عمومی

تمیز کردن عمیق دندان آیا این کار ضروری است؟

 

 

تمیز کردن عمیق دندان: آیا این کار ضروری است؟

بهداشت خوب دهان، زمانی که به طور منظم انجام شود، می تواند با پوسیدگی دندان و بوی بد دهان مبارزه کند. این واقعیت برای همه شناخته شده است. با این حال، اگرچه شما به طور مذهبی دندان های خود را مسواک می زنید و نخ دندان می کشید، دندانپزشک شما ممکن است روش تمیز کردن عمیق دندان ها را توصیه کند. چرا؟ شاید به دلیل اینکه حداقل دو بار در سال به دندانپزشک خود مراجعه نمی کنید، تجمع پلاک و جرم در مناطقی که دسترسی به آن دشوار است، دور از دسترس مسواک شروع می شود. همچنین ممکن است خونریزی لثه، تحلیل لثه، و لق شدن دندان‌ها را تجربه کنید، که لازم است یک روش تمیز کردن عمیق دندان را تضمین کنید. اگر چنین است، در اینجا آنچه می توانیم در مورد این درمان دندانی بگوییم و اینکه چگونه یک کمپرسور دندان می تواند به دندانپزشک شما کمک کند این روش را با خیال راحت و کارآمد انجام دهد، آورده شده است.

 

برای خرید یونیت از دنتی شاین کلیک کنید.

 

 

ایجاد پلاک و تارتار

همانطور که همه ما می دانیم پلاک یک پوشش چسبنده است که روی سطح دندان رشد می کند. در اثر مخلوط شدن ذرات غذا با بزاق ایجاد می شود و حاوی میکروارگانیسم ها است. مسواک زدن باعث از بین رفتن پلاک هایی می شود که به صورت روزانه روی دندان های شما ایجاد می شود. از طرف دیگر، مسواک زدن تمام پلاک بین دندان ها را از بین نمی برد.

 

تارتار زمانی تشکیل می شود که باقی مانده پلاک کلسیفیه یا سفت شود. بیماری لثه می تواند در اثر تجمع پلاک یا جرم ایجاد شود. ژنژیویت یا التهاب لثه یکی از نمونه‌های آن است. ژنژیویت در صورت عدم درمان می تواند به پریودنتیت تبدیل شود. این بیماری شدید باعث تحلیل رفتن استخوانی می شود که از دندان ها حمایت می کند.

 

تمیز کردن عمیق دندان چیست؟

جرم گیری دندان و پلانینگ ریشه تمیز کردن عمیق دندان ها ممکن است تجمع پلاک و جرم دندان را از بین ببرد که می تواند التهاب لثه را کاهش دهد، از بیماری لثه جلوگیری کند و سلامت لثه را بهبود بخشد.

 

تمیز کردن عمیق دندان ها که به عنوان جرم گیری دندان و پلنینگ ریشه نیز شناخته می شود، با تمیز کردن معمول دندان ها متفاوت است. تمیز کردن منظم پلاک و جرم را از بالای خط لثه پاک می کند. از سوی دیگر، تمیز کردن عمیق دندان ها شامل برداشتن پلاک و جرم از زیر خط لثه است.

مقاله دیگر :   ورق های گالوانیزه و آهن

 

بیماری لثه یا پریودنتال باعث ایجاد فاصله یا شکافی بین دندان‌ها و لثه‌ها می‌شود که تارتار و پلاک در آن به دام می‌افتند. تمیز کردن زیر خط لثه این تجمع را از بین می برد.

 

آیا تمیز کردن عمیق دندان ضروری است؟

اگر بیماری لثه باعث جدا شدن لثه از دندان های شما و ایجاد فضایی به عمق بیش از 5 میلی متر (میلی متر) شود، ممکن است به تمیز کردن عمیق نیاز داشته باشید. اگر بیماری لثه تشدید شود، فضای بین لثه و دندان‌ها می‌تواند به بزرگ‌تر شدن ادامه دهد. این می تواند استخوان های نگهدارنده دندان های شما را ضعیف کند و باعث لق شدن دندان یا از دست دادن دندان شود.

 

اگر دندانپزشک شما تمیز کردن عمیق را توصیه کند، مزایای این روش عبارتند از:

 

جلوگیری از پیشرفت بیماری های لثه

درمان عفونت فعلی و ترویج بهبودی

دندان های خود را در بالا و پایین خط لثه تمیز کنید

از بین بردن بوی بد دهان ناشی از بیماری لثه

محافظت از ریشه دندان شما

آیا تمیز کردن حرفه ای دندان دردناک است؟

در بیشتر موارد، تمیز کردن منظم دندان ها یا تمیز کردن دندان های معمولی هیچ دردی ایجاد نمی کند. با این حال، اگر دندان‌های حساس یا بیماری لثه‌ای دارید، ممکن است منتظر احساس سوزش باشید. از سوی دیگر، جرم گیری دندان ها و روت پلنینگ می تواند باعث ایجاد ناراحتی شود، بنابراین برای بی حس کردن لثه ها یک بی حس کننده موضعی یا موضعی دریافت خواهید کرد. پس از درمان می توانید کمی حساسیت داشته باشید. ممکن است لثه های شما متورم شود و ممکن است خونریزی جزئی نیز داشته باشید.

 

کمپرسور خوب دندان: تاثیر آن در تمیز کردن دندان ها

روش تمیز کردن عمیق دندان اکنون ممکن است تعجب کنید که چه دستگاه هایی مسئول انجام این روش دندانپزشکی هستند؟ خوب، جدا از جرم‌گیرهای دستی و هندپیس‌های دندانپزشکی برقی، یک کمپرسور دندانی باکیفیت می‌تواند به تولید فشار قوی هوا و آب کمک کند که می‌تواند به شکستن و حذف رسوب تارتار به طور موثر کمک کند. اگر فشار لازم را برای عمل خود دارید، دندانپزشک یا متخصص بهداشت دندان مطمئناً می‌تواند درمان شما را با خطرات آسیب کمتری بدون به خطر انداختن ایمنی و راحتی شما انجام دهد.

منبع :

https://dentyshine.com/product-category/یونیت-دندانپزشکی/

https://aliarm.ir/دوربین-های-داخل-دهانی_-بهترین-ابزار-برا/