مطالب عمومی سری اول

۲۰ مقصد گردشگری مهم پایتخت نشین ها در ایام نوروز

فروردین ۹۶ از راه رسید و دهه نود هجری شمسی از نیمه گذشت. اگه شمام در حال به کار گیری طبیعت قشنگتر و هوای پاک و آبی این روزای کلانشهر خلوت و غیر دود آلود پایتخت هستین، بد نیس که از پاتوقای نوروزی تهرانیا در ایام نوروز باخبر شید.

نوروز تهران، یکی از بهترین فرصتا واسه گشت و گذار در دور و بر و اکناف و حتی مقصدهای گردشگری داخلی شهره که شاید در دیگه ایام سال، از دید راحتی تردد و دسترسی به مناطق جور واجور، تا این اندازه آسون نباشه.

گزارش امروز سرویس گردشگری ما، واسه شما که بازم به تهران وفادار موندین و اقامت در شهر خلوت رو به گذر در راه های بارانی و برفی این روزا در سراسر کشور ترجیح دادین، ۲۰ پاتوق نوروزی تهرانیا رو معرفی می کنه.

با ما تو تهران گردی امروز همراه باشین.

برج میلاد تهران؛ انتخابی ایده آل

برج میلاد تهران، چند سالیه که  به یکی از پاتوقای مهم تهرانیا در ایام تعطیلات نوروز تبدیل میشه. جایی که حدود یه دهه از راه اندازی رسمی اون میگذره و حالا، فرصتای گردشگری و خرید و تفریحی بسیاری رو در اختیار شهروندان تهرانی و مسافرایی که از دیگر شهرا به سمت بلند ترین برج ایران سفر کردن قرار میده.

برج میلاد تهران همونطور که در گزارشات قبلی ما در سال ۹۵ معرفی شد، یکی از ظرفیتای گردشگری مدرن کشور بوده که امکانات زیادی رو در اختیار گردشگری شهر پایتخت قرار میده. در برج میلاد تهران در ایام نوروز به خصوص در هفته اول، هر روز عصر، مراسم موسیقی سنتی به صورت زنده اجرا می شه.

حتی اگه قصد مراجعه به نوک برج میلاد رو نداشته باشین، در محوطه ورودی برج میلاد، هر شب تماشاگر برگزاری موسیقی زنده اقوام و جشنواره صنایع دستی شهرستانا هستین. علاوه بر این، روزای بلند فروردین، که هم هوا خنکه و هم فرصت گردشگری براتون مهیاست، از فرصت قدم زدن در محوطه خارجی برج میلاد استفاده کنین.

دلفیناریوم برج میلاد و رستوران برج میلاد، دو جاییه که در چند سال گذشته در ایام نوروز، با استقبال گسترده گردشگران تهرانی مواجه شده و بخاطر این، اگه علاقمند به به کار گیری این دو مجموعه فرهنگی غذایی برج هستین، در اسرع وقت نسبت به رزرو مکان دست به کار شین.

با در نظر گرفتن اینکه در ایام نوروز، با حمله گردشگران داخلی و بین المللی تهران واسه بازدید از قسمتای جور واجور برج مواجه هستیم، حتی امکان بازدید از قسمتای بالایی برج رو به دیگر ایام فروردین منتقل کنین و از فرصت گردش در دیگه قسمتا استفاده کنین.

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به درگاه برج میلاد مراجعه کنین.

دریاچه خلیج فارس؛ گردشگری هیجانی

انتهای اتوبان همت و نزدیک چیتگر، جایی که بزرگ ترین دریاچه مصنوعی خاورمیانه به همت شهرداری تهران راه اندازی شد، حالا یکی از پاتوقای مهم تهرانیا در ایام نوروزه. این منطقه بزرگ، همونطور که قبلا در سلسله گزارشاتی معرفی کردیم، خدمات فرهنگی و هنری و تفریحی بسیاری رو در اختیار علاقمندان تهرانگرد قرار میده.

