برگزیده

سرور چیست؟ و انواع سرور

سرور یک ماشین یا دستگاه تخصصی با مجموعه خاصی از برنامه ها است که خدمات مختلفی را ارائه می دهد که سخت افزار سرور بر اساس آنها ، نرم افزار خدمات مختلفی را بر اساس درخواست مشتری ارائه می دهد. یک سرور می تواند عملکردهای مختلفی مانند دسترسی متمرکز به اطلاعات ، منابع ، داده های ذخیره شده و سیستم مسیریابی را ارائه دهد ، به عنوان شبکه سرویس گیرنده/سرور عمل می کند زیرا سرور و کلاینت برای انجام وظایف با هم عمل می کنند. سرور در انواع مختلف و اندازه های مختلف ارائه می شود تا کارهای مختلف را تسهیل کند.

سرور فایل دستگاهی است که پرونده ها را نگهداری می کند و به مشتریان یا کاربران امکان بارگیری و بارگیری فایل ها از آن را می دهد. مشتریان عمدتا شامل رایانه ، چاپگر ، فکس یا سایر دستگاه هایی هستند که می توانند برای به اشتراک گذاری ایمن فایل ها به سرور متصل شوند.

برندهای برتر سرور

سرور Dell

سرور HP

سرور Lenovo

سرور Cisco

انواع سرورها:

انواع مختلف سرورها به شرح زیر است:

سرور برنامه:

سرور برنامه یک محصول مبتنی بر مولفه است که به عنوان middleware نیز شناخته می شود ، سرویس های middleware را برای امنیت و نگهداری وضعیت ، همراه با دسترسی به داده و تداوم ارائه می دهد. این شامل مقدار قابل توجهی از منطقه محاسباتی بین سرورهای پایگاه داده و کاربر نهایی است.

 

Groupware Server:

این نرم افزاری است که کاربران را قادر می سازد بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی ، از طریق اینترنت با هم کار کنند و در فضایی مجازی با هم کار کنند.

سرورهای مجازی:

سرور مجازی یک کامپیوتر جداگانه است که منابع سخت افزاری و نرم افزاری را با سایر سیستم عامل ها (OS) برای برآوردن خواسته های مشتری به اشتراک می گذارد. سرور مجازی مقرون به صرفه است و کنترل سریعتر منابع را فراهم می کند.

سرور IRC

سرور IRC (Internet Relay Chat) که مخصوص کاربران است تا در فضای مجازی کار کنند ، قابلیت بحث در زمان واقعی را فراهم می کند. این شامل سرورهای مختلف شبکه است که کاربران را قادر می سازد تا به یکدیگر به یک شبکه IRC متصل شوند.

مقاله دیگر :   دارالترجمه رسمی

سرور لیست

این بهترین راه برای مدیریت لیست های پستی است. سرور می تواند یک بحث تعاملی باز برای مردم یا یک لیست یک طرفه باشد. این برنامه ای است که درخواست های اشتراک یک لیست پستی را مدیریت می کند و پیام های جدید ، خبرنامه ها یا سایر پست های اعضای لیست را به کل لیست مشترکان توزیع می کند.

بیشتر بخوانید » ILO چیست

سرور صوتی و تصویری

قابلیت های چند رسانه ای را برای پخش جریان محتوای چند رسانه ای کاربر در اختیار وب سایت ها قرار می دهد.

 

سرور چت و سرور فکس

سرور چت قابلیت بحث در زمان واقعی را برای کاربران ایجاد می کند تا داده ها را در محیطی شبیه به گروه خبری اینترنتی و سرور فکس مبادله کنند و همچنین یکی از بهترین گزینه ها برای سازمان ها برای ارسال فکس به اسناد واقعی است.

سرور ایمیل

ایمیل ها را از طریق شبکه های LAN ، WAN و در سراسر اینترنت از طریق شبکه های شرکتی منتقل و ذخیره می کند.

سرور پروکسی

به عنوان یک میانجی بین یک برنامه مشتری و یک سرور خارجی برای فرایند فیلتر کردن درخواست ها برای بهبود عملکرد و اشتراک گذاری ارتباطات عمل می کند.

سرور وب

این یک فایل را از طریق مرورگر وب با بارگیری یک فایل از روی دیسک و انتقال با استفاده از شبکه به مرورگر وب کاربر به اشتراک می گذارد. این تبادل توسط HTTP بین مرورگر و سرور انجام شد.