برگزیده

کاربرد های لوله کاروگیت بتنی چیست ؟

 

در این میان بهتر است که برای کاهش هزینه های خود در پروژه های بزرگ از این نوع لوله لوله کاروگیت بتنی ها استفاده بکنید. پس از انجام تحقیقات فراوان برای بهتر کردن شکل و ظاهر لولهها در طول سالهای مختلف موجب شد لولهها به شکلهای امروزی تولید و ساخته شوند و پیش بینی می شود در آینده بیشتر با دانش روز هماهنگ شوند و حتی امکان نصب لیزر بر روی آن ها هم فراهم شود. بسته بندی لوله ها، به شیوه های مختلفی انجام می شود. سهولت در اجرا: مراحل نصب و اجرای لوله فاضلابی دوجداره به سادگی انجام می پذیرو همچنین دسترسی به این محصول برای خرید بسیار راحت است. از جمله مواردی که در خرید و فروش لوله بسیار کاربرد دارد جدول وزن لوله کاروگیت می باشد. چرا که ماندگاری و طول عمر بسیار، منعطف بودن، سبکی وزن و ایستایی و مقاومت قابل توجه در برابر ضربات و اسیدهای خورنده (سیالات شیمیایی)، همه و همه از جمله ویژگیهای شدیداَ مثبت لولههای کاروگیت محسوب میشود. لوله دوجداره کاروگیت پلی اتیلن (Corrugated pipe) از جمله لوله های پر کاربردی محسوب میشود که به دلیل ویژگی های مثبت و ساختاری اش امروزه بسیار محبوب شده است.

 

لولههای پلی اتیلن دارای مزایای بسیاری میباشند, کیفیت بالا، قابل اطمینان بودن لوله و اتصالات پلی اتیلن، سهولت بارگیری و حمل و نقل لوله و اتصالات پلی اتیلن به دلیل وزن نسبتا پایین آنان، نصب سریع و آسان، انواع پلی اتیلن را به بهترین انتخاب در پروژههای گوناگون تبدیل کرده است همچنین لوله پلی اتیلن دارای شعاع خمش مناسب میباشد و در دمای بسیار پایین دارای مقاومت بسیار خوبی در مقابل ضربه و فشار دارد. کاهش هزینه های پروژه ها: سبکی، قیمت خوب، عدم نشتی و ماندگاری بالا، همگی عواملی هستند که برای پروژه هایی با مقیاس بالا، میتواند شدیداَ موثر باشد. قیمت لوله پلی اتیلن کاروگیتی سایز 3000 میلیمتر با وزن هر متر 505 کیلو در مقاومت مکانیکی 31.5 کیلو نیوتن بر متر مربع را می توانید (برای اطلاع دقیق از قیمت روز لوله کاروگیت 3000 به محاسبه قیمت و وزن لوله پلی اتیلن و لیست قیمت لوله کاروگیت از منو سایت روتنگران پارسه مراجعه کنید . جهت کسب اطلاعات بیشتر مرتبط با لوله کاروگیت به وب سایت پایپ گستر مراجعه نمایید. مواد پلی اتیلنی که جهت تولید لولههای پلی اتیلن مورد استفاده قرار میگیرد با نوع مواد پلی اتیلنی که برای تولید سایر محصولات پلی اتیلنی مورد استفاده قرار میگیرد متفاوت میباشد. ​

از لولههای پلی اتیلنی دوجداره در راستای جمع آوری و انتقال آبهای سطحی و فاضلاب استفاده میشود. مدلهای کاروگیت سایز 800 در ساخت انواع مخزن سپتیک و آدم رو (منهول) پلی اتیلن نیز کاربرد دارد. از لوله کاروگیت ۱۸۰۰ میلیمتر در شبکههای انتقال فاضلاب شهری، فاضلابهای بزرگ صنعتی، ساخت منهول پلی اتیلن، سپتیک تانک پلی اتیلن، چربی گیر پلی اتیلن، غلاف برای دور لولههای گاز، ایستگاه پمپاژ، انتقال آب یا هر سیالی به صورت ثقلی، زیر جادهها برای عبور آب و رودخانهها و قالب جهت تزریق بتن دور لولهها استفاده میشود . لوله های کاروگیت، در کارگاه ها و کارخانه های بزرگ تولید می شوند. قیمت این دو مدل لوله کاروگیت با یکدیگر نیز فرق دارند و برحسب فشار بار آن ها مشخص می گردد به عنوان مثال فشار نوع سبک لوله کاروگیت 6 بار و نوع سنگین آن با فشار 10 بار است. قطر داخلی لوله همانطور که از نامش پیداست فاصله ی میانی دو لبه ی لوله بوده و توسط کارخانه روی آن درج می شود. در لولهگذاریهای موازی حداقل فاصله بسته به نصف قطر اسمی لولهی بزرگتر و در صورت امکان بیشتر از ۰٫۲m بدون اقدامات محافظتی خاص باید رعایت شود.