اگه واسه گذران ۱۳ به در به دنبال انتخاب جایی باحال و جذاب هستین، دریاچه خلیج فارس و بوستونای دور و برش که جای پارک خوبی واسه خودرو داره رو در نظر داشته باشین. مناظر باحال و خدمات رفاهی جور واجور این مجموعه، حتما یکی از روزای خاطره انگیز شما در نوروز ۹۶ رو به یادگار می ذاره.

حالا در دریاچه خلیج فارس، امکان قایق سواری در دسترسه و اگه علاقمند به ورزشای هیجانی هستین، از امکانات ایمن و تقریبا ارزون دور و بر دریاچه هم استفاده کنین.

از مسلم تا البرز: شکم گردی تو تهران

یکی دیگه از پاتوقای حرفه ای گرده های تهرانی در ایام نوروز، غذا خوردن در رستورانای معروف پایتخته که شاید در طول ایام سال، فرصت کافی واسه همراهی با خونواده و دوستان جهت تردد آسون در شهر و مراجعه به مقصدهای غذاخوری معروف شهر آماده نباشه.

اگه در ایام نوروز می خواید تا در یکی از رستورانا تهران غذا میل بکنین و از دنیای فست فودها خسته شدید، چند پیشنهاد داریم.

رستوران مسلم، یکی از قدیمی ترین و معروف ترین رستورانا تهرانه. همونطور که گفتیم، حرفه ایای شکم گرد تهران، این رستوران رو خوب می شناسن. دلیل هم، در محل یا روش پذیرایی نیس.
کیفیت غذا در رستوران مسلم، رستورانی که در بازار تهران واقع شده و چلوکباب خورای حرفه ای تهران در اون رفت و اومد می کنن، بسیار مطلوبه و بخاطر این، واسه اهالی بازار و بازار گرده ها، مقصد غذاخوری فوق العاده هستش.

شاید اگه در یکی از این روزا به بازار تهران برید، صف طولانی روبروی رستوران مسلم رو مشاهده می کنین که جمعیت منتظر رفتن به طبقه دوم ساختمانی به نسبت کوچکه تا از غذای مسلم استفاده کنه.
این رستوران، غذاهای سنتی جور واجور داره و یکی از معروف ترین غذاهای اون، گردن و ته چین مسلمه.

پس، اگه گذرتون به بازار تهران افتاد و خواستین از اونجا به خرید و گشت و گذار در محله های قدیمی شهر بپردازید، این پیشنهاد خوب شکم گردی تهرانیا رو در نظر داشته باشین.

علاوه بر مسلم، دو رستوران دیگه هم هست که از قدیم، پاتوقای نوروزی خیلی از شهروندان شکم گرد بوده.
یکی چلوکباب البرز تهران که از جمله قدیمی ترین مقصدهای چلوکباب خوری در پایتخت  (سهروردی شمالی) بوده و با کبابای ۷۰ سانتیمتریش، در داخل و بیرون مرز کشور شهره خاص و بیشتر.

دیگری، مجموعه رستورانای نایب که با غذاهای جور واجور و محیطی جذاب در جنوب و شمال شهر، اوقات خوشی رو واسه شکم گرده ها به خصوص در ایام خلوت نوروز تهران جفت و جور می کنه.

البته اگه دنبال فرصتای غذاخوری نوروزی سلف سرویسی هستین که هانی پارسه مطهری و شهید بهشتی و البته اردک آبی در برج تندیس تجریش رو هم نباید از یاد ببرین.

البته اگه هانی شهید بهشتی رفتید، بد نیس که یکی از فیلمای اکران نوروز ۹۶ در سینما برزرگ آزادی تهران رو هم ببینین که دقیقا روبروی رستوران هانی قرار داره.

پاتوق موزه گرده های تهرانی: از گلستان تا نیاوران

کاخ نیاوران، یکی از مقصدهای اصلی گردشگری شمال تهرانه. کاخ نیاوران، جاییست که هم میشه اقامتگاه پهلوی اول و دوم رو تماشاگر بود و هم در موزه نیاوران، تابلوهای نقاشی نفیس معاصر ایران و جهان رو به نظاره نشست.

