عمومی

طلق دوغی ایرانی و تایوانی

 

طلق دوغی در انواع ضخامت ها و برندها تولید شده و به فروش می رسد.

طلق دوغی دو نوع دارد:

  • طلق دوغی کریستال (طلق کریستال دوغی ایرانی)
  • طلق دوغی پلکسی گلاس

طلق دوغی کریستال ایرانی در سقف کاذب و پنل سقفی و به جای شیشه مات سرویس بهداشتی و… استفاده می شود.

ورق طلق دوغی پلکسی قیمت بالاتری دارد و برای ساخت استند و تابلو و باکس معمولا مورد استفاده قرار می گیرد.

 

طلق دوغی یک نوع طلق پلاستیکی بسیار زیبا، به روز و شیک برای مصارف متنوعی مثل نورپردازی، سقف کاذب یا بک گراند است. این نوع طلق مات در نقش دیفیوزر، تایل سقف کاذب یا شیشه نورگیر دارای عملکرد عالی و بدون نقصی است.

امکان خرید طلق دوغی به صورت ورق کامل یا بصورت تیکه با ابعاد دلخواه وجود دارد.

مهمترین ویژگی این ورق‌های طلق پلاستیکی این است که نمی‌توان تصویر واضح و مشخصی را از سمت دیگر ورق مشاهده کرد. همین مشخصه، طلق دوغی را برای کاربردهای خصوصی سازی و پخش کننده نوری به یک گزینه ایده آل تبدیل کرده است.

اما نور را به خوبی عبور می دهد و در عین حال مانع مشخص شدن لامپ پشت آن می شود.

با ما همراه باشید تا با ورق کریستال دوغی، پلکسی دوغی و مشخصات هر کدام به طور کامل و با جزئیات آشنا شوید. مواردی مثل ابعاد، قیمت و خرید طلق دوغی که جزو سوالات پرتکرار هستند در همین متن پاسخ داده می‌شوند.

 

طلق دوغی یا طلق مات دوغی رنگ؟

طلق دوغی از طلق مات جدا نیست و در واقع یکی هستند. گاهی از عباراتی مثل طلق مات، طلق سفید یا حتی طلق شیشه‌ای مات برای اشاره به ورق‌های دوغی استفاده میکنند.

از بین انواع طلق پلاستیکی سفید، رنگ سفید دوغی به دلیل عبور نور بیشتر، بیشترین فروش را نیز دارد.

طلق دوغی در واقع نوعی طلق سفید مات است. این نوع ورق پلاستیکی نور کمتری را بازتاب می‌دهد و به همین جهت سطحی مات و غیر شفافی دارد. اگر یک ورق مات را در دست بگیرید نمی‌توانید فضای پشت ورق را به صورت رنگی و واضح ببینید.

طلق دوغی به طلق مات نیز معروف است. همچنین برخی افراد به آن طلق سفید نیز می گویند.

با توجه به اینکه طلق دوغی نسبت به طلق شیری و استخوانی (دو نوع دیگر طلق سفید) نور بیشتری را از خود عبور می‌دهد پس سایه و رد واضح‌تری از اجسام روی ورق ایجاد می‌شود. در بعضی مواقع با دیدن این سایه‌ها می‌توان حدس زد که در پشت طلق چه جسمی قرار گرفته است.

مشخصات طلق دوغی

قبل از اینکه به معرفی ورق کریستال دوغی و پلکسی دوغی بپردازیم، تعدادی از مهمترین مشخصات این ورق‌ها را معرفی می‌کنیم. این ورق‌های پلاستیکی مات، بسیار سبک هستند و به راحتی برش زده می‌شوند.

طلق دوغی، پس از طلق شفاف شیشه ای فروش بسیار زیادی دارد.

با توجه به نوع ورق از برش دستی یا برش لیزری برای تقسیم طلق به قطعات مورد نظر استفاده می‌شود. طلق دوغی در کاهش وزن سازه و سبک سازی آن، تاثیر زیادی دارد چرا که نسبت به شیشه یا فلز، بسیار سبک است.

این طلق ها از قابلیت چاپ با وضوح و کیفیت بالا برخوردار هستند که این ویژگی برای برندها و شرکت‌ها یک مزیت است. مقاومت حرارتی، رطوبتی و مکانیکی خوب از دیگر مشخصاتی است که طلق دوغی به عنوان متریالی به روز و جدید، از آن برخوردار است.

