عمومی

نمایندگی مدیران خودرو – تیپ پایه، لاکچری و اکسلنت آریزو ۵

 

قیمت‏‌های رقابتی ومناسب

مهمترین مزیت خودروهای تولیدی مدیران خودرو  قیمت مناسب قطعات است و سفارش مشتریان با تمام استانداردهای لازم، با قیمت پائین تر به مشتریان محترم تحویل می گردد.

خودروسازان چینی در سالیان اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و این اواخر خودروهای قابل قبولی را معرفی کرده‌اند. بعلاوه چینی‌ها به‌شدت به بازار خودروی ایران توجه داشته و خودروهای فراوانی را راهی کشورمان کرده‌اند. نفوذ چینی‌ها در صنعت خودروسازی ایران به‌قدری گسترده شده است که دو قطب اصلی خودروسازی ایران یعنی ایران‌خودرو و سایپا را نیز درگیر کرده‌اند. علاوه بر این حتی بخش کامیونت‌ها، کامیون‌ها، کشنده‌ها، مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌ها نیز از نگاه تیزبین چینی‌ها در امان نمانده است. در این مطلب قصد تحلیل حضور خودروهای چینی در بازار ایران و خوب یا بد قلمداد آن‌را نداریم اما شاید واردات این حجم بالا از خودروهای چینی به کشور چندان مناسب نباشد چراکه به ماشین‌های چینی می‌توان به‌عنوان راه‌حل‌های موقتی برای بازار محدود و کم تنوع خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان ایران نگریست که به لطف وضع تعرفهٔ واردات خودرو کاملاً تحت سلطهٔ خودروسازان داخلی قرار دارد.

کیفیت مطلوب قطعات

مجموعه MVM برای تهیه و توزیع قطعـات و لوازم یدکی خودرو تلاش می نماید تا ضمن ارایه محصولات اصلی و دارای استانداردهای لازم، اسباب رضایت مشتریان محترم را فراهم آورد.

قیمت‏‌های رقابتی ومناسب

مهمترین مزیت MVM قیمت مناسب قطعات است و سفارش مشتریان با تمام استانداردهای لازم، با قیمت پائین تر به مشتریان محترم تحویل می گردد.

بپردازیم به موضوع اصلی مطلب یعنی بررسی یکی از تازه‌واردترین چینی‌های بازار ایران یعنی چری آریزو ۵. شرکت مدیران‌خودرو را می‌توان اولین شرکتی دانست که به سراغ خودروهای چینی رفت و با عرضهٔ چری QQ یا همان ام‌وی‌ام ۱۱۰ برای اولین بار پای چینی‌ها را به بازار خودروی ایران باز کرد. سپس این شرکت محصولات دیگر چری را نیز بانام‌های ام‌وی‌ام ۵۳۰، ۳۱۵، X33 و ۵۵۰ به بازار عرضه نمود؛ اما چندی است مدیران‌خودرو تصمیم گرفته محصولات گران‌قیمت‌تر و به‌اصطلاح لوکس چری را در ایران با همان نام و برند چری عرضه کند. اولین خودرویی که از سوی این شرکت با برند چری عرضه شد، کراس‌اوور تیگو ۵ بود. حال مدیران‌خودرو از سدان کامپکت آریزو ۵ نیز در نمایشگاه شیراز رونمایی کرد که دومین خودرویی است که با برند چری در بازار ایران عرضه می‌گردد. در ادامه به بررسی اجمالی این نورسیدهٔ چینی می‌پردازیم.

Chery-Arrizo-5-2016-01

معرفی

آریزو ۵ یکی از سدان‌های جدید چری بشمار می‌رود که بین مدل‌های آریزو ۳ و آریزو ۷ قرارگرفته و در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۵ رونمایی شد. تولید این سدان کامپکت در سال ۲۰۱۶ آغازشده و شیلی اولین کشوری بود که آریزو ۵ به‌عنوان بازار صادراتی در آن عرضه گردید. غیر از ایران و شیلی، کشورهای روسیه، مصر و برزیل نیز از دیگر بازارهای صادراتی این خودرو هستند.

