مطالب عمومی سری اول

گالری گلستان با ۱۰۰ اثر از ۱۰۰ هنرمند

اولین هفته مرداد داغ ۹۵ رو هم چون روال هفته های پیش در سرویس فرهنگ و هنر ما، به دنیای گالری گردا اختصاص می دیم. واسه باخبر شدن از جدید ترین برنامه ها در گالریای پایتخت در این بسته خبری که روزای دوشنبه هر هفته ارائه می شه، با ما همراه باشین.

واسه کسایی که به گردشگری شهری علاقمند هستن، موزه ها و کاخا به اندازه تماشای فیلم و تئاتر مهم و جالبه. بخاطر این، سرویس فرهنگ و هنر ما در روزای دوشنبه هر ماه، بسته خاصی تخت عنوان گالری گردی ارائه می کنه که می تونه مخاطبان محترم ساکن تهران رو با جدید ترین برنامه های هنری و جور واجور نگارخانهای پایتخت آشنا کنه.
یادتون نره که گالری گردی دلیل می شه تا با تعداد خیلی از هنرمندان جوون و پیکسوت در میدونای جورواجور هنری آشنا شیم. پس با ما همراه باشین.

 

گالری هنر سه با نقاشی پرنده

 

گالری هنر سه که در فرهنگسرای ارسباران قرار داره، چند روزی هست که میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی بوده و آثار تعدادی از نقاشان جوون تهرانی رو در برابر دید علاقمندان به هنر نقاشی قرار داده. این نمایشگاه تا ۱۳ مرداد همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ پذیرای بازدید عاشقان نقاشی بوده و شما می تونین با آثار نفیسه بختیاری، ملیجه حبشی، بزرگ حسنی، فهیمه حنیفی، مینو چراغچی، ارمغان عباسی و زاهر نجفی در نمایشگاه پرنده آشنا شید.

فرهنگسرای ارسباران در خیابون شریعتی خیابون جلفا قرار داره که نزدیک پل سیدخندان بوده و هر هفته خاص برنامه های جور واجور فرهنگی و هنری در اون در فصل تابستون برقراره.

گالری فرهنگسرای نیاوران: نمایش ۱۵۰ اثر از ۱۳۰ هنرمند

فرهنگسرای نیاوران هم این روزا پذیرای آثار تعدادی از هنرمندان جوون کشورمونه که در میدونای جور واجور هنری، نتیجه کارای تازه و ذوق هنری خود رو در برابر دید عاشقان گالری گردی در شمال پایتخت قرار دادن. حالا دومین نمایشگاه دوسالانه هنر معاصر با عنوان “صُــلح روی کــاغذ” که جمعه اول مرداد در این نگارخانه گشایش شد، براای بازدید علاقمندان آماده بوده و این نمایشگاه با همکاری بنیاد آفرینشای هنری نیاوران، موزه هنرهای معاصر تهران، موزه هنرهای معاصر آبادان، گالری جمعه، گالری طراحان آزاد استودیو برگزار می شه.

تعداد ۶۰ اثر در بخش نقاشی، ۵۰ اثر در بخش عکس ، ۲۰ اثر در بخش طراحی و ۱۰ اثر در بخش چیدمان در برابر دید عموم قرار میگیره. بیشتر از ده اثر ویدیو آرت در طول مدت برگزاری نمایشگاه اکران می شودو بیشتر از پونزده گالری و نهاد فرهنگی و هنری داخلی و خارجی در اون مشارکت کردن.

“دوسالانه هنر معاصر” گرد هم آیی آثار ۱۳۰ هنرمنده که از بین اونا میشه به پری یوش گنجی، کوروش شیشه گران،فریدون آو، فرح اصولی، پانته آ رحمانی، مهرداد محبعلی، شادی نویانی، سهیلا سخنوری، میترا تبریزیان، هومن مرتضوی، شادی قدیریان، فریدون امیدی، نرگس هاشمی، رامتین زاد، فرهاد گاوزن،اردشیر محصص، حسین زنده رودی،فریده لاشایی و قاسم حاجی زاده اشاره کرد.