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که در داخل کاخ نیاوران، بعضی وقتا به کار گیری ماشینای قدیمی واسه تردد در داخل مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در ایام نوروز شدنیه. واسه بازدید از کاخ نیاوران که در نوروز، طبیعت جذابی هم داره، اول صبح به این مقصد حرکت کنین چون که از ساعت ۱۱ با حمله گردشگران داخلی و بین المللی مواجه میشین.

هرچند کاخ سعد آباد تهران، پاتوق اولویت داری واسه تهرانیا در ایام نوروز نیس، اما بازدید از این مجموعه فرهنگی تاریخی شمال شهر هم می تونه شما رو با بخشی از تاریخ معاصر تهران آشنا کنه.
اگه به کاخ سعد آباد رفتید، موزه زمان و ساختمون زیبای ان رو هم در نظر داشته باشین.

هم اینکه، اگه می خواین تنها اثر ثبت شده جهانی ایران در میراث یونسکو رو تماشا کنین، باید به کاخ گلستان برید که نگین کاخای ایرانه. کاخ گلستان در ایام زعامت ناصر الدین شاه قاجار تکمیل شد و حالا، یکی از مقصدهای گردشگری معروف تهران و ایرانه. حتما در این روزا، کاخ گلستان با حمله گردشگران داخلی و خارجی مواجه شده.

اگه خواستین از این فرصت تاریخی گردشگری استفاده کنین، پیشنهاد می کنیم در اول صبح حدود ساعت ۹ به این مقصد گردشگری مراجعه کنین تا بتونین از قسمتای جور واجور کاخ به خصوص کاخ آینه و موزه عکس زیر زمین بهره مند شید.

کاخ گلستان در نوروز، بعضی وقتا برنامه هایی هم در اختیار گردشگران قرار میده که می تونین ازش استفاده کنین. البته به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که واسه رفتن به کاخ گلستان، به کار گیری متروی ایستگاه میدون امام خمینی و حرکت به سمت کاخ با ماشینای جالبی که شهرداری تهران روی سنگفرشای پونزده خرداد ارائه کرده، انتخاب بهتری از سفر با خودرو شخصی میشه.

اگه به سمت کاخ گلستان رفتید، از موزه ابگینه که خونه قوام السلطنه هم بود، دیدن کنین. این موزه یکی از بهترین موزه های جهان واسه مشاهده آثار سفال و شیشه بوده و فضای خونه هم بسیار جذاب واسه سلفیای به یاد موندنی نوروزی میشه.

در راه کاخ گلستان، بازدید از موزه ملی ملک که بزرگ ترین مجموعه وقفی ایرانه و بیشتر از ۱۵ هزار نسخه خطی و ۳ هزار سکه تاریخی در اون نگهداری می شه رو یادتون نره. این موزه در خیابون ملل متحد، روبروی ساختمون تاریخی وزارت امور خارجه قرار داره.
این محوطه در میدون مشق قرار گرفته که ۲۳۰ سال پیش، پایتختی تهران در اونجا به وسیله آغا محمد خان قاجار ثبت شد.

بازدید از موزه ایران باستان که یکی از بهترین موزه های مادر جهان هستش رو هم در این راه رویایی پیشنهاد می کنیم.
موزه ایران باستان حتما یکی از پاتوقای فرهنگی تاریخی تهرانیا در ایام نوروز میشه که واسه بازدید از اون، حتما ساعت ابتدایی روز رو در نظر داشته باشین.

اگه از این مجموعه های فرهنگی و هنری و تاریخی مرکز تهران بازدید کردین، شکم گردی در مسلم بازار، تکمیل کننده این پاتوق گردی هیجانی میشه.

از “نهج البلاغه” تا “جوانمردان”

شاید واسه شما این اسامی تو تهران عجیب باشه. اما علاقمندان به طبیعت زیبای نوروزی و خلوت تهران، بخشی از گردشگری شهری و برگشت به دل طبیعت رو در بوستون نهج البلاغه و بوستون جوانمردان ایران می گذرونن. جایی که یکی از بهترین مقصدهای طبیعت گردی شهری بوده و فضایی جذاب و دلچسب رو در اختیار گردشگران شهری قرار میده.