 

انواع طلق رنگ دوغی

اغلب منظور خریداران از طلق دوغی، طلق کریستال دوغی است. کریستال به علت اینکه طلقی ارزان و مقرون به صرفه است، فروش و خواهان بیشتری نسبت به پلکسی دوغی دارد.

به این ورق پلاستیکی دوغی، طلق دوغی ایرانی هم می گویند.

پلکسی دوغی نوعی دیگر از طلق سفید دوغی است که مشخصات منحصر به فرد خود را دارد. در ادامه این دو محصول را با جزئیات بیشتری معرفی می‌کنیم.

ورق کریستال دوغی

ورق کریستال را شاید با نام طلق ایرانی یا طلق شفاف ایرانی بشناسید. این نامگذاری به ورق‌های کریستال اختصاص دارد. کریستال سفید دوغی را با نام طلق دوغی مات یا طلق دوغی ایرانی می‌شناسند.

 

مات بودن ورق کریستال دوغی به این معنی نیست که نور از آن عبور نمی‌کند. این ورق‌ها با وجود سطح مات به میزان قابل توجهی نور را از خود عبور می‌دهند.

اگر از طلق دوغی به عنوان شیشه در یا پنجره استفاده کنید، علاوه بر تامین کردن نور محیط، فضایی خصوصی و به دور از دید برای شما ایجاد می‌کند.

 

خصوصیات ورق کریستال سفید دوغی

خصوصیات و ویژگی‌های ورق کریستال دوغی یا طلق دوغی را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • طلق کریستال دوغی مقاومت ضربه‌ای بالایی دارد و شکستن آن مثل شیشه آسان نیست.
  • طلق دوغی کریستالی علی رغم سطح مات، نور زیادی را از خود عبور می‌دهد.
  • میزان عبور نور از طلق دوغی بیشتر از طلق شیری و استخوانی است.
  • این طلق بعد از شکستن خطرات جانی و مخرب ندارد. چون قطعات شکسته آن مثل شیشه، ریز و برنده نیست.
  • برش زدن ورق کریستال دوغی به قطعات کوچکتر با استفاده از روش‌های دستی و کاتر صورت می‌گیرد. طلق دوغی از جنس کریستال، قابلیت برش با لیزر را ندارد.
  • کریستال سفید دوغی در برابر جذب رطوبت و تغییر حالت در اثر رطوبت، مقاومت نسبتا خوبی دارد.
  • نصب و جابجایی این ورق‌ها به اندازه شیشه، دردسر ساز و خطرناک نیست. چون سبک، محکم و ایمن هستند.

 

ابعاد ورق کریستال دوغی

طلق دوغی ایرانی در ابعاد 120*180 سانتیمتر تولید و وارد بازار می‌شود. این ابعاد استاندارد ورق دوغی طلقی است که در فروشگاه آقای پلکسی در اندازه دلخواه و مورد نیاز شما برش زده می‌شود.

در مورد ضخامت طلق دوغی هم باید گفت که تنوع در ضخامت یکی از مشخصات خوب این ورق‌ها است.

این طلق پلاستیکی دوغی در ضخامت های 1.3 میل تا 5 میل تولید می شود.

 

قیمت ورق طلق دوغی

ورق طبق دوغی جزو طلق‌های ارزان قیمت بازار است. نسبت به طلق‌های پلاستیکی رایج مثل پلکسی گلاس یا طلق‌های دوجداره، قیمت ورق کریستال دوغی پایین‌تر و به صرفه‌تر است. که البته قیمت مناسب باعث فروش بیشتر این ورق‌ها نیز شده است.

معمولا قیمت‌ها به دلیل تغییرات قیمت طلق دوغی در سایت درج نمی‌شود اما در صورتی که که با فروشگاه آقای پلکسی تماس بگیرید قیمت طلق دوغی را به شما اعلام می‌کنیم.