“صلح روی کاغذ” طعنه ای از تلاش بشر در ترسیم تاریخ تمدن، به خاطر همگرایی بیشتر به آرامش و امنیت، درهمه اون معاهده ها، عهدنامه ها و توافقاته. واسه علاقمندان به هنر نقاشی، عکس، ویدیو و چیدمان، این گالری می تونه فرصت فوق العاده ای واسه تماشای آثار هنرمندان جوون تو یه محفل و بزم هنری خلاق باشه.

صلح روی کاغذ رو تا ۱۰ مرداد فرصت دارین بازدید کنین.

گالری طراحان آزاد با نمایشگاه عکس

گالری طراحان آزاد هم در اولین هفته مرداد ۹۵، با دنیای عکس پذیرای بازدید علاقمندان به گالری گردی و هنر در پایتخته. نمایشگاه عکسی که در گالری طراحان آزاد با عنوان “مکان عمومی”  معرفی شده، تلاش خلاقانه و هنرمندانه ای از مرتضى خوب‌نهاد و بهنام ذاکرى بوده که از اول مرداد لغایت ششم مرداد از ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدید شما عاشقان هنر میشه.

طبق اطلاعاتی که از این نمایشگاه منتشر شده، مجموعه‌ی مکان عمومى محصول ایده‌ی مشترکى بود که تولید اون به همراه بهنام ذاکری در پاییز سال ٩٣ شروع شد و در زمستون ٩۴ به اتمام رسید و پس‌ ازآن به گالرى طراحان آزاد ارائه و مقرر شد که این مجموعه به مدت یه هفته در برابر دید مخاطبان قرار گیرد.» بهنام ذاکری درباره‌ی این مجموعه می‌گوید: «ثبت عکس‌های این مجموعه رو عبدالحسین رضوانی انجام داده و تعدادی از بازیگران تئاتر و علاقه‌مندان در این مجموعه هستن.»

این گالری در نشانی تهران میدون فاطمی، میدون گل‌ها، میدون سلماس، شماره ۵ تلفن: ۸۸۰۰۸۶۷۶ در دسترسه.

گالری شکوه با نمایشگاه نقاشی رنگ و خیال

گالری شکوه، جلوه ای از ذوق هنری مرضیه ضیاییان رو روی بوم نقاشی در برابر دید علاقمندان به این هنر جذاب قرار داده. نمایشگاه آثار هنری این هنرمند جوون کشورمون با عنوان رنگ و خیال از اول تا ۱۳ مرداد پذیرای بازدید علاقمندان بوده و واسه نمایش این آثار می تونین به نشانی فرمانیه، بلوار اندرگو،خیابون سلیمی، کوی امیر مراجعه کنین. گالری شکوه در نشانی اینترنتی به نشانی  http://www.shokouhartgallery.com در دسترسه.

گالری ۲۶ با جایی که گلا، هوا رو مطبوع می کنن

گالری ۲۶ این روزا با نمایشگاه نقاشی فتانه فروغی ، نقاش خوش ذوق جوون کشورمون با عنوان جایی که گلا هوا رو مطبوع می کنن، فرصتی رو واسه عاشقان گالری گردی جفت و جور کرده تا با ذوق اون روی بوم نقاشی آشنا شن. آثار این هنرمند جوون تا ۱۳ مرداد ماه در گالری ۲۶ در نشانی فرمانیه شرقی  فرمانیه شرقی، خیابان سلمان‌پور‌ ظهیر،شماره ۲۶،واحد ۳ در دسترسه.

سایت اینترنتی به نشانی http://www.gallery-26.com در اختیار مخاطبان گرامی میشه.

صد هنرمند تو یه گالری

گالری گلستان از جمله نگارخانهای تهرانه که بازدید از ان رو در روزای آینده به گالری گردای تهرانی خوش ذوق پیشنهاد می کنیم.
چون که می تونین ۱۰۰ اثر هنری از ۱۰۰ هنرمند خلاق و خوش ذوق کشورمون رو در محفلی جذاب از آثار دیدنی به تماشا نشسته و با بعضی از خالقان آثار تازه، به گفت و گو بشینین. فهرست اسامی هنرمندانی که در این نمایشگاه دیدنی آثار اونا در برابر دید بازدید هنر دوستان قرار گرفته، در پوستر این نمایشگاه که در تصویر فوق توجه می کنین، قابل مشاهده میشه. این نمایشگاه تا ۴ شنبه ۲۷ مرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۱ آماده پذیرایی از هنردوستان تهرانیه.