بوستون نهج البلاغه، جایی که شما رو از نزدیک یادگار امام به اون طرف بزرگراه حکیم از داخل تونل ۵۰۰ متری هدایت می کنه، یکی از مقصدهای گردشگری جذاب شهرک غرب حساب می شه.
جای پارک خودرو گسترده و ظرفیتای گردشگری و تفریحی خوبی در این بوستون در انتظار شماس. اگه علاقمند به دوچرخه سواری باشین، این بوستون انتخاب عالی میشه. چون که پیست دوچرخه سواری خوبی داره.

در این بوستون، کودکان و نوجوانان می تونن تنیس روی میز بازی کنن، از ورزشای بادی و هیجانی محوطه بوستون بهره مند شن و حتی در بخش بالایی بوستون، با چگونگی کار ماشین آلات بزرگ راهسازی به طور واقعی آشنا شن.

در بوستون جوانمردان ایران که یکی دیگه از پاتوقای طبیعت گردای تهرانی هستش، میشه فرصت دوچرخه سواری و پیاده روی در محیطی دلباز و بزرگ با کلی فروشگاه های جور واجور رو در اختیار داشت.

این بوستون، از جمله بوستونای تهرانه که برق اون از راه انرژیای تجدید پذیر خورشیدی تامین می شه.

مقاله دیگر :   با ۱۰ گونه از ترسناک ترین و خطرناک ترین مارها در سراسر جهان آشنا شوید [قسمت اول]

در این پارک پیست دوچرخه سواری و کانکس های اجاره دوچرخه برای مراجعین ایجاد شده.
در کل چهار کانکس اجاره دوچرخه در این پارک هست.
دو کانکس مربوط به شهرداریست که در این کانکسا دوچرخه رایگان با به امانت گذاشتن کارت شناسایی به مراجعین تحویل داده می شه.

دو کانکس دیگه حالت خصوصی دارن و با پرداخت مبلغ کمی دوچرخه در اختیار مراجعین قرار میگیره. کانکسای دوچرخه شهرداری در سمت شرقی پارک (در شمال و جنوب) و کانکسای دوچرخه خصوصی در سمت غربی پارک (جنوب و مرکز) واقع شدن.

این بوستون حد فاصل بزرگراه شهید همت و شهید حکیم قرار داره و از شمال به بزرگراه همت و از جنوب به بزگراه حکیم می رسه.

مکان کافی واسه پارک خودرو در دور و بر بوستون بزرگ جوانمردان ایران دلیل شده تا این محل، مقصد مهم سیزده بدر گردی پایتخت نشینا باشه.

دربند گردی و شکم گردی

یکی از پاتوقای همیشگی تهرانیا به خصوص در ایام تعطیلات نوروز، دربند، جایی بالای میدون تجریشه. جایی که هوای سرد و خوب و فرصتای گردشگری طبیعی و شکم گردی خوبی در این روزا داره که طول روز بلند و پایتخت خلوت و فرصت واسه گردش جهت اهالی خونواده هست.

دَربَند، یکی از محله‌های تهران، پایتخت ایران و از دهکده‌های قدیمی شمیران و در شمال باغ سعدآباده. محله دربند از مناطق خنک و گردشگری تهرانه.

براساس نظرسنجی‌های انجام شده دربند اولین گزینهٔ شهروندان تهرانی واسه پذیرایی از مهمون خارجی و شهرستانیه و پس از اون فشم، لواسان، درکه و فرحزاد قرار دارن.

در گذشته‌ای نه خیلی دور در این محله به زبون تاتی سخن گفته‌می‌شد. البته هنوز در روستاهای دربند مانند پس قلعه زبون تاتی رایجه.

دربند در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و شروع یکی از راه‌های اصلی صعود کوهنوردان به البرز مرکزیه. کوره‌راهی از دربند شروع می‌شه و به آبشار دوقلو و پناهگاه شیرپلا ختم می‌شه.

محله‌های قدیمی دربند عبارت‌ان از: مرغ‌محله (مغ‌محله)، کنارمحله، کلاغ‌پر و سربند. رودی به نام رودخانه دربند از بین دهکده دربند می‌گذره. در سال ۱۹۸۷ سیلی در این رودخانه ایجاد شد که بازار تجریش رو نابود کرد.

