمز کم است، آن را پر کنید

روغن سوزی:

اگر ماشین شما روغن می سوزاند و مصرف روغن شما زیاد است، همیشه چند لیتر روغن اضافی و یک قوطی زاپاس در صندوق عقب ماشین خود نگه دارید تا در صورت نیاز مقدار بیشتری روغن اضافه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

نکاتی در مورد موانع اگر ماشین شما در جاده خراب شود

اگر در ساعاتی که نور کافی وجود ندارد

 ، خودروی خود را در خیابان پارک می‌کنید، باید از علائم راهنمایی و رانندگی استفاده کنید تا این موضوع را برای سایر رانندگان روشن کنید. این امر احتمال تصادف با خودروی دیگر را کاهش می دهد.

نحوه استفاده از علائم ایمنی در وسط راه

: در وسط راه باید از چراغ قوه قرمز و چراغ سه مثلث قرمز استفاده کنید. این علائم باید در فواصل 70 متری در جلو، پشت و کنار خودروی معیوب نصب شود.

نحوه استفاده از علامت ایمنی پیچ یا سر پیچ:

در این شرایط به دلیل پیچ بودن باید فاصله قرار دادن علامت ایمنی بیشتر تنظیم شود. اگر ماشین شما در پیچ یا تپه خراب شد، باید یک علامت هشدار را به سایر رانندگان در فاصله 200 متری نشان دهید. در این صورت به موقع سایر رانندگان را از حضور وسیله نقلیه خود مطلع خواهید کرد.

  نحوه استفاده از علامت ایمنی با پیچ یا سر پیچ

: در این شرایط وجود پیچ ​​مستلزم فاصله بیشتری برای نصب تابلو ایمنی است. اگر ماشین شما در پیچ یا تپه خراب شد، باید یک علامت هشدار را به سایر رانندگان در فاصله 200 متری نشان دهید. در این صورت به موقع سایر رانندگان را از حضور وسیله نقلیه خود مطلع خواهید کرد.

 

 

 

چرا نباید به هر امدادگر اعتماد کرد؟

چگونه امدادگران جاده ای غیرمجاز را شناسایی کنم؟

در واقع، هر یک از ما تا زمانی که با مشکلات مواجه نشویم، اقدامات مشخصی برای حل یا جلوگیری از آن انجام نمی دهیم. در واقع هر یک از ما باید قبل از انتخاب سرویس امداد خودرو در مورد آن تحقیق کرده و اطلاعات لازم را در مورد کیفیت، خدمات و قابلیت اطمینان آن به دست آوریم.

مقاله دیگر :   ورق های گالوانیزه و آهن

ما به شما کمک می کنیم تا امداد خودرو مناسب را در منطقه مورد نظر خود انتخاب کنید و همیشه اطلاعات تماس مانند شماره تماس، آدرس وب سایت و … را در اختیار شما قرار می دهیم. اما شناخت یک امداد خودرو مطمئن که مشکل خودروی شما را به سرعت در محل حل کند و آسیبی به خودروی شما وارد نکند، نیازمند دقت زیادی است. با کمی تحقیق سریع می توانید تشخیص دهید که کدام امدادخودرو تقلبی و کدام واقعی است. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

 

حضور امدادگران بدون هیچ گونه ارتباطی

نشانه اصلی این امدادگران جاده ای غیرمجاز این است که ناگهان بدون درخواست کمک در کنار شما ظاهر می شوند. چه ماشین شما خراب شود، چه داغ کند، چه لاستیک پنچر شود یا هزاران مشکل دیگر، ممکن است ماشین شما دچارصدها مشکل شود.

 

عدم عضویت در شرکت های امدادرسانی

از سوی دیگر، این امدادگران عضو هیچ شرکت یا سازمانی نیستند و قادر به ارائه اسناد معتبر عضویت در سازمان امدادرسان نیستند. به عنوان مثال، لباس ها، اتومبیل ها و تریلرها نشان رسمی شرکت را نشان نمی دهند.

لطفاً توجه داشته باشید که هم خودرو و هم امدادگر باید بخشی از یک تیم و شرکت معتبر باشند تا بتوانند مجوز رسمی و معتبر امداد را دریافت کنند. این به معنای بررسی صلاحیت شماست.