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به نشانی اینترنتی golestangallery.com مراجعه کنین.

گالری هنر دو با هفت شهر عشق

هفت شهر عشق رو عطار رفت اما در گالری هنر دو، ظرافتایی از هنر ایرونی به وسیله ۱۵۰ دانش آموز به تصویر کشیده شده.
۱۵۰ تابلوی نقاشی از ۱۵۰ دانش آموز با با موضوع دیدگاه نوجوانان در روبرو شدن با فلسفه عرفانی ” هفت شهرعشق ” عطارنیشابوری به مدت ده روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰در گالری شماره دو ارسباران واسه بازدید عموم به نمایش در اومده .

این نمایشگاه زیر نظر خانوم نگین ارجمندخواه خلق شده.
ایشون متولد ۱۳۵۷ و دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشگاه هنر و دارای مدرک تخصصی تدریس هنر نقاشی کودکان، ۱۴ سال سابقه تدریس در مراکز بهزیستی و مدرسه مربوط به این موسسه و هم مدارس دیگه در مناطق ۱ و ۳ . برگزاری نمایشگاه گروهی در گالری طراحان آزاد، و سالی یه نمایشگاه نقاشی کودکان کار شده.

“هفت شهر عشق “یا هفت وادی در اصطلاح عرفان شیخ عطار نیشابوری مراحلیه که سالک طریقت باید طی کنه که طی این مراحل رو به بیابانای بی پناه تشبیه کرده که منتهی به کوه های بلند و بی فریادی می شه که سالک واسه رسیدن به مقصود از عبور این بیابانای مخوف و گردنهای خطرناک ناگزیره .

علاقمندان واسه بازدید از نمایشگاه می‌تونن ساعت ۱۰تا ۲۰به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابون دکتر شریعتی ، سیدخندان خ جلفا مراجعه یا با شماره های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرن.

نگارخانه آوا و نمایشگاه جایگاه

نگارخانه آوا هم نمایشگاه نقاشی با موضوع جایگاه SPOT رو در برابر دید هنردوستان پایتخت قرار داده. نمایشگاه گروهی نقاشی که به معرفی آثار ۷ تن از نقاشان خوش ذوق کشورمون اختصاص یافته ، آثاری از فرح اصولی، اون هستش محمدی تاتاری، گیزلا وارگارسینایی، جمال عرب زاده، بهنام کامرانی، میترا کاویان و معصومه مظفری رو ارائه کرده و تا ۱۰ مرداد فرصت بازدید از اونو دارین.

مقاله دیگر :   شاهکارهای بازیگری؛ ۱۰ نقش آفرینی برتر و فراموش نشدنی تاریخ سینما [قسمت دوم]

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به نشانی خیابون شریعتی، پل رومی، خیابون شریفی منش، بن بست رامین، پلاک ۹ مراجعه کرده و یا از راه سایت اینترنتی به نشانی AVAGALLERY.NET اطلاعات لازم رو بدست بیارین.

گالری سایه و آثار نقاشی

آثار نقاشی ابراهیم برفرازی با عنوان گم شده در گالری سایه تا ۱۱ مرداد از ساعت ۱۶ لغایت ۲۰ عصر پذیرای بازدید علاقمندانه. گالری سایه رو در نشانی نیاوران،خیابان جمشیدیه (فیضیه) ،خیابان امیدوار ،کوچه آقاخانی، پلاک۳ واقع شده و سایت ان: SAYEARTGALLERY.COM در دسترس علاقمندان میشه.

گالری دنا

گالری دنا با آثار نقاشی گروهی جمعی از هنرمندان کشورمون با نام هیچوقت زنی رو به این نام نمی شناختم، پذیرای بازدید عاشقان گالری گردی در مرداد ماهه. آثاری از : ستاره بهبهانی، نگار فدایی، امید معصومی، احسان برابادی و صنم قربان زاده، آثار خود رو تا ۱۱ مرداد در برابر دید علاقمندان به نقاشی قرار دادن. گالری دنا به نشانی  خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک۴، زنگ۲  معرفی شده.

