برگزیده

قیمت عایق پلی یورتان پاششی؟

 

 

عوامل زیادی در قیمت فوم پاششی پلی یورتان موثر است که مهم ترین آنها عبارتند از:

  1. محل اجرای پروژه از نظر جغرافیای
  2. محل اجرای پروژه از نظر باز بودن یا بسته بودن محیط و وزش باد
  3. سطح مورد نظر اینکه چقدر پشتی و بلندی دارد
  4. ضخامت مورد نیاز
  5. موقعیت سطح مورد نظر اینکه دیوار باشد یا سقف یا سطح شیبدار
  6. درجه حرارت و فصل اجرای پروژه
  7. مواد اولیه مورد استفاده
  8. نوع عایق مورد نیاز (حرارتی یا صوتی سلول باز یا سلول بسته)

 

محل اجرای فوم پاششی

اولین و مهم ترین دلیل پیش ساخته نبودن این عایق و ساخته شدن آن در محل اجرای پروژه است که این باعث می شود عوامل محیطی مثل وزش باد، دما و همچنین فرم و نوع سطح پروژه در میزان مصرفی عایق تأثیرگذار باشد. برای مثال طبق نظر کارشناسان، هدر رفت فومی که در سقف استفاده می شود بیشتر از دیوار است و هم چنین سطوح ناصافی مانند سقف ایرانیت یا گالوانیزه مقدار مواد پلی یورتان بیشتری مصرف می کنند.

همچنین فوم پاششی در کنج سقف های شیروانی و حفره ها و درزها مقدار بیشتری مصرف می شود که باید در محاسبات لحاظ گردد.

 

برند و کشور سازنده مواد اولیه

شرکت و کارخانه سازندۀ عایق نیز در قیمت تمام شدۀ آن تأثیر دارد. زیرا کیفیت مواد مصرفی در کارخانه های مختلف، متفاوت است. چنانچه کیفیت این مواد پایین باشد، عایق بندی ضعیفی انجام خواهد گرفت که بسیار سریع از سطح جدا شده و از بین خواهد رفت. همچنین از نظر استاندارهای زیست محیطی و ایمنی برندهای معتبر قیمت بالاتری دارند.

مقاله دیگر :   فواید و تاثیر قهوه بر سلامتی انسان

در حال حاضر مواد اولیه فوم پلی یورتان هم در داخل و خارج از کشور تولید می شود که در حال حاضر بهترین مواد اولیه وارداتی بوده و قیمت نسبتاً بالاتری دارند. هر چند که شرکتهای سازنده داخلی هم در تلاش هستند که کیفیت خود را افزایش دهند.

 

ابعاد و سطح اجرای پروژه

برای اجرای فوم پاششی پلی یورتان یک سری هزینه ها بصورت ثابت وجود دارند مانند هزینه ای رفت و آمد و آماده سازی دستگاهها و در ادامه میزان سطح پروژه و بزرگی و کوچکی آن نیز از سایر عوامل قیمت عایق پلی یورتان پاششی است. هزینۀ استفاده از دستگاه های سازندۀ عایق که معمولاً توسط کشورهای امریکا و اسپانیا ساخته می شوند، سنگین است و به همین دلیل استفاده از آن برای مقدار کم مقرون به صرفه نیست.

 

جمع بندی و نتیجه گیری:

محاسبه قیمت فوم پاششی پلی یورتان بصورت پیش فرض تقریبی است و برای گرفتن قیمت دقیق لازم است که با شرکتهای معتبر در این زمینه مشاوره نمود. یکی از قدیمی ترین شرکتها در این حوزه شرکت نبوغ بهینه گستر است که بصورت رایگان قیمت فوم پاششی را محاسبه نموده و به مشتری اعلام می کند.