دره‌های اصلی رودخانهٔ دربند عبارت‌ان از: دره اوسون، دره آبشار، دره امامزاده ابراهیم، دره کاک، آب شیردره و دره زون. خیابون دربند از ارتفاع ۱۶۰۰ متری در میدون قدس شروع و در ارتفاع ۱۸۰۰ متری میدون سربند (تندیس کوهنورد) به پایان می‌رسد.

رستورانای دربند، مخاطبان بسیاری به خصوص در ظهرهای نوروز داره.
یکی از اون، رستوران بهشت دربنده که شبای رویایی داره.
رستوران کوهپایه دربند هم از جمله انتخابای دربند گردهاه. رستوران باغ بهشت، از جمله دیگه مقصدای شکم گردی در دربنده.

دربند واسه کسایی که سحر خیز هستن و از فرصت طول زیاد روز واسه طبیعت گردی در شمال تهران میخوان استفاده کنن، فرصت خوبی میشه.

فشم گردی هیجانی

فشم، گر چه اخر هفته های تهرانیای خوش نشین رو به خود اختصاص میده، اما واسه کسایی که اقامت تو تهران رو به ایرانگردی در ایام شلوغ نوروز ترجیح دادن‌، انتخاب خوبی میشه.

جایی در شهرستان شمیرانات با طبیعتی قشنگتر که پاتوق شکم گرده های تهرانی بوده و از اردیبهشت تا آخر شهریور، پاتوق مهم آخر هفته ای تهرانیا می شه.

شهرستان شمیران که مشتمل از چهار بخش: تجریش، لواسان، فشم و شمشکه الان منطقه یه شهر تهران رو تشکیل میدن.
اوشان-فشم-میگون (قصران) باغ شهری در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی شهر تهران با مرکزیت فشم و در راه جاده لشگرک قرار گرفته.

اوشان، فشم و میگون دارای باغ‌های میوه بسیار هستن و هوای اون در بهار و تابستون معتدله. عموماً شهر کوهپایه‌ای و سردسیریه؛ پس در دور و بر اون سه پیست اسکی قرار داره.
روستاهای ایگل، باغگل آهار و شکرآب در راه بعد از اوشان و هم اینکه روستاهای امامه در راه دو راهی امامه (نرسیده به فشم) و در راه سمت راست میدون فشم، روستای روته قرار داره.

رستوران ورجین، رستوران باغ بالا و رستوران سایه از جمله مقصدهای شکم گردی معروف فشم گرده ها هستش.

اگه به فشم رفتید، گردش در روستای شکر آب که قدمتی بیشتر از ۸۰۰ سال داره رو یادتون نره. روستای آهار که یکی دیگه از روستاهای جذاب فشم هستش، واسه گردشگری ظهرگاهی مطلوبه.

آبشاگردی در شکراب، آبشار ایگل و آبشار یخمی آبنیک رو هم یادتون نره.

اگه به فشم رفتید و قصد اقامت داشتین، هتل جهانگردی میگون که در منطقه شمیرانات و فشم قرار داره و امکانات متنوعی داره هم در نظر داشته باشین.

بام تهران از توچال تا شهرک غرب

یکی دیگه از پاتوقای خاص تهرانیا به خصوص در ایام نوروز، بام تهرانه که در محوطه تله کابین توچال قرار داره.
در بام تهران، امکان پیاده روی، تله کابین سواری و سورتمه سواری براتون مهیاست و شکلای جور واجور و اقسام رستوران و کافی شاپ، خدمات رفاهی رو در اختیار نوروزگردهای تهرانی قرار میدن.

اگه به بام تهران رفتید و حوصله پیاده روی تا بخش بالایی بام که مشرف به تهرانه رو نداشتید، از خودروهای برقی استفاده کنین که بلیط اون ۱ هزار تومن به ازای هر نفره. بام تهران بخاطر طبیعت خوب و فرصتای پیاده گردی و طبیعت گردی اون، پاتوق خیلی از تهرانیا به خصوص جوانان در تعطیلات این روزهاست.