نگارخانه سهراب ۲ با نمایشگاه هنر مارت

گالری سهراب ۲ در اولین هفته مرداد ۹۵، میزبان آثاری از ۳۲ هنرمند جوونه که از اول تا بیستم مرداد آثار خود رو در برابر دید عاشقان هنر در پایتخت قرار دادن. این نمایشگاه با عنوان هنرمارت تابستانه گالری سهراب، از ساعت ۱۱ تا ۲۰ پذیرای بازدید علاقمندانه. واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به نشانی اینترنتی http://www.sohrab-artgallery.com  مراجعه کنین. گالری سهراب در نشانی  بزرگراه چمران، خیابون اوین، اول خیابون شهید کچویی، پلاک ۱۱، واحد ۱ قرار داره.

 

گالری محسن با نمایشگاه پرت

 

گالری محسن با نمایشگاه پرت با نمایشگاه نقاشی نازنین اطمینان تا ۱۳ مرداد پذیرای بازدید علاقمندانه. این گالری در نشانی ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲ واقع شده و واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به نشانی http://www.mohsen.gallery مراجعه کنین.

 

گالری محسن با نمایشگاه میراث دشت

 

گالری محسن هم با نمایشگاهی با عنوان میراث دشت، تا ۱۳ مرداد میزبان آثاری از صالح شریفی بوده که به گفته این هنرمند جوون نقاش، از اشعار دیوان شمس تبریز، الهام گرفته. گالری محسن در نشانی ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲ قرار داره.

کافه گالری SEEM با پارازیت روی بهشت

پارازیت روی بشهت عنوان نمایشگاه آثار هنری صادق مجلسی پور بوده که  تا ۱۳ مرداد در این نگارخانه دایره. کافه گالری سیم در نشانی تهران، بلوار کشاورز، برج تجاری سروسامون، پ۸، سیم کافه گالری واقع شده.
واسه به دست آوردن جزییات بیشتر از برنامه های جاری و آینده این کافه خاص تو تهران به نشانی اینترنتی به نشانی http://www.seemcafe.gallery مراجعه کنین.

گالری SEEM در بهار سال ۱۳۹۵ به اهتمام مشخص رضایی پور و مدیریت محمد علی فاموری فعالیت خود رو شروع کرده. بازبینی جریانای مدرن هنرهای تجسمی ایران و معرفی استعدادهای نوظهور از اهداف بیشتر ایشان هستن و این گالری هم جهت با گسترش فرهنگ هنرهای تجسمی در ایران، مبادرت به بررسی آثار دانشجویان هنر کرده و تموم تلاش خود رو در جهت پشتیبانی از این قشر به کار گمارده س.

 

گالری O

 

نمایشگاه سه در سه» عنوان پروژه ای از گالری «اُ» است که با هدف معرفی هنرمندان جوون و نوظهور اولین دوره‌ی خود رو تابستون امسال برگزار می‌کنه. این برنامه شامل ۵ نمایشگاه و هر نمایشگاه شامل ۳ نمایشگاه انفرادیه که هریک به مدت ۲ هفته ادامه می‌یابد. هر کدوم از هنرمندان انتخاب شده واسه این برنامه تو یه طبقه از ۳ طبقه‌ی گالری، آثار خود رو به نمایش می‌گذارن. اولویت برگزارکنندگان این برنامه در انتخاب هنرمندان، اصالت آثار، استعداد و آتیه ‌دار بودن افراد و هم اینکه توانایی اون‌ها در استفاده‌ی بهینه از فضای کوچیک‌تر اختصاص داده شده به آثارشونه.

این گالری در خیابون ویلا (پایتخت صنایع دستی ایران تو تهران)، کوی خسرو واقع شده و در نشانی اینترنتی به نشانی http://ogallery.net در دسترس علاقمندانه. این گالری در پاییز ۹۳ شروع به کار کرد.

گالری زیر زمین دستان

گالری زیر زمین دستان با نمایشگاه نقاشی با عنوان محسوس استمراری، نمایشگاه جالبی رو ارائه کرده. نمایشگاه میزبان آثار رامین قربی بوده که تا ۹ مرداد سال جاری، گالری گردای عزیز تهرانی می تونن از آثار این هنرمند جوون بازدید کنن. این گالری در نشانی  خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶  واقع شده و در نشانی اینترنتی به نشانی DASTANGALLERY.COM در دسترسه.