در این زمان باید سایت و اعتبار آن را به دقت بررسی کنید. در این راستا، ما پیشنهاد می‌کنیم که از وب‌سایت بازدید کنید و مواردی مانند گواهینامه امداد خودرو و صحت و اعتبار محتوای وب‌سایت را تأیید کنید. فقط در این صورت ماشین خود را به آنها بسپارید.

 

 

هنگام جستجوی کمک برای امداد خودرو ، حتما موارد زیر را در نظر داشته باشید:

با توجه به اینکه وسیله نقلیه آسیب دیده شما در یک منطقه دورافتاده خراب می شود و نیاز به تعمیر دارد، هزینه دریافتی امداد خودرو باید با توجه به خرابی باشد. برای دریافت این سرویس به عنوان مثال، اگر خودروی مشتری در بزرگراه خراب شود و مشکل آنقدر جزئی باشد که راننده نتواند مشکل را حل کند، راننده باید هزینه خودرو  یدک‌کش را بپردازد تا آن را به تعمیرگاهی که خودرو در آنجا حمل می‌شود ببرد. در برخی موارد ممکن است خودروی فرد آسیب دیده و نیاز به حمل و نقل توسط یک یدک کش داشته باشد. برخی از خودروهای امدادی مجهز به یدک کش هستند و می توان آنها را با خودرو حمل کرد.

 

اعزام سریع تیم های امداد خودرو به محل حادثه

لطفا توجه داشته باشید که هنگام سفارش امداد خودرو، تیم پشتیبانی باید در اسرع وقت به محل اعزام شوند. در واقع شرکت ها و مجموعه های با کیفیت، سریع ترین زمان را برای خدمت رسانی به مشتریان خود در نظر می گیرند و با اعزام مشتریان به نقاط مختلف، کیفیت خدمات خود را نشان می دهند. همچنین باید بدانید که هر خدمات ارائه شده توسط تیم امداد مستلزم هزینه خاصی است و ما نمی توانیم در مورد هزینه های خاصی صحبت کنیم. بسته به نوع خودرو و خدمات ارائه شده، برآورد هزینه ها کاملا متفاوت است. هزینه ها و قیمت های مختلف بسته به هزینه تعمیر و مدت زمان تکمیل تعمیر محاسبه می شود.

 

کلام پایانی

در این مقاله مهمترین اقداماتی را که باید بعد از خراب شدن خودرو در جاده انجام دهید را در نظر گرفته ایم. همانطور که می بینید خرابی خودرو به دلایل مختلفی رخ می دهد. برخی از آنها به راحتی توسط خود رانندگان قابل حل است. اما در برخی موارد، مشکل به قدری جدی است که فقط یک تعمیرکار حرفه ای می تواند آن را برطرف کند. در این صورت توصیه می کنیم در اسرع وقت با امداد خودرو تماس بگیرید تا در صورت امکان تعمیر به محل مورد نظر خود برسید و مشکل خودرو برطرف شود.

 

قبلا اگر ماشینی در مسیر به مشکل بر میخورد ، درست کردن آن و بردن آن به تعمیرگاه بسیار هزینه بر و زمان بر بود، اما الان با وجود امداد خودرو این مشکل به طور موثر حل شده است. اگر خودروی شما مشکل فنی دارد یا خراب می شود، توصیه می کنیم از کمک خودرو استفاده کنید.

 

هدف اصلی امداد خودرو ارائه خدمات جامع و با کیفیت بالا می باشد. شما می توانید در هر زمانی از شبانه روز با تیم امدادخودرو تماس بگیرید تا مشکل شما رو بررسی و حل نمایند . فرقی نمی کند که این مشکل جوش اوردن خودرو باشد یا مشکل پنچری. همه چیز قابل حل است!

در شرایطی که کیفیت وسایل نقلیه مطلوب نیست و جاده های کشور غیراستاندارد است، خرابی وسایل نقلیه و نیاز به کمک به جابجایی جمعیت به دلیل نظارت ناکافی و ساختارهای خدماتی معیوب اجتناب ناپذیر است. با این حال، انجمن های امدادی برای این منظور تشکیل شده اند و به کاربران این امکان را می دهند که به راحتی بین تیم های امداد واقعی و جعلی تشخیص داده و مشکلات را به سرعت حل کنند.