برگزیده

حمل کامیونت و کانکس چگونه انجام می شود؟

حمل کامیونت و کانکس چگونه انجام می شود؟

کانکس ها دارای ابعاد و حمل و نقل متفاوتی هستند. تمامی کانکس ها با جرثقیل قابل حمل نیستند و تنها برخی از آن ها با جرثقیل کف قابل حمل می باشند. در این مقاله توضیح مختصری درباره حمل کامیونت، نحوه حمل  کانکس و حمل خودرو کامیونت خواهیم داد.

جرثقیل چه کانکس هایی را جا به جا می کند؟

همان طور که بیان شد کانکس ها انواع مختلفی دارند که در ابعاد گوناگون ارائه می شوند؛ لازم است بدانید همه  آن ها قابل حمل با جرثقیل نیستند. در زیر چند نمونه از کانکس های قابل حمل با جرثقیل شرح داده شده است:

  • کلبه های نگهبانی کوچک به ابعاد 2*2 سانتی متر و ارتفاع 60*2 سانتی متر.
  • کانکس های کارگاهی بزرگ و ابعاد آنها 40*2.40 سانتی متر و ارتفاع آن 60*2 سانتی متر می باشد.
  • کانکس های کارگاهی بزرگ و ابعاد آنها 6×40/2 سانتی متر و ارتفاع آن 60×2 سانتی متر می باشد.

چه کانکس هایی را نمی توان با جرثقیل های کف حمل کرد؟

برخی از کانکس ها به صورت سفارشی در ابعاد مختلف سفارشی ساخته می شوند و با جرثقیل های کفی قابل حمل نیستند. این نوع کانکس محموله ترافیکی محسوب می شود. برخی از این کانکس ها برای تردد نیاز به مجوز تردد دارند و برای دریافت مجوز باید به پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کرد.

  • کانکس های کارگاهی بزرگ با ابعاد (عرض 50/2 و طول 8 متر و ارتفاع 60/2 سانتی متر).
  • کانکس های کارگاهی بزرگ با ابعاد (عرض 50/2 و طول 10 یا 12 متر و ارتفاع 80/2 سانتی متر.

لازم به ذکر است، که حمل کانکس با جرثقیل این مدل کانکس ها با تریلی قابل انجام است و حمل آنها با تریلی بار ترافیکی محسوب نمی شود.

کانکس هایی که حمل و نقل آنها نیاز به مجوز دارد

توجه داشته باشید که تمامی کانکس هایی که ساخته می شوند ترافیکی نیستند، کانکس هایی که بیش از 2.50 سانتی متر عرض و بیش از 2.80 سانتی متر ارتفاع دارند، در این صورت محموله ترددی هستد و باید مجوز تردد داشته باشند.

عملیات حمل کانکس با جرثقیل چگونه صورت می گیرد؟

برای اینکه بتوانیم به حمل کانکس بپردازید، باید به چند نکته توجه کرد، قبل از اجاره جرثقیل باید اطلاعات لازم در مورد پروژه را داشته باشید.

  • فاصله کاری

فاصله از محل استقرار جرثقیل تا محل قرارگیری کانکس را فاصله کاری می گویند.

  • ارتفاع کار

از سطح زمین تا ارتفاعی که کانکس روی آن قرار دارد، ارتفاع کار نامیده می شود.

  • مزاحم

درختان و تیرهایی که در وسط مسیر تاج از محل قرار گرفتن جرثقیل تا محل قرار گرفتن کانکس قرار دارند را کار مزاحم می گویند.

  • محدوده تقاطع خیابان

شما باید مساحت خیابان هایی را که قرار است حمل کانکس انجام شود و منطقه ای که کانکس در آنجا حمل می شود، بدانید.

  • ابعاد و وزن کانکس

ابعاد و وزن کانکس متفاوت است و برای اجاره جرثقیل و کف باید وزن و ابعاد را به مشاوران اطلاع دهید.

حمل خودرو کامیونت چگونه است؟

خودروبر بدون دخالت شما و نیاز به رانندگی مستقیم، ماشین مورد نظر شما را بلند می کند. به کمک ماشین های حمل کامیونت حرکت می کنند و به شما این امکان را می دهند که با کمترین هزینه و تحت فشار قرار دادن ماشین آن را به دست فرد مورد نظر در مقصد برسانید. این خودرو بر اساس نسل جدید تجهیزات حمل و نقل خودرو ساخته شده است که نسبت به انواع قدیمی خود از امکانات و ایمنی بیشتری برخوردار است. این دستگاه ها دارای تجهیزات کاملی هستند که می توانند خودروهای شما را بدون کوچکترین مشکلی به مقصد برسانند و در نهایت به فرد مورد تایید شما تحویل دهند.

  • کامیون مسقف یا خاور
مقاله دیگر :   اخبار و حواشی باشگاه پرسپولیس

کامیون های سقف دار می توانند بهترین گزینه برای حمل کامیونت در مسافت های طولانی باشند زیرا از تجهیزات ما در برابر باران و نور مستقیم خورشید محافظت می کنند. بد نیست بدانید که در اتاق بار این کامیون ها، انبوهی از ضربه گیرهای حباب دار و کارتون های مخصوصی وجود دارد که از آسیب دیدن تجهیزات جلوگیری می کند. تردد این کامیون ها در تمام ساعات شبانه روز در سطح شهر آزاد است و از همه مهمتر سیستم تعلیق این کامیون ها به گونه ای است که تا حد امکان از ضربه های ناشی از سرعت گیرها جلوگیری کرده و بار را تا مقصد ایمن می کند.

  • کامیون های سر باز

این کامیون ها زمانی توسط ما انتخاب می شوند که تجهیزاتی که قصد جابجایی آن ها را داریم چندان حساس نباشد. اقلامی مانند مصالح ساختمانی، جعبه میوه و … این کامیون ها می توانند وسایل تا وزن 3500 کیلوگرم را جابجا کنند.

  • بنز 10 تن یا تک کامیون

برای جابجایی وسایل سنگین تا ده تن بهتر است از یک کامیون استفاده کنید. ابعاد اتاق بار این کامیون 5 متر و 60 سانتی متر طول و 2 متر و 40 سانتی متر عرض می باشد.

  • لوازم سنگین تا 15 تن

اگر وزن و طول بار ما بیشتر از ظرفیت بار کامیون های یک نفره باشد، باید به سراغ کامیون جفتی یا کامیون ده چرخ برویم. این کامیون ها می توانند تا 15 تن بار را حمل کنند.

  • تریلی یا 18 چرخ

اگر کامیونت بیش از 15 تن وزن داشته باشیم باید به سراغ تریلی برویم. حداکثر باری که تریلی حمل خودرو کامیونت می تواند حمل کند 24 تن است. 18 چرخ برای حمل بارهایی مانند میلگرد و سخت افزار، خودرو، سازه های عمرانی، کاشی و سرامیک و … استفاده می شود که حتی با این ماشین ها می توان چندین خودرو را جابجا کرد.

سخن پایانی

با توجه به نکات فوق بسیار مراقب باشید که حمل کانکس و حمل کامیونت کاری پیچیده و دشوار است و باید به دقت محاسبه شود تا آسیب سنگینی به آن وارد نشود. در نتیجه قبل از شروع فرآیند حمل و نقل از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.