 

گالری زرنا

 

گالری زرنا در نمایشگاهی با عنواان از درون من، میزبان آثاری از هنرمندان جوونی هم چون  امین اخضری ،یلدا الوانی ،مژگان جعفری‌نژاد ،محسن سیدیان ،زهرا شعبانی ،ارشد علیزاده ،غزاله قاسمی ،تاج‌الدین گیلانی ،شادی ودایی ،نوشین ودایی ،نیکو ورعی ،یاسین هنری بوده و تا هفتم مرداد ماه در نشانی  خیابون شهرارا، خیابون ۱۳، پلاک ۱۲،  طبقه دوم پذیرای بازدید علاقمندان میشه.

گالری پروژه های آران

نمایشگاه روایتای کاغذی، میزبان نقاشیای هنرمندان هم چون: نسترن صفایی ،فاطمه بهمن سیاهمرد ،لیلا ایمانی ،معصومه مهتدی ،غزاله بحیرایی ،رنه صاحب ،مینا محسنی ،سارا قنبری ،تارا آزرم ،علی‌اصغر خطیب‌زاده ،سروسامون خسروی ،افشون دانشور ،ترلان نسل ،صادق صادقی‌پور بوده که تا ۲۵ مرداد در این نگارخانه درمعرض تماشای عاشقان هنر نقاشیه.

در این نمایشگاه آثاری از هنرمندانی با گرایشا و تمایلات جور واجور و با محوریت کار با کاغذ یا روی کاغذ ارائه میشه. روایتهای کاغذی که در جوار همدیگه انگار که تالار آیینه‌.ای میسازن که بازنمودیه از زمونه ما.

نسترن صفائی از هنرمندان این نمایشگاه اعلام کرده که صفحات رنگ و رو رفته مجله زنان که محبوب چند دهه پیش بود حجم ایی می سازه که گویی دسته گلی هستن واسه جشنی فراموش شده.
یادآور ناپایداری و شکنندگی زندگی. طراحیای بزرگ.

فاطمه بهمن سیاهمردی هم درباره این نمایشگاه گفته: فضاهای حقیقی و تخیلی رو اشغال می کنن که پر تنش و پر از انرژی هستن. بیننده به تقلا وا داشته می‌.شه که تصویر رو واسه خود منظم و قابل درک کنه و هنرمند با ترکیبات خطی پیچیده ای که به تصویر میکشه مخاطب رو مجبور به تجسم فضائی سه بعدی می کنه.

علاقمندان به نشانی  خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر،پلاک ۵، ورودی حیاط مراجعه کنن. واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به نشانی http://www.aarangallery.com مراجعه کنین.

 

گالری تم با نمایشگاه هفت گذر

 

آخرین گالری که در این بسته خبری معرفی می کنم نمایشگاه هفت گذره که در گالری تم تهران در برابر دید علاقمندان قرار گرفته.

«هفت گذر» نام نمایشگاه عکسیه که به مناسبت گشایش گالری تِم در روز جمعه ۲۵ تیر ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برگزار خواهد گردید. در این نمایشگاه آثاری از (به ترتیب حروف الفبا) کورش ادیم ، مهرداد افسری، نادر داودی، ابراهیم صافی، کیارنگ علایی، ساق دست نیک ذات و مهدی وثوق نیا به نمایش در میاد. راه و روش “هفت گذر” مستند و آرت فتوگرافی بوده و نمایشگاه گردان اون آرش کریمیه. در این نمایشگاه هنرمندان بالغ بر ۵۰ اثر با قطع ۲۴ در ۳۰ به شکل رنگی و مشکی سفید ارائه کردن. گالری تِم همه روزه بجز شنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و تا هفتم مرداد پذیرای علاقه مندانه. این گالری در خیابون کریم خان، ابتدای نجات الهی (ویلای شمالی)، کوچه زبرجد، پلاک ١٠ واقع شده و مدیر مسئول اون علی قلمسیاهه.

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به http://www.theme-gallery.com مراجعه کنین.