Chery-Arrizo-5-2016

طراحی خارجی

چینی‌ها همواره به کپی کاری و تقلید در طراحی خودروهایشان مشهورند که آریزو ۵ هم از این قاعده مستثنی نیست. بااین‌حال در قسمت جلو شاهد تقلید چندانی نیستیم و آریزو ۵ چهره‌ای تقریباً خاص خودش را دارد؛ اما با نگاه به قسمت عقب خودرو با طراحی آشنایی روبرو می‌شویم چراکه طراحی این قسمت و بخصوص چراغ‌ها با نگاهی کامل به محصولات هیوندای به‌ویژه مدل الانترا انجام‌گرفته است. البته طراحی چراغ‌های عقب آریزو ۵ تا حد زیادی به نسخهٔ هاچبک الانترا شباهت دارد. در کل طراحی آریزو ۵ بااینکه در قسمت عقب کپی فاحشی از هیوندای الانترا هاچبک است اما مدرن و زیبا بوده و شیوهٔ طراحی جدید چری را نشان می‌دهد. آریزو ۵ با طول، عرض و ارتفاع ۴.۵۳، ۱.۸۱ و ۱.۴۸ متر ازلحاظ ابعاد در حد و اندازهٔ هیوندای الانترا است.

مقاله دیگر :   سه ادکلن معروف مردانه اما ارزان قیمت

Chery-Arrizo-5-2016-3

شباهت چراغ‌های عقب چری آریزو 5 به هیوندای الانترا هاچبک

شباهت چراغ‌های عقب چری آریزو ۵ به هیوندای الانترا هاچبک

طراحی داخلی

در قسمت داخلی آریزو ۵ بازهم با طراحی الهام گرفته از محصولات هیوندای مواجه می‌شویم. بااین‌حال در این قسمت هم با طراحی زیبا و اسپرتی طرف هستیم که هرچند ازلحاظ کیفیت هنوز به‌پای کره‌ای‌ها نمی‌رسد اما داشبورد و ادوات داخلی کیفیت بالاتری نسبت به ساخته‌های گذشتهٔ چری دارند. علاوه بر این، جزئیاتی چون دوخت قرمزرنگ برجستۀ روکش فرمان، صندلی‌ها و کنسول وسط موجب شده داخل خودرو اسپرت و پویا به نظر برسد.

chery_arrizo_5_4

قوای محرکه

چری برای این خودرو دو پیشرانه ارائه کرده است. یک نمونهٔ ۱.۲ لیتری توربو با ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۲ نیوتن متر گشتاور و یک واحد ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۱ نیوتن متر گشتاور که نمونهٔ دوم برای عرضه در ایران انتخاب‌شده است. بااین‌حال به نظر می‌رسد ۱۱۶ اسب بخار قدرت برای جثهٔ ۱۳۵۵ کیلوگرمی آریزو ۵ کم باشد. برای انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو دو گیربکس ۵ سرعتهٔ دستی و CVT ارائه‌شده که هر دو نوع در ایران قابل خریداری هستند. شتاب صفرتا صد آریزو ۵ با موتور ۱.۵ لیتری ۱۱ ثانیه اعلام‌شده است که باید با شک و تردید به آن نگریست زیرا پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قدرتی تقریباً مشابه و ۳۰۰ کیلوگرم وزن کمتر، شتاب ۱۱.۶ ثانیه دارد.

Chery-Arrizo-5-2016-03

تیپ‌ها و تجهیزات

مدیران‌خودرو آریزو ۵ را در سه تیپ ساده، Luxury و Excellent عرضه کرده است که تیپ ساده با گیربکس دستی و دو تیپ دیگر با گیربکس اتوماتیک CVT ارائه می‌شوند. تیپ پایهٔ آریزو ۵ دارای تجهیزاتی چون ایربگ برای سرنشینان جلو، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ، شیشه‌های برقی چهاردر، آینه‌های جانبی برقی، کروز کنترل، رادار و سنسور عقب و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان است درحالی‌که در بالاترین تیپ، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کولر برقی، سانروف و صفحه‌نمایش لمسی ۷ اینچی به خودرو اضافه می‌گردند. بااین‌حال کمبود برخی تجهیزات چون تهویه برای سرنشینان عقب، GPS، تهویه دیجیتال و… کاملاً احساس می‌شود.

 

قیمت و رقبا

قیمت تیپ پایه، لاکچری و اکسلنت آریزو ۵ به ترتیب ۵۹,۷۰۰,۰۰۰، ۶۶,۷۰۰,۰۰۰ و ۷۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان از سوی مدیران‌خودرو اعلام‌شده که آن‌را در بازهٔ قیمتی ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان قرار می‌دهد. در این رنج قیمتی از خودروهای داخلی خبری نیست اما هم‌وطنان آریزو ۵ حضور قدرتمندی در آن دارند. سایپا آریو یا همان زوتی Z300، چانگان ایدو و جک J5 اتوماتیک را می‌توان از رقبای آریزو ۵ در بازار این روزهای خودروی ایران برشمرد. البته باکمی اغماض می‌توان کیا سراتو ۱۶۰۰ مونتاژ سایپا را نیز تا حدودی به‌عنوان یکی از رقیبان آریزو ۵ به‌حساب آورد.

 

نمایندگی مدیران خودرو