علاوه بر این بام، بام دیگری هم تو تهران داریم.

شهرک بام تهران در شمالی‌ترین قسمت محدوده خوشبختی‌آباد و همجوار با مناطق کوی فراز و بالاتر از میدون بهرود واقع شده.
پس نام این شهرک در شهرداری تهران به ثبت رسیده.

در دور و بر برجای این شهرک به دلیل قرار گرفتن در دامنهٔ کوه و ارتفاعات شمالی تهران و با در نظر گرفتن آب و هوای خوب، مناطق تفریحی و توریستی زیادی به وجود امده که شامل٬ بوستون پرواز و پارک ژوراسیک و هم اینکه هتل اسپیناسه . هم اینکه مراکز خرید مدرنی در این منطقه داره ساخته میشه.

اگه سمت غرب تهران هستین، این منطقه رو در نظر داشته باشین.

باغ موزه هنر ایرونی

نام خاص مانند باغ ونک که یکی از مقصدهای گردشگری خاص تهران به خصوص در ایام طبیعت گردی نوروز ۹۶ هستش.

باغ موزه هنر ایرونی با متراژی کمتر از یه هکتار در منطقه الهیه تهران واقع شده و از دید معماری مربوط به دوره پهلوی اوله.

این بنا با تعمیراتی که از سال ۱۳۸۴ در اون شروع شده در تاریخ ۱۳۸۶ با تغییر کاربری تبدیل به باغ موزه هنر ایرونی شد.
باغ‌ موزه، به محلی گفته می ‌شه که در کنار نگهداری و نمایش آثار هنری، فضایی رو جفت و جور کنه که موجب آرامش و باز شدن خاطر بازدیدکنندگان شه.
در این باغ تلاش شده با در نظر گرفتن گذشته تاریخی ایران از دوره باستان تا‌کنون آثار به‌جای مونده به‌عنوان نماد در فضایی سبز که یادآور ایرونی کوچکه، جمع آوری شه.

‌در گذشته باغ در اختیار خونه سینما با فعالیت‌های جانبی اون بوده که با تعمیر پایانی در سال ۸۴ تغییر‌کاربری داده و تبدیل به موزه فعلی شده.
قسمتای فعلی باغ یعنی: نگارخانه، پخش فیلم، کارگاه های هنری، فروشگاه اجناس فرهنگی و ارائه آثار حجمی مجسمه سازان ایران.

اگه یه روز از روزای تعطیلات نوروز رو به گشتی در باغ موزه هنر و باغ ونک اختصاص بدین، با طبیعتی قشنگتر مواجه میشین که انتخاب خوبی واسه سلفی بازه های اینستاگرامه.

پل طبیعت

چند سالیه که پل طبیعت که روی بزرگراه مدرس تهران احداث شده، در فهرست پاتوقای مهم گردشگری تهرانیا منظور می شه.
پلی که بزرگ ترین پل پیاده روی خاورمیانه بوده و محوطه جذاب و باحال با برنامه های خوشحال کننده و باحال موسیقی، گردشگران رو به انتظار میکشه.

اگه تو تهران هستین و می خواید از مکانی خاص، زیباییای نوروز ۹۶ تهران رو ناظر باشین، پل طبیعت و گردش در مجموعه های فرهنگی و هنری و غذایی اونو پیشنهاد می کنیم.
مخصوصا که شبا، با روشن شدن چراغای پل طبیعت، تماشاگر یکی از جذاب ترین مقصدهای گردشگری شبونه پایتخت نشینان هستیم.

شبای نوروز، محوطه بوستون آب و آتیش که در نزدیکی پل طبیعت قرار داره، معمولا به جشنواره ای از برنامه های خوشحال کننده و باحال و موسیقی زنده محلی تبدیل می شه که فضای جذابی واسه گذران ایام تعطیل  در نوروز ۹۶ هستش.