پلکسی دوغی ، طلق پلاستیکی دوغی با کیفیت تر و گران تر

پلکسی دوغی نوعی طلق سفید مات دوغی محسوب می‌شود که نسبت به سایر رنگ‌های سفید پلکسی، نور بیشتری را از خود عبور می‌دهد. این نوع طلق مات دارای استحکام چندین برابری نسبت به شیشه مات معمولی است. کیفیت بالا و پخش نور به صورت یکنواخت در محیط، از مشخصات طلق دوغی پلکسی است. در ادامه خصوصیات پلکسی دوغی را مشاهده می‌کنید.

  • استحکام عالی یکی از مشخصات بارز پلکسی دوغی است.
  • مقاومت این طلق در برابر رطوبت و نور خورشید بالا است.
  • ورق‌های بسیار سبکی هستند و مراحل نصب و انتقال را نیز راحت کرده‌اند.
  • مثل ورق کریستال دوغی، پلکسی دوغی نیز ایمنی بالایی را از لحاظ شکستن و آسیب به افراد یا لوازم اطراف خود، به همراه دارد.
  • در مقایسه با پلکسی شیری و استخوانی، قابلیت عبور نور به میزان بیشتری را دارد.
مقاله دیگر :   معرفی برخی دستگاه های آزمایشگاهی تخصصی و کاربردشان

 

ابعاد و قیمت طلق پلکسی دوغی

طلق پلکسی دوغی در ضخامت 3 میلیمتر و ابعاد 183*122 سانتیمتر به فروش می‌رسد. فروشگاه آقای پلکسی با برش لیزری، این نوع طلق دوغی را در ابعاد سفارشی مشتریان، برش می‌زند و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. برای اطلاع از قیمت پلکسی دوغی با آقای پلکسی تماس بگیرید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.

کاربرد طلق دوغی

ورق‌های پلاستیکی سفید و مات مثل طلق دوغی کاربردهایی گسترده در صنایع مختلف دارند. به طور مثال صنعت خودروسازی، پزشکی، نما و ساخت و ساز، دکوراسیون و صنعت الکترونیک به شکل‌های مختلف از این ورق‌های مات بهره می‌برند. البته باید گفت که موارد استفاده از طلق دوغی هر روز در حال افزایش است و در آینده شاهد کاربردهای متنوع‌تر و جالب‌تری از این ورق‌ها خواهیم بود. در ادامه به معرفی کاربردهای طلق دوغی می‌پردازیم:

  • طلق دوغی سقف کاذب

بهترین متریال برای سقف کاذب، طلق دوغی است. ورق کریستال دوغی و پلکسی دوغی را می‌توان به این منظور استفاده کرد. سقف کاذب جلوه‌ای زیبا به محیط می‌بخشد و نور را به شکل یکنواخت‌تری پخش می‌کند البته در صورتی که از طلق‌های جذاب و زیبای دوغی استفاده کنید. می‌توانید این نوع سقف مجازی را در اتاق‌ها، آشپزخانه، نشیمن یا سرویس بهداشتی و در مساحت دلخواه اجرا کنید.

طلق دوغی نور مهتابی یا ال ای دی را با شدت یکسان در محیط توزیع  کرده و چشم‌های شما را از آسیب حفظ می‌کند. با توجه به اینکه نور بیشتری از سطح آن عبور می‌کند، روشنایی بیشتری نیز ایجاد خواهد کرد.

  • طلق دوغی درب و پنجره

از طلق دوغی به عنوان شیشه در و پنجره استفاده می‌شود. این ورق‌ها برای درب سرویس بهداشتی که نیاز به عبور نور و عدم دیده شدن پشت ورق است، بسیار پرکاربرد هستند. محیط‌هایی که برای پنجره به شیشه‌های مات نیاز دارند بهتر است که از پلکسی دوغی یا ورق کریستال دوغی استفاده کنند که خطرات کمتر و ایمنی بیشتری دارند. اگر طلق در معرض تابش نور خورشید قرار میگیرد بهتر است که از پلکسی دوغی استفاده کنید که دوام بالاتری در برابر اشعه‌های خورشید دارد.

  • طلق دوغی نورگیر و بالکن

یکی از کاربردهای رایج طلق دوغی استفاده از آن به عنوان پوشش نورگیر و بالکن است. گاهی افراد تمایل دارند بالکن را از دید همسایه‌ها و سایر افراد پنهان کنند و فضای خصوصی‌تری برای خود داشته باشند. در این حالت بهترین راهکار و بهترین متریال همان طلق دوغی است. چرا که نور طبیعی را به داخل بالکن یا تراس هدایت می‌کند و از طرفی دید سایر افراد را از بین می‎برد.