 

لوله های کاروگیت به جهت نوع متریال و میزان نیاز مواد پلی اتیلن در هر سایز و وزن هر متر لوله دارای قیمتی متفاوت از یکدیگر میباشند به اینصورت که میزان وزن هر متر لوله را در هر بازه زمانی بسته به قیمت مواد پلی اتیلن در آنروز میتوان محاسبه نمود که این قیمت مواد بعلاوه ی ارزش افزوده و میزان ضایعات لوله بعلاوه مقدار سود کارخانه در هر کیلو قیمت تمام شده ی این لوله را در هر وزن و سایزی مشخص مینماید. لوله های پلی اتیلن کاروگیت که در اصطلاح به آن لوله های دو جداره گفته می شود که دارای دو قسمت است که یک جداره بیرونی باشکل ظاهری موحدار و یا به عبارتی حلقه حلقه و یک لایه درونی لوله که دارای سطحی صاف می باشد . این لولهها در جنس های مختلفی همچون فولاد، پلی اتیلن و پلی پروپیلن قابل تولید و ساخت می باشند که البته نوع فایبرگلاسی آن از مزایای گسترده تری برخوردار است. برای تقابل اساسی این مشکلات، سیستم های محافظت آب های اعصاب ناشی از طوفان تا هنگامی که خاک اطراف آن می تواند نفوذ پذیری داشته باشد، اذن شارژ شدن و ذخیره می دهد.

مقاله دیگر :   بهترین سایت های دانلود موزیک

 

نتایج شبیه سازی نشان داد که تغییر شکل لوله کاروگیت نسبت به دفن شدن حساس است همچنین عمق و نوع پر کردن مجدد نیز موثر اند. سوراخهای ریزی که در لوله زهکش قرار دارند، قطرات آب را جذب میکنند و مانع از سست شدن خاک کشاورزی و زمین ورزشی میشوند. همچنین تا عمق 6 متر از تاج لوله، قابل دفن زیر خاک است. به هر حال نگه داشتن لوله ها زیر نور آفتاب در زمان طولانی تر باعث افت کیفیت لوله می شود. در واقع می توان گفت بیشترین خریداران لوله کاروگیت شرکت ها و مکان هایی هستند که در صنعت آبرسانی و در صنایع عمران و قرارگاه های سازندگی در حال فعالیت اند. لوله کاروگیت برای رسیدن به مطلوبیت لازم، 12 مرحله را پشت سر میگذارد. این ویژگی بخصوص برای محیط های تر که دائماَ با رطوبت بالا و آب سر و کله میزنند، بسیار مفید خواهد بود. شاید جذابترین بخش این محتوا، پرداختن به دنیای بسیار گستردهی مزایای لوله فاضلابی دوجداره باشد. کارفرمایان در سراسر جهان همواره نگاه ویژهای به انواع لوله کاروگیت داشته اند.

 

دستگاه­ های ساخت آلمان: دستگاه هایی که برای ساخت لوله ­های کورتیوپ کاروگیت استفاده می­ شود همگی ساخت کشور آلمان هستند و در تمامی آن ها محصولات درجه ۱ تولید می­ شود و به علت اینکه استاندارد این کشور در ساخت و تولید اعمال شده، امکان ساخت مواد اولیه بی کیفیت وجود ندارد و از طرفی نیز دائما از طریق ارتباط اینترنتی گزارش تولید ارسال می­ گردد. بزارید نحوه محاسبه قیمت تولید لوله کاروگیت با در نظر گرفتن مواد اولیه خالص را با یک مثال ساده برایتان توضیح دهم؛ به عنوان مثال یک لوله کاروگیت 300 میلی متری با در نظر گرفتن وزن تقریبی 3.5 کیلوگرم و به عنوان مثال قیمت هر کیلو مواد اولیه خالصی که در آن به کار رفته 45000 تومان در نظر بگیریم قیمت این سایز لوله 157500 تومان در هر متر نیز می شود. تا قبل از سال 1393 این مواد اولیه از کمپانی بروج امارات متحده عربی و یا کارخانه سابیک عربستان وارد میشد ولی از سال 1394 کارخانه پتروشیمی شازند اراک نسبت به راه اندازی خط تولید مواد اولیه پلی اتیلن خودرنگ اقدام نمود و ایران از واردات این مواد بی نیاز گردید. سطح بیرونی کاروگیت یا همان لوله پلی اتینی دوجداره سیاه رنگ می باشد.

 

در حقیقت این لایه های درونی آبی و یا اکثراَ زرد رنگ، به کارشناسان کمک می کند تا در زمان ویدئومتری و همچنین تست اوالیتی (تست نشت آب)، به نتایج مطلوب خود راحتتر دست پیدا نمایند. همچنین رنگ سطح داخلی و لبهی آن زرد یا آبی رنگ است. لوله کاروگیت پلی اتیلن به دلیل فرم لایه خارجی و افزایش سطح نسبت به نیروی وارده از طریق استاتیک خاک یا بار ترافیکی احتمالی تحمل بسیار بالایی در برابر فشار خارجی دارد(تا 64 کیلو نیوتن بر متر مربع معادل ) و لایه داخلی وظیفه انتقال سیال را با فشار ثقلی دارد، معمولا در طراحی لوله های کاروگیت شعاع هیدورلیکی کمتر تر نیم به عبارتی دیگرسطح خیس شونده تا نصف قطر لوله است. در پنجاه سال گذشته این صنعت با پیشرفت هائی که در زمینه تولید انواع لوله پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلن نموده است خود را به عنوان جایگزین مناسبی برای لوله فلزی ،PVC ، GRP و چدنی مطرح نموده است و توانسته است در اکثر موارد به عنوان جایگزین این قبیل لوله ها خود را مطرح نماید ,مدیران پروژه های اجرائی در اکثر مواقع راضی شده اند که این جایگزینی را بپذیرند .استحکام و دوام و روش نصب آسان لوله پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلن در این تصمیم گیری بسیار موثر بوده است.