طبق گفته CEB Global ، ۵۸ درصد از مصرف کنندگان طی سه ماه گذشته نام تجاری جدیدی را امتحان کرده اند که حتی در حدود یک سال پیش نیز نمی دانسته اند. و در حالی که نیاز به یک تیم بازاریابی کامل برای جذب مشتریان جدید است ، بازاریابان محصول یکی از بزرگترین نقش ها را بازی می کنند. این لیست جامع از مهارت های اساسی مورد نیاز برای موفقیت به عنوان بازاریاب محصول را بررسی کنید.

یک بازاریاب محصولات چه می کند؟

بازاریابان محصولات به طور معمول در صنعت B2B یافت می شوند ، اما صنایع B2C اخیراً تعداد اجاره ها را برای این نقش خاص افزایش داده اند ، زیرا بهترین روش ها برای بازاریابی B2B و B2C همچنان رو به رو هستند.

بازاریابان محصولات عموماً به عنوان متخصص بازاریابی محصول شروع می شوند و به سمت مدیر بازاریابی محصول ، سپس مدیر ارشد بازاریابی و در نهایت به سمت مدیر بازاریابی محصول یا استراتژی شروع می شوند. بسیاری از شرکت ها نقش ویژه را در کل کنار می گذارند ، با شروع نقش مدیر و ارتقاء سایر نقشهای بازاریابی در داخل شرکت. برای این وبلاگ ، ما در درجه اول روی نقش مدیر بازاریابی محصول متمرکز خواهیم شد ، زیرا یکی از رایج ترین آنها است. ما روی نقش مدیر محصول تمرکز نخواهیم کرد. شما می توانید در مورد تفاوت بین بازاریاب محصولات و مدیران محصولات اینجا مطالعه کنید.

به عنوان مدیر بازاریابی محصول ، به سازمانها کمک خواهید کرد تا اطلاعات مربوط به محصولات جدید را به شما اطلاع دهند و بهترین راهها برای ارائه پیام ، مارک و مزایای محصول را برای مشتری بالقوه پیدا کنند. شما تیم بازاریابی خود را هدایت می کنید تا از طریق چرخه چرخه زندگی خود محصولی را پرورش داده و جهت و بازاریابی مداوم در طول مسیر ارائه دهید. شما همچنین بر تمام تلاشهای بازاریابی برون مرزی نظارت خواهید کرد و به توسعه وثیقه ، استراتژی قیمت گذاری ، مواد فروش و تجزیه و تحلیل بازار کمک خواهید کرد و با سایر بازاریابان ، محققان و رهبران سازمان خود همکاری نزدیک می کنید.

قیمت

بسته به اندازه شرکت ، بازاریابان محصول ممکن است با محققان برای شناسایی بازارهای هدف (در مورد سازمانهای بزرگ) یا انجام آن تحقیقات خود (در مورد سازمانهای کوچکتر) همکاری کنند.

صلاحیت های مدیران بازاریابی محصول

مدیران بازاریابی محصول معمولاً برای چندین سال در موقعیت های بازاریابی سطح پایین کار می کنند تا مهارت های تفکر انتقادی خود را بهبود بخشند و صنایع خود را درک کنند. بیشتر بازاریابان محصول حداقل دارای مدرک لیسانس در بازاریابی هستند و بسیاری دیگر نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند. بیشتر شرکتهای امروزی ترجیح می دهند که بازاریابان محصولاتشان دارای MBA باشند ، اگرچه تجربه اثبات شده مهمترین صلاحیت است.

از آنجا که مدیران بازاریابی محصول به طور معمول دارای مدرک کارشناسی ارشد و چندین سال تجربه بازاریابی هستند ، پرداخت در مقایسه با سایر نقشهای بازاریابی می تواند بسیار بالا باشد. طبق گفته Glassdoor ، متوسط ​​حقوق ملی یک مدیر بازاریابی محصول ۱۱۱٫۷۶۰ دلار است ، حداقل حقوق در حدود ۷۶k دلار و حداکثر حدود ۱۴۷k $. با این وجود ، این نقش به دلیل وجود موانع ورود زیاد و این واقعیت که درآمد محصول یک شرکت باید از یک موقعیت تمام وقت پشتیبانی کند ، سخت تر از سایر نقش های بازاریابی است.

دلار

۴ بازاریابان محصول مهارت های سخت نیاز دارند

بازاریابی محصول فقط برای هر کسی شغلی نیست. مهارتهای خاصی وجود دارد که باید در نقشی که در بخشهای مختلف برای حل نقاط درد مشتری وجود دارد ، موفق شوید.