اما شاید بخواهید فقط قسمتی از بالکن را پوشش دهی کنید و همزمان از محیط اطراف نیز بهره ببرید. در این صورت دوباره طلق دوغی دوباره بهترین انتخاب است. سبک بودن، محکم بودن، نصب راحت، مقاومت بالا در برابر شکستن و ایمنی بالا از مشخصات طلق دوغی است که در مورد پوشش بالکن بسیار مهم هستند.

برای نورگیر حیات خلوت یا سایر بخش‌های ساختمان در صورتی که به یک متریال مات نیاز دارید، بهتر است از طلق دوغی مات استفاده کنید. این طلق نور طبیعی را وارد ساختمان می‌کند و حریم شخصی شما را کاملا حفظ خواهد کرد. در صورتی طلق در معرض رطوبت زیاد و نور خورشید است بهتر است از پلکسی دوغی استفاده کنید.

  • دکوراسیون داخلی و تبلیغات

علاوه بر اینکه طلق دوغی قابلیت چاپ دارد، می‌توان به عنوان تابلو جهت تبلیغات و برندسازی از آن استفاده کنید. می‌توان لوگو، نماد یا طرح دلخواه خود را برش زده و روی پلکسی دوغی یا ورق کریستال دوغی نصب کنید. طلق دوغی در این حالت به عنوان بک گراند، طرح دلخواه شما را با صورت بلد و واضح نمایش می‌دهد. البته ظاهر جذاب آن نیز توجهات زیادی را به خود جلب می‌کند که برای برندها و شرکت‌ها یک فرصت خوب تبلیغاتی خواهد بود.  در ساخت لوازم دکوراتیو منزل، رستوران‌ها، اماکن تفریحی، باکس و… از طلق دوغی استفاده می‌شود.

  • طلق دوغی برای پارتیشن

پارتیشن امکان استفاده بهینه از محیط را فراهم می‌کند و به یک سازه محبوب در شرکت‌ها، ادارات و سایر محیط‌های کاری تبدیل شده است. طلق دوغی یکی از بهترین موادی است که برای تقسیم محیط به بخش‌های کوچکتر و ایجاد واحدهای بیشتر، استفاده می‌شود. این طلق روشنایی لازم را فراهم کرده و فضایی کاملا خصوصی ایجاد می‌کند که در افزایش تمرکز و عملکرد کارمندان بسیار تاثیرگذار است.

  • طلق پلاستیکی دوغی برای کابین حمام، باجه تلفن، دیفیوزر و..

دیفیوزر یا پخش کننده نور در اکثر مواقع همین طلق کریستال دوغی و پلکسی دوغی است که معرفی شد. دیفیوزر به عنوان پوشش در اطراف لامپ‌های مهتابی و ال ای دی قرار می‌گیرد تا نور توزیع شده از این لامپ‌ها را به صورت یکنواخت در محیط پخش کند.

کابین حمام، انباری، باجه تلفن، پوشش استخر و… از دیگر کاربردهای متنوع و فراگیر طلق دوغی است.

 

خرید طلق دوغی در ابعاد و ضخامت‌های متنوع

فروشگاه آقای پلکسی، خرید طلق دوغی در ضخامت‌ها و ابعاد متنوع را برای شما همراهان گرامی، امکان پذیر کرده است. انواع طلق دوغی مات برندهای ایرانی و خارجی را می‌توانید به راحتی از فروشگاه ما تهیه کنید.

ورق کریستال دوغی به دلیل قیمت پایین‌تر، فروش بالاتری دارد.

البته:

در بعضی شرایط استفاده از پلکسی دوغی توصیه می‌شود. می‌توانید با مشاوران آقای پلکسی به راحتی تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری در این زمینه از آن‌ها دریافت کنید.

قیمت مناسب طلق پلاستیکی سفید دوغی، ارسال سریع و پاسخگویی سریع از خدماتی است که در طول این چند سال به مشتریان خود ارائه داده‌ایم. با خرید ورق طلق دوغی از فروشگاه آقای پلکسی شما از خدمات باکیفیت ما بهره مند می‌شوید.

منبع: آقای پلکسی