باغ فردوس: پاتوق هنریا

باغ فردوس، محله ای از شمیرانات که بیست سال س به عنوان پاتوق اهالی طبیعت گرد و فرهنگ دوست تهران منظور می شه.
باغ فردوس نه فقط یه قصر تاریخی قجری در شمال پایتخته، بلکه امروزه نگینی موندگار و دیرینه در پیشونی شهر هستش.
گچ برهای عالی دور قاجار و تو خالی بودن آویزهایی که از سقف پایین اومدهِ از جذاب ترین بخشای عمارته.

صبحونه خوری در مرکز خدماتی باغ فردوس، یه صبحونه خاطره انگیز رو واسه شما به ارمغان خواهد اورد.

باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران در شمال ‌شرق تهران در دل جنگل لویزان واقع شده.

باغ پرندگان تهران در ۲ فاز طراحی شده.
فاز اول که الان به استفاده رسیده به نام «دشتچر» نام گذاری شده و شامل پرنده‌هاییه که در قفس نگهداری می‌شن و یا توان پرواز ندارن. فاز دوم که مساحتی کمتر از فاز اول داره در محدوده شمالی داره ساخته میشه و «آبچر» اسمشه.

این فاز شامل پرندگانیه که توانایی پرواز دارن و شایدً مشابه چیزی که در باغ پرندگان اصفهان هست به وسیله تور از خروج پرندگان ازش جلوگیری می شه.
زمان ساختن این باغ ۳ سال به طول رسید.

اگه باغ پرندگان رفتید، باغ گیاه شناسی ایران که در جاده کرج قرار داره رو هم بازدید کنین که فضایی دل انگیز داره.

از چهارسو تا کوروش: پاتوق هنری و شکمی

اگه علاقمند به شکم گردی و هنرگردی در ایام نوروز تهران هستین، ۲ مقصد خاص جدید رو میشه به شما پیشنهاد کرد.
یکی چهارسو، جایی که یکی از بزرگ ترین پردیسای سینمایی ایران در اون قرار گرفته و از بهترین سالنای نمایش کشوره.

چهارسو، جایی در خیابون جمهوری و نزدیک تراژدی بزرگ ساختمانی سال ۹۵ (حادثه پلاسکو) قرار داره.
واسه رفتن به چهارسو، کافیه از مترو نواب استفاده کنین. در چهارسو، رستورانای بزرگ و هم اینکه چندین سالن نمایش در اختیار مخاطبان قرار داره.

اکران فیلمای نوروز ۹۶ رو میشه در چهارسو دید و از فود کورت اونم بهره برد.

یکی دیگه از مقصدهای هنر گردی و شکم گردی تهران، مجتمع کوروشه که مثل چهارسو، سالنای نمایش بزرگ و زیاد و مجهزی داره.
بخشی از جشنواره فیلم فجر و اکران خصوصی فیلمای جشنواره در این مجموعه انجام شد.

پیشنهادای تهران گردی

۱- بعضی از مقصدهای گردشگری تهران رو میشه قبل از عزیمت، به صورت اینترنتی نسبت به جفت و جور بلیط اون دست به کار شد تا نیاز به ایستادن در پشت باجهای جفت و جور بلیط نباشین.

۲- به دلیل مراجعه گردشگران غیر تهرانی و خارجی واسه بازدید از مقصدهای گردشگری مهم پایتخت، سفر خود رو به قبل از ساعت ۱۱ صبح بندازین.

۳- تهران و به خصوص دور و بر پایتخت، مقصدهای روستاگردی و غار گردی فوق العاده ای داره که از این فرصت خلوت بودن تهران واسه گذر در دنیای زیر زمینی و روی زمینی شهر استفاده کنین.

۴- گشت در بازار تجریش و بازار تهران و حتی بازار گل شهید محلاتی، شما رو با ظرفیتای گردشگری و تفریحی و خرید جالبی همراه می کنه.

۵- واسه باخبر شدن از فرصتای گردشگری تهران، درگاه شهرداری تهران و اداره کل گردشگری استان تهران رو در نظر داشته باشین.

آخرین خبرها از دنیای گردشگری ایران و جهان رو در دنیای سفر و آرزو سفر دنبال کنین.

تصاویر تهران گردی خود رو از راه کانالای ما در شبکه های اجتماعی بفرستین.

هر روزتون نوروز باد . . .