۱ ills مهارت نوشتن: محصولات عالی نمی توانند به تنهایی باشند. آنها نیاز به بازاریاب محصولات دارند که بتوانند مزایایی را که ارائه می دهند سنتز کنند و آن مزایا را به مشتری ارتباط دهند. فروش محصولات به پیام رسانهای مؤثر متکی است.

۲ ٫ مهارتهای ارائه: به عنوان مدیر بازاریابی محصول ، شما زمان زیادی را برای توضیح استراتژی های بازاریابی خود برای سایر افراد در سازمان ، از جمله همکاران بازاریابی و سایر افراد در سازمان صرف می کنید. C- مجموعه توانایی متقاعد کننده بودن در سازماندهی ائتلاف برای حمایت از موقعیت و ایده های شما سودمند خواهد بود.

ایده

۳۳ ٫ مهارت های بازاریابی : به نظر می رسد آشکار است ، اما مهارت های بازاریابی خوبی برای بازاریابان محصول ضروری است. این یک کار در سطح ورود نیست و شما باید قبل از درخواست موقعیت بازاریابی محصول ، تجربهای مختلفی را تجربه کرده باشید. مهارت های لازم در بازاریابی شامل دانش و تجربه در زمینه تولید تقاضا ، رسانه های اجتماعی ، بازاریابی دیجیتال ، داستان پردازی ، بازاریابی تأثیرگذار و مدیریت پروژه از جمله موارد دیگر است.

دیجیتال

۴ ٫ درک اصول کسب و کار: شناخت اصول کسب و کار یک مهارت لازم برای هر کسی که در یک مقام رهبری است ، است. از آنجا که بازاریابان محصولات با مدیران و مدیران محصولات برای راه اندازی محصولات همکاری می کنند (که درآمد را به دنبال دارد) ، آنها باید درک روشنی از پیش بینی درآمد ، معیارهای تجاری و برنامه ریزی مالی داشته باشند. این یکی از دلایلی است که بازاریابان محصول خود را از سایر موقعیت های تیم بازاریابی متمایز می کنند

برنامه ریزی

۷- مهارت های نرم و ویژگی های شخصیتی بازاریابان محصول نیاز دارند

علاوه بر این مهارت های “سخت” ، بازاریابان محصول نیز باید ویژگی های شخصیتی خاصی را برای موفقیت داشته باشند. یکی از این صفات تمرکز ، دیگری کنجکاوی و سوم انگیزه ای برای انجام کارها و ایجاد تفاوت است.

بازاریابان محصول موفق هم راست و هم چپ هستند. آنها هر دو چیزی را که ممکن می سازد و همچنین پیچیدگی های نحوه کارکرد آن تحت تعقیب قرار می گیرند. آنها می توانند داستانی را در پشت محصول مشاهده کنند و ترجمه این مطلب را در قالب پیام های واضح برای مخاطبان گسترده تر انجام می دهند.

۱ ion اشتیاق برای حل مشکلات مشتری: یک بازاریاب بزرگ کالا باید احساس همدلی و درک دردی را که مشتریان احساس می کنند داشته باشد. درک مشتری و بازار کافی نیست. بازاریابان محصول باید بتوانند از ویژگیهای محصول استفاده کرده و آنها را به مزایای ملموس که پاسخگوی نیاز مشتریان باشد ، ترجمه کنند.

۲ ٫ توانایی پیشرفت در ابهام: در همین روش ممکن است کار بازاریابی محصول از نظر سازمانی متفاوت باشد ، مسئولیتهای روزانه شما نیز متفاوت خواهد بود. امکان پیمایش در یک محیط بدون ساختار برای درک و تمرکز بر فرصت هایی که باعث بهبود تجربه مشتری می شوند ، ضروری است. مدیران بازاریابی محصول باید تعیین کنند که تیم ها برای دستیابی به این هدف ، غالباً بدون هیچ گونه هدفی از سوی رئیس خود ، باید با هم همکاری کنند.

۳ ills مهارت های اولویت بندی: مانند اکثر بازاریابان ، بازاریابان محصولات اغلب وظیفه دارند چندین پروژه و ابتکار عمل را بر عهده بگیرند که باید بر اساس نیاز شرکت ، حرکت و اولویت بندی کنند. این که آیا شما وظیفه دارید یک راه اندازی محصول را انجام دهید یا تحقیقات مشتری را انجام دهید ، باید بدانید که کجا و کجا باید تلاشهای خود را متمرکز کنید و کدام یک از این تلاش ها حساس ترین زمان است.

۴ Sk مهارت های تفکر استراتژیک: تفکر استراتژیک برای بازاریابان محصول یک ضرورت است. شما همیشه باید بتوانید تعریف کنید که محصولات در حال حاضر کجا هستند ، چگونگی عملکرد ایده آل و چگونگی دستیابی به وضعیت اولی به حالت دوم. شما باید بدانید که چگونه منطقی فکر کنید و نظریه بازاریابی را برای بسیاری از مشکلات مختلف ، از جمله موقعیت رقابتی ، اعمال کنید. چنین مواردی باعث می شود که شما به عنوان نماینده مصرف کنندگان و بازار خود در یک تیم گسترده تر در سازمان خود عمل کنید.

۵ ٫ امکان همکاری با یک تیم: همانطور که گفته شد ، شما به عنوان یک بازاریاب پروژه با طیف گسترده ای از افراد از سراسر شرکت همکاری خواهید کرد. این بدان معنی است که شما به ندرت از شما خواسته می شود تا روی یک مشکل کار کنید و باید از همکاری تیم لذت ببرید. حتی اگر آنچه را که به نظر می رسد یک عرشه ساده برای توصیف مزایای محصول است ، می توانید انجام دهید ، بدون ورودی دیگران نمی توانید این کار را انجام دهید. شما باید با کاربران نهایی هم در داخل و هم در خارج از شرکت خود ، به همراه تأثیرگذار در تصمیم گیری و رئیس خود همکاری کنید تا راه حل های مناسب را برای متناسب با نیازهای خاص پیدا کنید.

۶ ٫ امکان تصمیم گیری قاطعانه: در برخی از مواقع ، به هر بازاریاب محصول نیاز است تا درباره پیام ، هدف گذاری یا فروش وثیقه تصمیم بگیرد. در این نقش ، شما باید راحت باشید که این مسئولیت را به عهده بگیرید و بر آن عمل کنید – غالباً بدون دستورالعمل های خاص از بالاترین سطح خود. تصمیم گیری مستلزم تفکر منطقی ، تعریف نتایج مطلوب و دفاع از نتیجه گیری شما است. تبدیل تصمیم گیری به عمل و تجسم نتایج نهایی برای رهبر بودن و انجام کارها مهم است. در بعضی از شرکت ها ، بازاریابان محصول نقش بسیار استراتژیک تری دارند و در قبال درآمد پاسخگو هستند ، در حالی که برخی دیگر تنها موقعیت یابی ، پیام رسانی و امکان فروش را دارند.

۷ ٫ خلاقیت: بازاریابی به خلاقیت خود منجر می شود و بازاریابان محصولات نیز از این مهارت لازم مستثنی نیستند. در حالی که شما نیازی به توانایی طراحی و طراحی ندارید (این می تواند کمک کننده باشد) ، باید در رویکرد خود خلاق باشید تا به مخاطبان خود برسید. مردم روزانه صدها تبلیغات و پیام دریافت می کنند ، بنابراین باید تعیین کنید که چگونه می توانید محصولات خود را با پیام رسانی متمایز کنید که واقعاً به مسئله (های) مصرف کننده می پردازد.

شما به عنوان یک بازاریاب محصول ، شماباید بتوانید این پیام ها را به دوش بگیرید و با تیم خود (مانند بازاریابان محتوا) با دیگران همکاری کنید تا مصرف کنندگان را به سمت محصولات (محصولات) خود سوق دهید. بدون راهنمایی شما ، تیم و شرکت شما راهنمایی لازم را برای ارائه این پیام ها به روشی مؤثر ندارند. این وظیفه شماست که شکاف بین این نقاط کلیدی درد مصرف کننده و بازاریابی از نوع آگاهی از نام تجاری که توسط اعضای دیگر تیم شما ایجاد می شود ، ایجاد کنید. و برای انجام این کار ، به خلاقیت نیاز دارید.

نتیجه گیری

پیام های ارزش شرکت بسیار مهم هستند ، اما بدون راه حل های محکم محصول برای پشتیبانی از آنها ، آنها اغلب به عنوان کرک بازاریابی تلقی می شوند. بازاریابان محصولات برای اطمینان از واضح بودن پیام فنی در آنجا هستند ، ضمن اینکه داستان بازاریابی را به توده ها نیز می گویند.

برای تسریع در کار بازاریابی خود آماده هستید؟ مهارت های خود را با داشتن مدرک تخصصی در استراتژی و برنامه ریزی دیجیتال گواهی کنید و مهارت های رهبری لازم برای بازاریابی برتر محصول را بدست آورید.